پنجشنبه 16 مهر 1383

سازمان مجاهدين انقلا ب و جبهه مشاركت در پاسخ به مقاله «خانه عنكبوت»: همكاران سعيد امامي دچار خطاي بزرگي شده‌اند، رويداد

به دنبال انتشار سرمقاله روزنامه «كيهان» با عنوان «خانه عنكبوت» كه در آن بسياري از روزنامه نگاران اصلاح طلب و نيز دو تشكل سازمان مجاهدين انقلا ب و جبهه مشاركت به راه اندازي كانون فساد، ارتباط با بيگانگان و جاسوسي متهم شده بودند، سخنگويان اين دو حزب مهم اصلاح طلب به اين مساله واكنش نشان دادند و خواستار ارائه مدارك درباره ادعاهاي مطروحه شدند.
«سيد محمد رضا خاتمي» دبيركل جبهه مشاركت در اين زمينه گفت:«خيلي جالب است كه آن اعترافات تكان‌دهنده سري در پرونده‌ها از قلم مديرمسؤول يك روزنامه‌اي عنوان مي‌شود كه اولاً نماينده ولي فقيه است ثانياً از پول بيت‌المال اداره مي‌شدو و ثالثاً در ساختن سناريوهايي اينچنين از جمله هويت و همكاري سعيد امامي شناخته شده است.»
وي تاكيد كرد:«قوه قضاييه و شخص رئيس قوه قضاييه بايد پاسخ دهند چگونه اين مطالب به آن آقا رسانده شده است؟
بازداشت‌شدگان كجا هستند و در چه شرايطي به سر مي‌برند؟ اگر واقعاً اين اعترافات تكان‌دهنده وجود دارد نهادهاي ذي‌ربط مثل وزارت اطلاعات چرا در جريان قرار نمي‌گيرند و سؤالات بسيار ديگر.»
خاتمي افزود:«مسؤولان سايت‌هاي «رويداد» و «امروز» صريحاً و علناً اعلام كرده‌اند سايت متعلق به آنهاست. چرا به سراغ چند جواني مي‌روند كه هيچ مسؤوليتي در سايت و محتواي آن نداشته‌اند و مي‌خواهند با اعمال فشار و شكنجه بر آنها پرونده‌سازي كنند؟»
آرمين سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب نيز از بررسي سرمقاله «كيهان» در جلسه سه شنبه شب 15 مهرماه شوراي سياسي اين سازمان خبر داد، كه به گفته وي« نثري هتاكانه عليه جريان اصلاح‌طلب به ويژه سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشاركت داشته است».
وي افزود: اين مقاله كه به قلم مديرمسوول اين روزنامه بود، پس از دستگيري 20 تن از افرادي كه در بخش‌هاي فني با سايت‌هاي خبري همكاري داشته‌اند، منتشر شده است.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب با بيان اين كه« قابل پيش‌بيني بود نحوه دستگيري و نگهداري اين افراد و مشخص نبودن اتهامات آنان و بي‌اطلاعي خانواده‌هايشان از اجراي سناريويي نظير «هويت» و اعتراف گيري با مصاحبه گرفتن به شيوه‌هاي معروف در گذشته بوده است»، تصريح كرد : «سرمقاله «خانه عنكبوتي» اين پيش‌بيني را تاييد كرده است».
به گفته وي، قتل‌هاي زنجيره اي نيز در پي زمينه‌سازي‌هايي از اين دست به وقوع پيوست.
آرمين ادامه داد:« همكاران سعيد امامي دچار يك خطاي بزرگ شده‌اند و آن اين كه شرايط امروز كشور مشابه شرايط پيش از دوم خرداد نيست كه آن شيوه‌ها قابل اجرا باشد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين كه سرمقاله«خانه عنكبوتي»اعضاي دو حزب سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشاركت را به داير كردن كانون فساد، ارتباط با بيگانگان و جاسوسي متهم كرده است، افزود: «چنين اظهاراتي از مدير مسوول اين روزنامه با شناختي كه از وي داريم ، بعيد نيست، ولي وي بايد بداند با بودجه بيت‌المال اين روزنامه ، تغذيه مي شود و با انتسابي كه مدير مسوول اين روزنامه به لحاظ مسووليت به ولي فقيه دارد، انتظار مي رود و بايد مستندات ادعاهاي خود را منتشر كند در غير اين صورت ما وي را ناشرمطلب و سخن كذب مي دانيم واو را شايسته اين منصب نمي دانيم.»

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12782

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سازمان مجاهدين انقلا ب و جبهه مشاركت در پاسخ به مقاله «خانه عنكبوت»: همكاران سعيد امامي دچار خطاي بزرگي شده‌اند، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016