پنجشنبه 2 مهر 1383

روزنامه انگليسي عملکرد بمب‌هاي هوشمند اسرائيل را عليه تاسيسات ايران تشريح کرد، خبرگزاري فارس

Bomb Hooshmand.jpg

يک روزنامه انگليسي با اشاره به اعتراف رژيم صهيونيستي به خريد بمب‌هاي ضد تاسيسات بتوني موسوم به "بانکر باستر" از آمريکا، به تشريح چگونگي حمله احتمالي اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي زيرزميني ايران پرداخت.

روزنامه "ديلي تلگراف" در شماره امروز خود نوشت، بمب‌هاي هوشمند 109-BLU که از بمب‌هاي هدايت شونده محسوب مي‌شود، مي‌تواند به سازه‌هاي بتون مسلح به ضخامت 7 فوت (حدود دو متر و نيم) نفوذ کند.
به نوشته اين روزنامه، اين بمب‌ها در راستاي برنامه کمک نظامي آمريکا به اسرائيل در اختيار اسرائيلي‌ها قرار مي‌گيرد.
اين در حالي است که دولت آمريکا و همچنين رژيم صهيونيستي بطور علني اعلام نکرده‌اند اين معامله انجام شده است ولي منابع امنيتي اسرائيل بر انجام شدن اين کار تاکيد دارند.
منابع امنيتي اسرائيل اعلام کردند، آمريکا در نظر دارد معادل 139 ميليون دلار بمب‌هاي قابل پرتاب از هوا از جمله بمب‌هاي نفوذ کننده در تاسيسات بتوني موسوم به «بانکر باستر» را براي از بين بردن تاسيسات زيرزميني ايران به اسرائيل بفروشد.
بنا بر اين گزارش، روزنامه "هاآرتص" به نقل از يکي از گزارش‌هاي پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) نوشت اين اقدام آمريکا در راستاي حفظ برتري کيفي اسرائيل و پيشبرد منافع راهبردي و تاکتيکي واشنگتن صورت مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يکي از مقامات ارشد امنيتي اسرائيل که گزارش هاآرتص را تاييد کرده است، در اين رابطه گفت: «اين بمب‌ها از نوعي نيست که براي مقابله با فلسطيني‌ها نياز داشته باشيم بلکه اين بمب‌هاي بتون شکن مي‌تواند در خدمت اسرائيل عليه ايران و احتمالا سوريه باشد.»
به گفته منابع رژيم صهيونيستي، انتظار نمي‌رود فروش اين بمب‌ها و4500 نوع مهمات هدايت شونده ديگر تا پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريکا در دوم ماه نوامبر، انجام شود.
ديلي تلگراف در تشريح نحوه حمله به تاسيسات هسته‌اي زيرزميني ايران نوشت که اين بمب‌ها که ابتدا توسط هواپيما‌هاي "اف 15 آي" اسرائيلي از فاصله‌اي دور و در ارتفاعي پايين به سوي اهداف شليک مي‌شوند و توسط ليزر از سوي ماهواره اسرائيلي تا اصابت به هدف هدايت مي‌شود.( تصويرشماره 1)
ديلي تلگراف با ارائه تصاويري از اين بمب‌ها اعلام کرد بمب از نوع تخريبي هدايت ماهواره‌اي 24-EGBU و با کلاهک جنگي 109-BLU است و در سازه‌هاي بتوني دو متر و نيم قابليت نفوذ دارد. وزن اين بمب 2350ib و طول آن 7/15( حدود 5/4) متر است.(تصويرشماره 2)
اين روزنامه همچنين با ارائه نقشه‌اي جغرافيايي به ارائه توان موشک شهاب 3 جمهوري اسلامي‌ايران و دامنه برد اين موشک پرداخت.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12304

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزنامه انگليسي عملکرد بمب‌هاي هوشمند اسرائيل را عليه تاسيسات ايران تشريح کرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016