شنبه 10 آذر 1386

نامزدهای بهترين بازيکن فوتبال جهان اعلام شدند، بی بی سی

فيفا نام کريستيانو رونالدو، کاکا و ليونل مسی را بعنوان نامزد دريافت جايزه بهترين بازيکن فوتبال سال اعلام کرد.

اين اولين باری است که هر يک از اين سه نفر نامزد دريافت جايزه ای شده اند که سال قبل به فابيو کاناوارو، مدافع تيم ملی ايتاليا اهداء شد.

کاکا (مهاجم برزيلی آث ميلان)، ليونل مسی (مهاجم آرژانتينی بارسلونا) و کريستيانو رونالدو (هافبک تهاجمی و پرتغالی منچستر يونايتد)، بر اساس نظر سنجی از ميان مربيان تيمهای ملی کشورهای مختلف و کاپيتان برخی تيمهای ملی زنان و مردان، و از جمع ۳۰ بازيکنی انتخاب شده اند که فهرست آنها پيشتر توسط فيفا اعلام شد.

کاکا، فوروارد برزيلی آث ميلان در ماه اکتبر با رای ۴۵ هزار "حرفه ای" فوتبال، عنوان يهترين بازيکن حرفه ای سال فوتبال جهان را به دست آورد، و بسياری از کارشناسان معتقدند که او از شانس بالايی برای کسب عنوان بهترين بازيکن سال اروپا نيز برخوردار است.

اگر او بتواند اين عنوان را در کنار بهترين بازيکن سال جهان به دست بياورد، به جمع رونالدو، رونالينيو و ريوالدو، ديگر هموطنان خود خواهد پيوست که در سالهای قبل توانسته بودند در يک سال هر دو عنوان اروپا و جهان را کسب کنند.

کاکا در فصل گذشته در جام قهرمانان باشگاه های اروپا، برای آث ميلان ۱۰ گل به ثمر رساند و با اين تيم به عنوان قهرمانی مسابقات دست يافت.

ليونل مسی سهم عمده ای در رسيدن آرژانتين به فينال کوپه‌آمه‌ريکا داشت و کريستيانو رونالدو گلزن برتر منچستر يونايتد بود که فصل قبل برای اولين بار در چهار سال گذشته به قهرمانی جام باشگاه های برتر انگلستان رسيد.

در جمع بازيکنان زن فوتبال نيز، نام بريجيت پرينز از آلمان (سه بار برنده عنوان)، و کريستيان و مارتا (مدافع عنوان) از برزيل بعنوان نامزد کسب بهترين بازيکن سال فوتبال زنان جهان اعلام شده است.

زين الدين زيدان، بازيکن خط ميانی سالهای گذشته تيم ملی فرانسه و رونالدو فوروارد برزيلی هرکدام سه بار عنوان بهترين بازيکن سال جهان را به دست آورده اند و رونالدينيو هم دوبار اين جايزه را برده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همزمان با اهداء جايزه بهترين بازيکن سال فوتبال زنان و مردان جهان، بهترين بازيکن جام جهانی زير ۱۷ سال کره ۲۰۰۷ (تونی کروس از آلمان)، بهترين بازيکن جام جهانی زير ۲۰ سال کانادا ۲۰۰۷ (سرجيو آگوئه‌رو از آرژانتين) و بهترين بازيکن جاتم جهانی فوتبال ساحلی (بورو از برزيل) نيز جوايزی دريافت خواهند کرد.

اين جوايزه در روز ۱۷ دسامبر و در مراسمی در سالن اپرای شهر زوريخ اهداء خواهد شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35086

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامزدهای بهترين بازيکن فوتبال جهان اعلام شدند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016