جمعه 10 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی استقلال بر ذوب آهن در پايان هفته‌ سيزدهم، به همراه حاشيه های ديدار و سخنان دو سرمربی، ايسنا

تيم استقلال تهران موفق شد با نتيجه دو بر صفر در هفته سيزدهم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال، تيم ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم استقلال موفق شد در آخرين بازی هفته سيزدهم رقابت‌های ليگ برتر، تيم ذوب‌آهن اصفهان را با نتيجه دو بر صفر شکست دهد.

گل‌های تيم استقلال را حسين کاظمی در دقيقه ۷۷ و مجتبی جباری در دقيقه ۸۴ به ثمر رساندند.

اين بازی با قضاوت محسن قهرمانی در حضور بيش از پنجاه هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد.

در اين بازی تيم استقلال با ترکيب: وحيد طالب‌لو، پژمان منتظری، پيروز قربانی، هادی شکوری، ميثم منيعی، جان‌واريو، مجتبی جباری، خسرو حيدری، حسين کاظمی، سياوش اکبرپور و آرش برهانی به ميدان رفت.

تيم ذوب‌آهن نيز در اين بازی با ترکيب عيسی اندوی، محمد حسينی، محمد صلصالی، فرشيد طالبی، حسن عسگری، ايگور کاسترو، محمد منصوری، مصطفی صالحی‌نژاد، شاهين خيری، محمد خلعتبری و اسماعيل فرهادی به ميدان رفت.

نيمه اول:

بازی در اين نيمه سرعت بالايی نداشت و دو تيم حتی تا آخرين دقايق پايانی، مشغول محک زدن يکديگر و کنترل بازی بودند. تيم استقلال سعی داشت با نفوذ از جناحين به خصوص جناح راست و ارسال سانتر روی دروازه، به گل برسد و ذوب‌آهن نيز بيشتر چشم به ضدحملات داشت اما در نهايت حملات دو تيم سودی برای هيچ‌يک نداشت، تنها تيم استقلال در لحظات پايانی صاحب يک موقعيت بسيار خطرناک شد که اين فرصت را اکبرپور در مرحله اول و جباری در مرحله دوم از دست داد تا اين نيمه با حساب صفر بر صفر مساوی به پايان برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نيمه دوم:

بازی در نيمه دوم با حملات بيشتر استقلالی‌ها باز هم با تاکتيک نفوذ از کناره‌ها و برنامه‌ريزی حملات از جناحين همراه بود که در مقابل بازيکنان ذوب‌آهن هم همچنان در مقاطعی روی ضدحملات حساب باز کرده بودند و سعی در باز کردن دروازه حريف داشتند. حملات استقلالی‌ها سرانجام بالاخره نتيجه داد و اين تيم در دقيقه ۷۷ صاحب يک ضربه ايستگاهی شد که حسين کاظمی با يک ضربه مستقيم و برخورد توپ با ديرک دروازه توپ را وارد دروازه حريف کرد؛ حملات استقلال پس از اين گل پايان نيافت و اين تيم باز هم روی يک نفوذ از جناح چپ صاحب يک موقعيت خطرناک شد که اين‌بار مجتبی جباری در دقيقه ۸۴ دومين گل تيمش را به ثمر رساند.

در ادامه تيم استقلال حملات ديگری را روی دروازه حريف ترتيب داد و در مقابل تيم ذوب‌آهن هم انگيزه زيادی را برای جبران کار نداشت.

در اين بازی اميرقلعه‌نويی سرمربی تيم استقلال در نيمه دوم علی‌عليزاده و فرهاد مجيدی را به ترتيب به جای آرش برهانی و سياوش اکبرپور به ميدان فرستاد.

در تيم ذوب‌آهن هم صالحی‌نژاد و خيری به ترتيب با بابک رضی و عشوری تعويض شدند.

به گزارش ايسنا، پس از اين بازی پرونده مسابقات ليگ برتر در هفته سيزدهم بسته شد و بدين ترتيب تيم‌های پيکان، ذوب‌آهن و استقلال تهران به ترتيب با ۲۷، ۲۵ و ۲۴ امتياز رده‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی را در اختيار گرفتند.

