شنبه 18 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش بي‌سابقه‌ي آلودگي به ويروس از طريق حافظه‌هاي يو اس بی، ايسنا

بر اساس گزارش يك شركت امنيتي، آلودگي رايانه‌ها به ويروس از طريق حافظه‌هاي فلش يو اس بي در ماه سپتامبر بيش از دو برابر شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بسياري از شركت‌ها با توجه به اين كه ويروس‌ها اغلب از طريق فايل‌هاي ضميمه شده به ايميل يا برروي اينترنت منتقل مي‌شوند تلاش مي‌كنند با ايجاد شبكه‌هاي مستقل ايزوله شده از اينترنت از درز اطلاعات شخصي و محرمانه جلوگيري كنند با اين حال به علت استفاده از حافظه‌هاي يو اس بي در رايانه هاي محل كار ويروس‌ها به‌سرعت از طريق آنها منتشر مي شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس بررسي ماهانه شركت تراند ميكرو، در ماه سپتامبر آلودگي رايانه ها با ورم Otorun كه از طريق درايوهاي قابل حمل مانند درايو يو اس بي منتشر مي‌شود نسبت به ماه قبل ‌١٤٠ درصد افزايش يافته و به ‌٣٤٧ مورد رسيد.

طبق گزارش‌هاي ماهانه اين شركت، ويروس‌هايي كه از طريق درايوهاي يو اس بي منتشر مي‌شوند در ماه فوريه به سرعت افزايش يافتند به طوري كه شمار آلودگي به Otorun بين ماه‌هاي ژانويه و ژوئن به ‌٥١٧ رسيد كه معروف‌ترين ويروسي محسوب مي‌شود كه از ‌٢٠١ مورد آلودگي توسط Agent پيشي گرفته است.

بر اساس اعلام تراند ميكرو، ‌٧/٥٣ درصد از ويروس‌هاي جديدي كه در ماه سپتامبر شناسايي شدند قادر بودند از طريق درايوهاي يو اس بي به رايانه‌ها نفوذ كنند.

بنا بر هشداراين شركت نرم‌افزارامنيتي، چنين ويروس‌هايي درحال تبديل به تهديد بزرگي هستند زيرا اغلب مردم نسبت به آن‌ها آگاهي ندارند.

تراند ميكرو كاربران رايانه را به بررسي مرتب حافظه‌هاي فلش يو اس بي براي احتمال آلودگي به ويروس‌ها و استفاده نكردن توام با بي‌احتياطي از اين درايوها برروي هر رايانه‌يي فراخواند.





















Copyright: gooya.com 2016