دوشنبه 23 ارديبهشت 1387

انحلال تیم ملی والیبال بزرگسالان بانوان، شیرزنان

فرشته موحد

مدتی است از والیبال بانوان خبرهای زیادی به گوش نمی خورد. شاید تنها به صورت کوتاه به اردوهای تیم ملی نوجوانان اشاره شده باشد. از تیم ملی بزرگسالان نیز خبری نیست. زنانی که سال گذشته در رقابتهای آسیایی در برابر تیمهای قدرتمند خوب ظاهر شدند، در چه وضعیتی به سر می برند؟ شاید بعد از اتمام لیگ، همه منتظر تشکیل اردوهای تیم ملی بودند ولی از آن هم خبری نیست. شاید هاجر نجاتی زاده (نائب رئیس فدراسیون والیبال) جوابی برای این سوالات داشته باشت. همچنین با او در خصوص وضعیت والیبال زنان و شرایط نوجوانان را برای حضور اول خود در رقابتهای آسیایی صحبت کردیم که در زیر می خوانید:

women_volleyball_terminated
دختران نوجوان والیبالیست در چه وضعیتی به سر می برند؟

دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان سه شنبه 17 اردیبهشت ماه تمام شد. بچه ها مجددا 22 اردیبهشت به اردو برمی گردند و تا پایان خرداد اردوها به صورت کوتاه مدت برگزار می شوند. تا اعزام به مسابقات نوجوانان آسیا هم 14 اردو برگزار خواهیم کرد.

مسابقات آسیایی چه تاریخی است؟

26 مهر ماه سال جاری.

والیبالیستها بازی تدارکاتی هم دارند؟

در برنامه هایمان است که یکی دو تیم را برای انجام دیدارهای تدارکاتی به ایران دعوت کنیم ویا اگر شرایط برای اعزام مهیا بود ما به کشورهای آنها برویم.

کدام تیمها قرار است به ایران بیایند؟

هنوز مشخص نیست. ما هنوز منتظر جواب آنها هستیم.

حضور تیم ایران را در این مسابقات چطور می بینید؟

با توجه به اینکه تیم ما برای اولین بار در این مسابقات حضور دارد، کادر فنی و بازیکنان هیچ شناختی از حریفان ندارند وتنها کاری که در این شرایط می توان کرد اینست که خود را به اوج آمادگی برسانیم.

با این اوصاف هدفتان برای شرکت در این مسابقات چیست؟

به عقیده من این رقابتها میدان خوبی برای سنجش تیم است. ما می توانیم کاستی ها را پیدا کنیم و برای رفع نقاط ضعف و قوت تیم تلاش کنیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تیم ایران با چه تیمهایی هم گروه است؟

ما در گروه D با قزاقستان ، چین تایپه و ژاپن همگروهیم. دراین مسابقات 13 تیم حضور دارند که در 4 گروه با هم به رقابت می پردازند. 3 گروه دیگر شامل 3 تیم هستند و متاسفانه در گروه ایران 4 تیم حضور دارند.

تیم ملی والیبال بزرگسالان در چه وضعیتی به سر می برد؟

ما دیگر تیم ملی بزرگسالان نداریم. بعد از تجربه ای که در مسابقات آسیایی سال گذشته به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که باید زیربنایی کار کنیم. به همین دلیل پایه و اساس کارمان را بر نوجوانان گذاشتیم.

پس تکلیف بازیکنان تیم ملی بزرگسالان چه می شود؟

بازیکنان تیم ملی بزرگسالان در قالب تیم های باشگاهی در رقابتهای باشگاههای آسیا شرکت خواهند کرد.

برنامه هایتان برای انجام کار زیربنایی چه بود؟

برای این کار، 160 نفر را در طرح استعدادیابی انتخاب کردیم که متاسفانه آمادگی مطلوبی نداشتند. طی 2 اردوی انتخابی 50 نفر را گزینش کردیم و مجددا از بین آنها 25 نفر را در اردو نگه داشتیم. بعد از آن در اولین اردوی آماده سازی تیم ملی در تاریخ 29 فروردین تا 7 اردیبهشت، 20 نفر را برای تیم ملی انتخاب کردیم و در این مدت سعی کردیم تا اعتماد به نفس بچه ها را بالا بریم.

مربیان تیم چه طور؟

تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان مربیان جوان و تحصیل کرده ای دارد. ما در دنیا، مربی خانم بسیار کم داریم که متاسفانه حاضر به همکاری با ما نشده اند.

با این وضع باید چه کار کنیم؟

در حال حاضر باید از داشته هایمان استفاده کنیم. آنها از لحاظ علمی کم ندارند و ما باید تنها تجربه آنها را بالا ببریم.

خب، در رابطه با باشگاه ها بگویید.

ذوب آهن اصفهان (تیم اول لیگ برتر) امسال در جام باشگاههای آسیا شرکت خواهد کرد. در این رقابتها 8 تیم حضور دارند که ایران در گروه A با تیمهای ویتنام، کره شمالی و ژاپن هم گروه است.

فکر می کنید بتوانیم نتیجه ای بگیریم؟

امیدوار هستیم که یکی دو بازی را ببریم. این تیم 6 نفر از بازیکنان تیم ملی را در اختیار دارد. به عقیده من تجربه این بازیکنان می تواند کمک کند.

لیگ برتر امسال کی برگزار می شود؟

25 خرداد ماه آخرین مهلت اعلام آمادگی تیمهاست و یک هفته بعد از ماه رمضان مسابقات را آغاز خواهیم کرد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36817

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انحلال تیم ملی والیبال بزرگسالان بانوان، شیرزنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016