دوشنبه 30 شهريور 1383

جمعي از فعالان سياسي و مطبوعاتي در نامه به رييس‌جمهور خواستار تسريع در روند پي‌گيري موضوع بازداشت تعدادي از وبلاگ‌نويسان شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
جمعي از فعالان سياسي و مطبوعاتي طي نامه‌ا‌ي به رييس‌جمهور تسريع در روند پيگيري موضوع بازداشت تعدادي از نويسندگان وبلاگ‌نويس و مرتبطان با سايتهاي اينترنتي را خواستار شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نويسندگان نامه با بيان اين‌كه بازداشتهاي يادشده فضاي سنگيني در عرصه‌ي بيان و قلم ايجاد كرده است و ابراز اين عقيده كه به نظر مي‌رسد با هدف تنگ‌تركردن حوزه‌ي اطلاع‌رساني و در امتداد برخورد با روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران مستقل صورت مي‌گيرد، افزوده‌اند: از طرفي بازتاب اين برخوردها به خصوص در سطح بين‌المللي موقعيت نظامي كه جنابعالي رييس‌جمهور آن هستيد و با برنامه‌ي توسعه‌ي سياسي و تحقق فضاي باز فرهنگي پا به عرصه‌ي اجرايي كشور گذاشته‌ايد را بيش از پيش تنزل مي‌دهد.

در بخشي ديگر از اين نامه با بيان اين‌كه اجراي قانون بدون تبعيض و بدون دخالت گرايشهاي سياسي و جناحي مورد تقاضا و تمايل اكيد ما هم هست، ابراز عقيده شده است: منتها در عملكردي كه در برخورد قضايي با اصلاح‌طلبان، صاحبان قلم و بيان صورت مي‌گيرد، شائبه‌هاي سياسي قابل رويت است؛ متاسفانه رعايت دقيق ضوابط عادلانه‌ي آيين دادرسي اغلب با مصادره به مطلوب‌ها فرو گذاشته مي‌شود. بر هيچكس پوشيده نيست كه روح قانون و آيين دادرسي در نوع عملكردهاي هر مجري قابل زير پا گذاشتن است و شما به عنوان مسوول مستقيم اجراي قانون اساسي قسم ياد كرده‌ايد كه پاسدار اجراي بند بند اين ميثاق ملي باشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي اين نامه چنين تصريح شده‌است: با توجه به آنچه اشاره شد ما امضاءكنندگان اين نامه ضمن تشكر از دستور حضرتعالي براي تشكيل هياتي جهت پيگري بازداشت نويسندگان وبلاگ‌نويس و مرتبطين با اينترنت درخواست مي‌كنيم در خصوص پيگيري موضوع بازداشت شهرام رفيع زاده، حنيف مزروعي، بابك غفوري آذر و ... تسريع به عمل آوريد و ضمن كسب اطمينان از اجراي دقيق قانون براي آزادي آنان تلاش لازم را مبذول فرماييد.

در پايان اين نامه خاطرنشان شده‌ است: اطمينان داريم اين آزادي كه نه بيم تباني و نه فرار و نه امحاء آثار جرم در آن وجود دارد، امكان پيگيري قضايي (اگر لازم و ضروري باشد) را سلب نخواهد كرد.

Copyright: gooya.com 2016