يكشنبه 24 شهريور 1387

خروج اعتراض آمیز تیم بسکتبال ایران از پارالمپیک، بی بی سی

تیم بسکتبال با ولیچر ایران روز شنبه از ادامه بازی ها در پارالمپیک پکن و رو در رو شدن با تیم آمریکا سر باز زده و از مسابقات کنار رفته است.

مقام های ایرانی گفتند که علت خروج از مسابقات اعتراض به تغییر برنامه بازی ها بود و این موضوع را که این تصمیم با انگیزه سیاسی اتخاذ شده را رد کردند.

کمیته بین المللی پارالمپیک گفت که ایران از مسابقات خارج شد زیرا "از نتیجه قرعه در مرحله ضربدری و برنامه متعاقب آن" راضی نبود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برنده بازی ایران و آمریکا باید با برنده بازی اسرائیل-کانادا بازی می کرد. در بازی های روز شنبه آمریکا به دلیل غیبت ایران 20-0 برنده اعلام شد و کانادا نیز اسرائیل را 55 بر 47 شکست داد.

بازی ایران و آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی اصلا قرار بود در ساعت 11:15 صبح پس از بازی کانادا و اسرائیل در ساعت 9:00 صبح برگزار شود. اما زمان شروع دو بازی جابجا شد بدون آنکه توضیحی در مورد علت آن داده شود.

غفور کارگری سرپرست کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک پکن به شبکه یک تلویزیون ایران گفت: "مسابقه ایران و آمریکا که قرار بود در ساعت 11:15 برگزار شود جای خود را به بازی کانادا و اسرائیل داد که قرار بود ساعت 9:00 برگزار شود. ما از سازمان دهندگان پرسیدیم چرا این اتفاق افتاد. گفته شد که برای این کار با رسانه ها هماهنگ شده است."

وی افزود: "ما معتقدیم که آنها پشت صحنه توافق کرده اند تا تیم ایران را از فرصت های خوب در ساعات پربیننده پخش تلویزیونی محروم کنند و برنامه ما را به هم بریزند. اين اقدام مخالف روح حاكم بر منشور المپیک است."

بازی ایران و آمریکا قرار بود به طور زنده از تلویزیون ایران پخش شود. به گفته آقای کارگری، ایران یک روز پیشتر به این جابجایی در برنامه اعتراض کرده بود اما پس از بی توجهی مقام های پارالمپیک به این اعتراض ها، تصمیم گرفت کناره گیری کند.

مورین اورچارد، رئیس فدراسیون بین المللی بسکتبال با ولیچر، گفت که برنامه های قبلی رسمی نبوده است و اینکه کلیه تیم ها در روز پنجم سپتامبر طی نشستی از این موضوع آگاه شده بودند و بعدا طی یک نامه نگاری این موضوع بار دیگر به اطلاع آنها رسانده شد.

تیم آمریکا گفت که 24 ساعت قبل از بازی، از جابجایی در زمان آن آگاه شده بود. ژینین هنسن، سخنگوی هیات ورزشی آمریکا، گفت که تیم ها از قبل از شروع بازی ها از احتمالا جابجایی زمان مسابقات برای پخش تلویزیونی یا سایر دلایل آگاه شده بودند.

خانم هنسن گفت: "ما با تغییر زمان بازی با ایران توافق کردیم اما دلیل خاصی به ما ارائه نشد."

همزمان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به سازمان تربیت بدنی کشور دستور داده است با تشکیل گروهی از متخصصان و دانشگاهیان درباره علل عملکرد ضعیف ورزشکاران ایرانی در المپیک پکن تحقیق کند.

ایران در آن مسابقات با کسب یک مدال طلا و یک نقره در رتبه 51 قرار گرفت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38322

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خروج اعتراض آمیز تیم بسکتبال ایران از پارالمپیک، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016