سه شنبه 30 بهمن 1386

فيفا اسپانيا را به محروميت تهديد کرد، بی بی سی


سپ بلاتر، رئيس فدراسيون جهانی فوتبال، اسپانيا را تهديد کرد که در صورت ادامه مداخله دولت اين کشور در امور فوتبال، اسپانيا را از مسابقات جهانی محروم می کند.

آقای بلاتر در گفتگو با رسانه های اسپانيايی گفت: "اگر دولت اسپانيا از طريق شورای ورزش به مداخله در امور فوتبال ادامه دهد، بايد در نظر داشته باشند که باشگاه ها و تيم ملی اين کشور از مسابقات بين المللی محروم خواهند شد."

"هرچند کار ساده ای نيست، اما برگزاری جلسه کميته اضطراری و تصميم گيری برای تحريم اسپانيا به تنها شش ساعت وقت نياز دارد."

او ادامه داد: "در اين صورت نه تنها اسپانيا نمی تواند در جام ملتهای اروپا بازی کند، بلکه باشگاه های اسپانيايی نيز از جام قهرمانان باشگاه های اروپا اخراج خواهند شد."

برخی کارشناسان اظهارات آقای بلاتر را معادل با حمايت فيفا از آنخل ماريا بيار، رياست کنونی فدراسيون فوتبال اسپانيا دانسته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين اظهارات پس از آن منتشر شده است که "شورای ورزش در اسپانيا" از تمام فدراسيونهايی که تيمی در المپيک پکن ندارند خواسته است با برگزاری انتخابات زودتر از موعد، درباره رياست اين فدراسيونها تصميم گيری کنند.

آقای بلاتر گفت: "دخالت دولت در فوتبال مسئله جديدی نيست. اولين بار در پرتغال، تنها ارسال يک نامه از فيفا باعث شد تا قوانين اداره فوتبال تغيير کنند. در مورد يونان مجبور شديم فدراسيون آنها را [در آستانه جام جهانی ۲۰۰۶] بطور نامحدود تعليق کنيم و همه چيز ظرف ۴۸ ساعت درست شد."

با اين حال، رئيس فدراسيون جهانی فوتبال که اين سازمان را "شبيه به سازمان ملل متحد، اما با اعضاء و قدرت بيشتر" توصيف کرد، درباره اسپانيا گفت: "هنوز شرايط بحرانی نيست. آتش کوچکی روشن شده است، اما نيازی به آتش نشانان نيست."

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35944

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيفا اسپانيا را به محروميت تهديد کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016