***

حاشيه‌های بازی استقلال – ذوب آهن


ديدار تيم‌های استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در هفته‌ی سيزدهم ليگ برتر فوتبال با حاشيه‌های مختلفی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ‌(ايسنا)، با توجه به نتايج اخير تيم استقلال، استقبال خوبی از اين بازی صورت گرفت و بيش از ۴۵ هزار تماشاگر برای مشاهده اين ديدار در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

* در ابتدای بازی به مناسبت فرارسيدن روز دانش‌آموز و سالگرد شهادت حسين فهميده بازيکنان دو تيم با اهدای دسته‌های در کنار تنديس شهيد فهميده به مقام وی ادای احترام کردند.

* در ابتدای بازی امير قلعه‌نويی و فابيو جان واريو به شدت تشويق شدند.

* نزديک به ۵۰۰ هوادار تيم ذوب آهن در طبقه دوم ورزشگاه حضور داشتند.

* ابراهيم زاده، امير قلعه‌نويی که سابقه همکاری با يکديگر را در تيم ملی داشتند به سمت نيمکت ذوب آهن برد و دقايقی سرمربی استقلال در ميان نيمکت نشينان اين تيم به گپ و گفت‌وگو پرداخت.

* در حالی که از ابتدای فصل «آل اسپرت» توليد کننده لباس استقلال بود، بازيکنان و کادر فنی اين تيم در اين بازی با لباس شرکت «مجيد» وارد زمين شدند.

* به مناسبت «۱۳ آبان» در بين دو نيمه از جباری و حيدری دو بازيکن جوان استقلال تجليل شد.

* نيمه دوم بازی با شعارهای هماهنگ تماشاگران استقلال برای تشويق بازيکنان اين تيم به گلزنی آغاز شد.

* از دقيقه ۶۵ تماشاگران خواستار حضور فرهاد مجيدی در زمين شدند.

* در دقيقه ۷۰ بازی زمانی که امير قلعه‌نويی تصميم به حضور علی عليزاده در ميدان گرفت برخی تماشاگران استقلال به اين تصميم اعتراض کرده و گروهی نيز عليزاده را تشويق کردند. در زمان تعويض اين بازيکن با آ‌رش برهانی، تماشاگران شعار «آرش آقای گل» سر دادند.

* تصميم قلعه‌نويی برای حضور فرهاد مجيدی با استقبال تماشاگران استقلال روبه‌رو شد.

* پس از گل استقلال در دقيقه ۷۷ بازی توسط حسين کاظمی، عيسی اندوی دروازه‌بان ذوب آهن برای روحيه دادن به بازيکنان تيمش توپ را به سرعت به ميانه ميدان آورد.

* در دقيقه ۸۱ فحاشی برخی تماشاگران استقلال به منصور ابراهيم زاده با لبخند و دست تکان دادن اين مربی پاسخ داده شد.

***

قلعه نويی:
استقلالی می‌خواهم که۷۰ دقيقه حاکم ميدان باشد
به دنبال قهرمانی در ليگ برتر هستيم نه نيم فصل
اين که مطبوعات می‌گويند فلان بازيکن آماده است عجيب است!


سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران گفت: هدف نهايی تيم ما قهرمانی در ليگ برتر و موفقيت در آ‌سياست.

به گزارش ايسنا، امير قلعه‌نويی پس از برتری ۲ بر صفر تيمش در بازی مقابل ذوب آهن صحبت‌هايش در نشست مطبوعاتی را با عذرخواهی از خبرنگاران به دليل تاخير در حضور در اين نشست آغاز کرد و گفت: در بعضی مواقع حتی در صورت برد شرايط روحی من برای حضور در کنفرانس مهيا نيست که در اين زمان از ساير دوستان استفاده می‌کنم و اين نشانه بی‌احترامی به خبرنگاران نيست.

وی افزود: ما در بازی امروز مقابل ذوب آهن در نيمه نخست چندان خوب نبوديم. البته بد هم بازی نکرديم. اما در نيمه دوم پس از اينکه متوجه شديم ذوب آهن بر خلاف تصور ما به جای بازی ۱-۳-۲-۴ به سبک ۲-۴-۴ لوزی بازی می‌کند توانستيم فشار بيشتری بر دروازه اين تيم وارد کنيم و با يک بازی روان‌تر و لطف خدا به هر ۳ امتياز حساس اين بازی دست يابيم.

