چهارشنبه 29 مهر 1383

نماينده چين در سازمان ملل هشدار داد: تحريم سازمان ملل عليه ايران را وتو مي کنيم، خبرگزاري فارس

نماينده چين در سازمان ملل گفت: پکن در صورت تصميم به تحريم اقتصادي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران،آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «اينترپرس سرويس» ونگ گوانگ ابراز داشت: به دنبال تحريم سازمان ملل عليه سودان که منجر به قطع صادرات نفت اين کشور به چين شده است، پکن با هر گونه تحريم اين سازمان عليه ايران که بعد از روسيه مهمترين صادر کننده نفت به چين مي باشد، مخالفت کرده و آن را وتو خواهد کرد.
وي خاطر نشان ساخت: ايران و سودان در مجموع 20 درصد از واردات نفت چين را تامين مي کنند و در صورت قطع صادرات اين دو کشور، اقتصاد چين به طور کامل به انزوا کشيده خواهد شد.
گوانگ با انتقاد از تحريم شوراي امنيت سازمان ملل عليه سودان، اضافه کرد: سودان 9/6 درصد از تقاضاي نفت چين را تامين مي کند و با توجه به اينکه پکن براي واردات نفت اين کشور 3 ميليارد دلار هزينه کرده است،تحريم اين سازمان عليه سودان براي اقتصاد چين گران تمام خواهد شد.
نماينده چين در سازمان ملل خاطر نشان ساخت: در صورتي که تحريم اقتصادي عليه ايران و سودان از سوي شوراي امنيت سازمان ملل به وقوع بپيوندد، پکن چاره‌اي جز رو آوردن به نفت روسيه و قزاقستان نخواهد داشت که هزينه انجام اين پروژه‌ها نيز بسيار بالا خواهد بود.
گوانگ با پيش‌بيني افزايش 35 درصدي تقاضاي چين براي نفت تا پايان سال جاري ميلادي تصريح کرد: پکن چاره‌اي جز مخالفت با اين تحريمها نداشته و در صورت اجراي آن، اقتصاد اين کشور به طور چشمگيري با رکود مواجه خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به حضور شرکت چيني سينوپک در مناقصه قرارداد توسعه ميدان نفتي آزادگان ايران که در آن با شرکتهاي بزرگ بين المللي از جمله شل رقابت مي کند، خاطر نشان ساخت: تحريم اقتصادي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران به هيچ وجه براي چين قابل قبول نخواهد بود.
بنابراين گزارش، پيش‌بيني‌ها حاکي از آن است که تقاضاي چين براي نفت تا سال 2020 ميلادي 50 درصد افزايش خواهد يافت که دو سوم از آن در بخش تجهيزات انرژي اين کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13295

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده چين در سازمان ملل هشدار داد: تحريم سازمان ملل عليه ايران را وتو مي کنيم، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016