چهارشنبه 7 آذر 1386

بهترين های فوتبال آسيا اعلام شدند، بی بی سی

ياسر القحطانی، مهاجم و کاپيتان تيم ملی فوتبال عربستان سعودی بعنوان بهترين بازيکن فوتبال سال ۲۰۰۷ آسيا انتخاب شد.

مراسم اعلام بهترين های سال فوتبال آسيا در شهر سيدنی استراليا برگزار شد، و اين فوتباليست ۲۵ ساله که برای تيم الهلال عربستان بازی می کند، برای کسب عنوان بهترين فوتباليست سال آسيا با يونس محمود (بهترين بازيکن جام ملتهای آسيا) و نشاط اکرم، دوبازيکن سرشناس عراقی رقابت می کرد.

ياسر القحطانی که با عنوان "تک تيرانداز" مشهور شده است در مسابقات جام ملتهای آسيا در کنار نائوهيرو تاکاهارا از ژاپن و يونس محمود از عراق بعنوان آقای گل مسابقات شناخته شد.

اين بازيکن که در سال ۲۰۰۵ از باشگاه القادسيه با قراردادی (به نوشته خبرگزاری فرانسه) معادل پنج ميليون دلار به الهلال پيوست، در تاريخ ۱۴ ساله انتخاب بهترين بازيکن آسيا، چهارمين بازيکن از عربستان سعودی است که به اين عنوان دست پيدا می کند.

او پس از دريافت جايزه ابراز اميدواری کرد که بتواند در باشگاهی در انگلستان يا اسپانيا بازی کند و گفت باشگاه ميدلزبورو انگلستان مايل است او را به خدمت بگيرد.

فوتسال ايران، بازگشت به صدر

ايران که در هفت دوره اول مسابقات قهرمانی فوتسال آسيا، قهرمان بلامنازع اين رشته ورزشی بود، در سال ۲۰۰۶ در نيمه نهايی مقابل ژاپن شکست خورد و از رسيدن به فينال باز ماند.

اما در سال ۲۰۰۷، ايران در خاک ژاپن، اين تيم را در فينال ۴ بر يک شکست داد تا بار ديگر عنوان برترين تيم آسيا را تصاحب کند.

همچنين وحيد شمسايی، مهاجم ۳۲ ساله تيم فوتسال ايران نيز بعنوان بهترين بازيکن فوتسال آسيا انتخاب شد.

شمسايی که در هشت دوره پيشين قهرمانی فوتسال آسيا به عنوان بهترين گلزن مسابقات دست يافته بود، در نهمين دوره (سال ۲۰۰۷) تنها با اختلاف يک گل کمتر از کنيچيرو کوگوره ژاپنی نتوانست به اين عنوان دست پيدا کند اما نمايش چشمگير او در بازی نهايی مقابل ژاپن، سهم عمده ای در انتخاب او بعنوان ارزشمند ترين بازيکن مسابقات داشت.

اين بازيکن در صدر جدول گلزنان فوتسال در رقابتهای بين المللی قرار دارد و در حال حاضر از سوی تيم تام ايران خودرو به خدمت گرفته شده است.

او در طی دوران بازيگری خود برای تيمهای فوتسال استقلال، لاتزيو، و ارم کيش قم نيز بازی کرده است.

ديگر بهترين ها

کنفدراسيون فوتبال آسيا، تيم ملی عراق را که با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملتهای آسيا کاری دور از انتظار را انجام داد، بعنوان بهترين تيم ملی آسيا معرفی کرد و باشگاه اوراوا ردز ژاپن که در فينال جام قهرمانان باشگاه های آسيا، سپاهان اصفهان را شکست داد را بهترين تيم باشگاهی آسيا لقب داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين رئوف اينيليف، مربی ۵۷ ساله ازبکستان جايزه بهترين مربی سال آسيا را دريافت کرد. در اين رده بندی نام امير قلعه نويی، سرمربی پيشين تيم ملی ايران نيز بعنوان نامزد دريافت جايزه ديده می شد.

جايزه الماس آسيا نيز که از سوی کنفدراسيون فوتبال آسيا بعنوان بالاترين جايزه در قدردانی از تلاشهای فردی قلمداد می شود، به لنارت يوهانسون رئيس پيشين اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) اهداء شد که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ که ميشل پلاتينی در انتخابات کسب اين سمت برنده شد، رئيس يوفا بود.

دليل اهداء اين جايزه "سهم عمده" آقای يوهانسون در توسعه فوتبال آسيا عنوان شده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35064

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهترين های فوتبال آسيا اعلام شدند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016