شنبه 11 مهر 1383

ابطحي: استيضاح وزير راه به بهتر شدن امور كمكي نمي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

معاون حقوقي پارلماني رييس‌جمهور با اشاره به مدت زماني كه تا پايان كار دولت باقي مانده است، تصريح كرد: در اين شرايط استيضاح وزير راه نمي‌تواند به بهتر شدن امور كمك كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي ابطحي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين مطلب، از عدم امكان برنامه‌ريزي و انجام فعاليت‌هاي جدي در مدت زمان كوتاه، به عنوان دليل مدعايش نام برد.

وي با يادآوري اين‌كه تصميم‌گيري نمايندگان مجلس درباره‌ي ندادن راي اعتماد به وزير راه، بعد از بيان استدلال‌هاي خرم در مجلس انجام مي‌شود، گفت: اميدوارم با استدلال‌هايي كه خرم ارايه خواهد كرد، نمايندگان محترم مجلس به وزير راه راي عدم اعتماد ندهند.

وي همچنين درباره‌ي خبر حضور همه‌ي اعضاي هيات دولت در جلسه‌ي استيضاح وزير راه با بيان اين‌كه دفاع همه‌ي كابينه از اعضاي هيات دولت روال هميشگي دولت بوده، تصريح كرد: بر همين اساس رييس‌جمهور طي برگزاري جلسه‌اي با وزير و كاركنان وزارت راه از تلاش آنها تشكر كرد.

وي با تاكيد بر به هم‌پيوستگي دولت، حمايت اعضاي آن از يكديگر را در مقاطعي همانند استيضاح از طريق حضور در اين جلسه طبيعي دانست و با يادآوري اين‌كه رييس‌جمهور در هيچ يك از جلسات استيضاح وزرايش در گذشته حضور نداشته، اظهار داشت: در صورتي كه رييس‌جمهور در جلسات استيضاح گذشته‌ي وزرايش حضور مي‌يافت قطعا در جلسه‌ي فردا نيز حاضر مي‌شد و از عملكرد وزارت راه دفاع مي‌كرد.

وي همچنين با تكذيب خبر ارسال نامه‌اي از جانب خاتمي به رييس‌ مجلس در موضوع بيان تاييدات منفي استيضاح وزير راه تصريح كرد: به عقيده‌ي من كساني كه از استيضاح وزير راه با راي بالا صحبت مي‌كنند به مجلس اهانت كرده‌اند.

معاون حقوقي پارلماني رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به موضوع اهميت قراردادهاي “ تاو و تركسل” كه مجلس دولت را موظف به طرح نظراتش در اين موارد كرده بود، گفت: بر اين مبنا در جلسه‌ي اين هفته‌ي هيات دولت يك لايحه‌ي فوريت‌دار تصويب و به مجلس ارايه مي‌شود.


سخنگوي دولت نيز تاكيد كرد كه اگر در موضوع استيضاح وزير راه، نظر كارشناسي، منطق اجرايي و منابع و محدوديت‌هاي كشور در نظر گرفته شود، حتما خرم راي اعتماد خواهد آورد.

عبدالله رمضان‌زاده درباره‌ي استيضاح وزير راه و ترابري كه قرار است فردا(يكشنبه) در جلسه‌ي علني مجلس مطرح شود، به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: با توضيحات مفصلي كه آقاي خرم در مجلس ارايه خواهد داد و با توجه به ديدگاه كارشناسي ايشان و اطمينان از راي نمايندگان مستقل مجلس شوراي اسلامي دولت اميدوار است بتواند بر فضاي اظهارات ناشي از فضاسازي‌هاي منفي غيركارشناسي تعداد بسيار اندكي در درون مجلس كه با حمايت تبليغاتي منفي بيرون از مجلس همراه شده، غلبه كند و وزير راه راي اعتماد را براي ادامه‌ي كار از نمايندگان محترم مجلس بگيرد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: دستاوردهاي سه سال اخير وزارت راه و ترابري قابل مقايسه با همه‌ي دوران‌هاي پيش از خود است و ما در زمينه‌هاي حمل و نقل ريلي، هوايي و زميني دستاوردهاي چشم‌گيري داشتيم و مطمئنيم كه نمايندگان مجلس با راي منطقي خود، اين فضاي منفي را به هم خواهند ريخت.

سخنگوي دولت ادامه داد: دولت اذعان دارد كه تا رسيدن به نقطه‌ي ايده‌آل در زمينه‌ي استانداردهاي حمل و نقل هنوز فاصله داريم و اميدواريم اين روند سريع كه در جهت حل مشكلات در سال‌هاي اخير بوده، با اين استيضاح متوقف نشود.

رمضان‌زاده گفت: دولت اميدوار است كه در بحث راي اعتماد تنها بحث كارشناسي مدنظر نمايندگان مجلس قرار گيرد و نه ديدگاه‌هاي سياسي.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12614

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابطحي: استيضاح وزير راه به بهتر شدن امور كمكي نمي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016