شنبه 4 مهر 1383

عضو كميسيون فرهنگي مجلس : دولت با حمايت از برخي جشن‌‏هاي مبتذل به الگوسازي مغاير با شئونات اسلامي‌‏كمك مي‌‏كند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: برنامه هاي اجرا شده در جشن خانه سينما يك سناريوي از پيش برنامه ريزي شده در جهت تضعيف شئونات اسلامي بود.
محمدتقي رهبر؛ نماينده اصفهان و عضو فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكنون دو جشن بزرگ كه متولي اصلي آن برخي از نهادهاي دولتي بوده‌‏اند، به برخي از سناريوهاي از پيش تعيين شده در جهت تضعيف شعائر اسلامي كمك‌‏كرده است.
وي با اعتراض به نحوه برگزاري جشن سازمان ملي جوانان و جشن خانه سينما گفت: من عكس هايي از اين دو جشن را در كيفم دارم كه انسان از ديدن اين عكس ها شرم مي‌‏كند.
رهبر كه اين عكس‌‏ها را در اختيار خبرنگاران نيز قرار داده بود، به حضور برخي از مسوولان دولتي در جشن هايي كه زنان و مردان و دختران و پسران در آن مختلط هستند، اعتراض كرد و گفت: در حالي كه دولت بايد به الگوسازي هاي اسلامي اهتمام ورزد؛ شاهديم كه با حمايت از برخي جشن هاي مبتذل به الگوسازي هايي مغاير با شئونات اسلامي كمك مي‌‏كند.
رهبر با بيان اين نكته كه ورود قوه قضاييه به موضوع ابتذال در جشن خانه سينما از وظايف دستگاه قضايي است، گفت: اگرچه معتقديم كه بسياري از بدحجابي هاي جوانان درجامعه را بايد با بسترسازي هاي فرهنگي, اجتماعي و اقتصادي حل كرد اما در موارد حاد، قوه قضاييه بايد به وظيفه‌‏اش عمل كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: اين كه خانمي در جشن خانه سينما ميكروفون را در اختيار بگيرد و در حضور مسوولان دولتي، شئونات و اعتقادات اسلامي ما را به مضحكه بگيرد؛ بسيار شرم آور است و يقينا نمي‌‏تواند في البداهه چنين به تمسخر باورهاي ديني مردم برآيد كه قطعا يك سناريوي از پيش تعيين شده‏اي را در اين جشن اجرا مي‌‏كرد.
رهبر افزود: هدف ما از پيشگيري موضوع جشن خانه سينما و جشن سازمان ملي جوانان در مجلس‌‏هفتم دفاع از از ارزش‌‏هاي اسلامي و اعتقادات مردمي است و نمايندگان مجلس‌‏هفتم به دليل نگراني‌‏هاي خود از روند الگو سازي هاي غيراسلامي در جامعه نسبت به برگزاري چنين جشن هايي توسط مسوولان دولتي معترض هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درپاسخ به پرسش مبني بر اين كه جوانان حاضر در اين جشن‌‏ها جوانان همين كشور بوده و با فراخوان عمومي در چنين جشن هايي حاضر مي شوند، گفت: ما هم اعتقاد داريم اين افراد بدحجاب كه در كوچه و خيابان حضور دارند، فرزندان همين كشورند اما دولت نبايد در يك جشن ملي از اين افراد الگو بسازد و آنان را حمايت كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: در عين‌‏حال كه بايد مشكلات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي اين جوانان را مرتفع سازيم، از سوي ديگر نبايد با سهل‌‏انگاري به پديده بدحجابي در جامعه نگاه كنيم بلكه بايد موارد حاد بدحجابي ها در جامعه برخورد جدي شود.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12354

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو كميسيون فرهنگي مجلس : دولت با حمايت از برخي جشن‌‏هاي مبتذل به الگوسازي مغاير با شئونات اسلامي‌‏كمك مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016