قلعه‌نويی افزود: از مردم و هوادارانی که با حضور باشکوه خود تيم استقلال را تشويق کردند تشکر می‌کنم و معتقدم استقلال روند رو به رشد خود را نسبت به ابتدای فصل آغاز کرده و همچنان ادامه می‌دهد، با اين حال با آن استقلالی که مد نظرمان است فاصله دارد اما از اين که ۳ امتياز بازی را کسب کرديم بسيار خوشحالم.

سرمربی استقلال ادامه داد: ساختار دفاعی تيم بسيار خوب بود و کمترين فشار بر روی دروازه وحيد طالب‌لو آمد، ضمن آن که او با روحيه پرصلابتی در درون دروازه قرار داشت که اين شرايط نشان دهنده برطرف شدن مشکلات ساختار دفاعی استقلال است.

قلعه نويی درباره اظهاراتش در ابتدای فصل پيرامون قهرمانی استقلال در ليگ برتر نيز گفت: اگر در آن زمان آن حرف‌ها را زدم، با آن که هنوز با قهرمانی در ليگ برتر و استقلال مد نظرمان فاصله داريم به اين دليل بود که از ابتدا پتانسيل بالای بازيکنان استقلال را درک کرده بودم.

قلعه نويی افزود: از اين پس بايد افکار هجومی و ساختار دفاعی تيم را برای حضور در آسيا آماده کنيم. چرا که از يکی دو ماه ديگر درگير مسابقات آسيايی نيز می‌شويم و به همين دليل اگر تيم ما در سطح آسيا بسته شود بی‌ترديد در ليگ برتر نيز موفق خواهد بود.

وی افزود: در هر صورت اگر استقلال در اين فصل در ابتدای کار دچار افول شد، طبيعی است. پرسپوليس نيز در فصل گذشته قهرمان شد اما در اين فصل دچار نوسان است، ضمن آن که اين موضوع در همه جای دنيا وجود دارد و حتی تيم‌های بزرگی چون رئال و منچستر نيز کارشان دچار نوسان می‌شود. من نيز دو سال از استقلال دور بودم که طی آن مدت جابه‌جايی‌های بسيار در تيم صورت گرفته بود و با توجه به اين جابه‌جايی‌ها بازيکنان نياز به زمان داشتند. البته تصور می‌کردم قهرمانی در جام حذفی نگرش آن‌ها را عوض کند اما اين اتفاق رخ نداد اما خوشبختانه با کاری که بر روی نگرش بازيکنان انجام داده‌ايم شرايط بسيار بهتر شده است.

قلعه نويی درباره تعويض بازيکنانی چون مجيدی و عليزاده نيز گفت: خواهش می‌کنم اجازه دهيد در اين مورد کادر فنی تصميم‌گيری کند. ما ۷ روز هفته با اين بازيکنان هستيم و با توجه قدرت تاکتيکی حريف و شرايط تاکتيکی تيم خود چيدمان با زيکنان را انجام می‌دهيم. فرهاد مجيدی يکی از مهاجمان بسيار خوب ماست. ضمن آن که علی عليزاده نيز تعويض سنتی استقلال نيست و ما با توجه به ساختار تيم گاهی اوقات او را بازی می‌دهيم و گاهی اوقات نيز اصلا به ميدان نمی‌رود. بی‌ترديد سبک بازی استقلال در هر بازی متفاوت است. ما مقابل ملوان آن‌گونه که امروز بازی کرديم بازی نخواهيم کرد.

سرمربی استقلال درباره نظر برخی بازيکنان اين تيم که تعويض‌های مربی را نشان دهنده سليقه شخصی مربی می‌دانستند نيز گفت:‌ تصور نمی‌کنم چنين چيزی باشد. بی‌ترديد بازيکنی که قرارداد ميليونی می‌بندد بايد همواره آماده باشد. بازيکنانی که دستمزد حرفه‌ای می‌گيرند بايد حرفه‌ای نيز بازی کنند. پس اينکه برخی مطبوعات می‌گويند فلان بازيکن آماده است مطلب عجيبی است چرا که تمامی بازيکنان بايد همواره آماده باشند. در هر صورت ما نمی‌توانيم بيش از ۱۱ بازيکن را به زمين بفرستيم، در حالی که بيش از ۲۰ بازيکن داريم و با توجه به درگيری در سه جام از حضور تمامی آن‌ها استفاده می‌کنيم.

