يكشنبه 5 خرداد 1387

كفاشيان: كريمي با هماهنگي دایی محروم شد، ايسنا

رييس فدراسيون فوتبال گفت: محروميت "علي كريمي" با هماهنگي "علي دايي" صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي كفاشيان در حاشيه‌ي برگزاري مجمع هيات فوتبال خراسان رضوي افزود: فدراسيون كاملا در برابر انتقادها انعطاف‌پذير است اما، تا جايي كه منافع ملي و تيم ملي از اين ناحيه متضرر نشوند. نظم و انضباط سرلوحه‌ي كار فدراسيون و تيم ملي است، ضمن اين كه درخصوص علي كريمي من به تنهايي تصميم نگرفتم، هيات رييسه‌ در اين خصوص تصميم‌گيري كرد و با سرمربي تيم ملي هم هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفت.

وي محروميت دو ساله‌ي كريمي از تيم ملي را قويا رد و تصريح كرد: به هيچ عنوان چنين مساله‌اي صحت ندارد بلكه علي كريمي به دليل بي‌انضباطي به صورت موقت از تيم ملي خط خورده است، ولي ممكن است حتي همين فردا به تيم ملي دعوت شود و محروميت دو ساله متوجه او نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كفاشيان وجود اختلاف ميان دايي و كريمي و تاثير آن در خط خوردن علي كريمي را رد كرد و گفت: اختلافي در كار نيست و اگر هم موردي باشد مربوط به گذشته است. علي دايي در كسوت سرمربي‌گري تيم ملي تمامي اختلافات را كنار گذاشته و تنها به موفقيت تيم ملي و مصالح ملي فكر مي‌كند. اما، نظم و انضباط بايد در چارچوب كاري تيم ملي و فدراسيون فوتبال حفظ شود و خط خوردن علي كريمي هم در همين راستاست.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه گرفتن حق پخش تلويزيوني از اولويت‌هاي اصلي فدراسيون فوتبال است، افزود: يكي از بزرگترين ضعف‌هاي فوتبال كشور كه فيفا و AFC هم نسبت به آن حساسيت نشان داده و خواستار رفع آن شده‌اند، عدم حق پخش تلويزيوني در فوتبال ايران است كه در صورت عدم رفع آن فوتبال ملي ما قطعا ضربه خواهد خورد و امتيازات زيادي را در آينده از دست خواهد داد.

كفاشيان تاكيد كرد: در همين راستا مكاتباتي با صدا و سيما انجام شده است و اميدواريم ظرف چند روز آينده اين مساله حل شود. ضمن اينكه به دنبال ايجاد رقابت در اين زمينه هستيم و در صورتي كه در داخل كشور اسپانسر مناسبي پيدا نكنيم با شركت‌هاي تلويزيوني خارجي قرارداد امضا خواهيم كرد. چرا كه هم بازي‌هاي ملي و هم بازي‌هاي باشگاهي ايران در برخي كشورها بيننده دارد.

رييس فدراسيون فوتبال درخصوص واگذاري امتياز توليد پيراهن‌هاي تيم ملي به شركت علي دايي اظهار داشت: اين كار به طور موقت انجام شده و به محض اينكه اسپانسر خوبي پيدا شود با آن قرارداد امضا خواهيم كرد چرا كه به منابع مالي آن نياز داريم.

وي با بيان اين كه كسب چهار سهميه در ليگ قهرمانان آسيا تقريبا قطعي است، گفت: ما در گذشته بيشتر به برگزاري مسابقات حساسيت نشان داده‌ايم و از استانداردهاي اصلي فوتبال كه موردنظر فيفاست، دور شده‌ايم. اين كوتاهي ناشي از نبود سيستمي مشخص درخصوص ارزيابي باشگاه‌ها در گذشته بوده است و قطعا ما به دنبال اين هستيم كه با رفع اين نقيصه چهار سهميه آسيا را كسب كنيم كه تاكنون 90 درصد آن قطعي شده است و فقط كارهاي اداري آن باقي مانده است.

وي با تاكيد بر حمايت از رييس كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال درخصوص انتقادهاي اخيرش نسبت به شاه‌حسيني گفت: آقاي شاه‌حسيني و همكارانش زحمات زيادي مي‌كشند و كار ايشان مورد تاييد ماست. اما چون آيين نامه‌هاي ديگر ما نظير آيين نامه‌ي نقل و انتقال بازيكنان و نيز امور مربوط به داوري كامل نيست، همه‌ي پرونده‌ها به كميته‌ي انضباطي ارجاع مي‌شود و اين مساله ناهماهنگي‌هايي را ايجاد مي‌كند كه با رفع اين مساله ديگر چنين مشكلاتي به وجود نخواهد آمد.

به گزارش ايسنا، كفاشيان درخصوص انتقال امتياز تيم‌هاي تهراني به استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 10 استان كشور در ليگ برتر و ليگ دسته‌ي اول نماينده‌اي ندارند و سياست ما اين است كه با انتقال امتياز تيم‌هاي تهراني به استان‌ها آنها را نيز در فوتبال كشور فعال كنيم تا استعدادهاي بيشتري بتوانند خود را به فوتبال ملي معرفي كنند.

وي تصريح كرد: انتقال امتياز باشگاه سايپاي كرج به استان اردبيل صحت ندارد اما، آمادگي داريم تا شرايط حضور تيمي از اين استان در ليگ دسته‌ي اول را فراهم كنيم.

وي همچنين وجود دلالي در فوتبال ايران را ناشي از ضعف مقررات فدراسيون دانست و افزود: مسلما آيين‌نامه‌ي نقل و انتقال بازيكنان و ثبت قراردادها اشكالات زيادي دارد و در صورتي كه قراردادها شفاف باشند، اين مشكل نيز حل خواهد شد و ما با جديت درصدد رفع اين مشكل هستيم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37030

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كفاشيان: كريمي با هماهنگي دایی محروم شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016