قلعه‌نويی درباره شانس استقلال برای قهرمانی نيم فصل نيز گفت:‌ ما به دنبال قهرمانی در کل ليگ برتر هستيم چرا که برای قهرمانی نيم فصل جام نمی‌دهند، اما اميدواريم روند رو به رشد خود را ادامه دهيم و به قهرمانی نيم فصل نيز دست پيدا کنيم.

سرمربی استقلال درباره جذب بازيکن جديد در خط حمله نيز گفت: رجبی که به برزيل رفته است، دوشنبه از سفر باز می‌گردد و به احتمال زياد يک بازيکن در خط حمله و يک هافبک نفوذی به تيم ما اضافه می‌شود.

قلعه‌نويی درباره استقلال ايده‌آل خود نيز گفت: من تيمی را دوست دارم که ۷۰ درصد بازی را دراختيار داشته باشد و در طول ۷۰ دقيقه از بازی حاکم بر ميدان باشد و بتواند در کارهای تهاجمی ارسال‌ها و پرس حريف موفق باشد. در کل معتقدم ما بايد به بازی تيم خود سرعت بيشتری بدهيم.

***

شايد دلتان بخواهد ما مانند برق به پايين جدول سقوط کنيم!
ابراهيم زاده:
ضربات ايستگاهی تنها راهکار استقلال برای رسيدن به گل بود


سرمربی تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: همچنان به قهرمانی در ليگ برتر اميدوار هستيم.

به گزارش ايسنا، منصور ابراهيم زاده پس از شکست ۲ بر صفر تيمش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نيمه نخست بازی در اختيار ما بود اما در نيمه دوم استقلال تيم برتر ميدان بود. تصور می‌کنم تنها راهکار استقلال در اين بازی برای رسيدن به گل استفاده از ضربات ايستگاهی بود که همين گونه گل نخست را به ثمر رساندند و بر روی گل دوم نيز از تجربه بالای مجتبی جباری استفاده کردند.

وی افزود: معتقدم بازيکنان ذوب آهن بايد فوتبال را با صلابت‌تر بازی کنند و ما تنها نبايد به بازی‌های داخل خانه دلخوش باشيم بلکه بايد در بيرون از خانه نيز نتيجه خوب بگيريم.

ابراهيم زاده ادامه داد: شايد دلتان بخواهد ما مانند برق باشيم و به پايين بياييم. اما ذوب آهن دلش نمی‌خواهد اين گونه باشد و می‌خواهيم در صدر باقی بمانيم.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: زمانی که از "فرگوسن" سرمربی منچستر سوال می‌شود که يک تيم برای قهرمانی چند باخت در طول فصل می‌تواند داشته باشد، او پاسخ می‌دهد ۴ شکست و اين دومين شکست فصل ذوب آهن بود که اميدوارم ادامه نداشته باشد.

ابراهيم زاده درباره قضاوت بازی نيز گفت: اعتراضی به داوری ندارم چرا که محسن قهرمانی همواره نوع خاصی از قضاوت را دارد. او گاهی بسيار خوب قضاوت می‌کند و گاهی نيز نکات خاصی را لحاظ می‌کند که داوران ديگر چندان به آن توجه نمی‌کنند که خطای ۶ ثانيه دروازه ‌بان تيم ما نيز از همين موارد بود. در کل اگر قهرمانی خطای دروازه‌بان تيم ما را تشخيص داده است تصميم درستی گرفته است.

ابراهيم زاده در پايان گفت: استقلال زمانی که ديد با اکبرپور و برهانی به گل نمی‌رسد، عليزاده و مجيدی باهوش را به ميدان آورد و با حمايت تماشاگران خود اين نتيجه را به دست آورد. با اين حال اطمينان داشته باشيد که ذوب آهن از روند خوب خود دور نمی‌شود و ما همچنان برای قهرمانی تلاش می‌کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016