چهارشنبه 22 مهر 1383

آصفي: انتظار داريم كشورهاي اروپايي در زمينه ارتقاي حقوق بشر در كشورهاي خود اقدام موثر به عمل آورند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه، بيانيه شوراي وزيران خارجه اتحاديه اروپايي در خصوص وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران را مبتني بر اطلاعات نادرست، غير دقيق و تجاهل به روند واقعيات جامعه ايران برشمرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، حميدرضا آصفي خاطرنشان ساخت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس باورها و ارزش‌هاي مذهبي، فرهنگ بومي و برنامه‌هاي ملي خود ارتقا و بهبود وضعيت حقوق بشر را به صورت نهادينه در روند توسعه سياسي و اجتماعي كشور دنبال مي‌كند و در اين مسير دستاوردهاي برجسته‌‏اي داشته است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: ايجاد بدبيني و شائبه طرح اتهامات بي‌اساس با انگيزه‌هاي سياسي هيچ كمكي به اقدامات زيربنايي براي بهبود حقوق بشر در سطح جهاني نمي‌كند.
وي ادامه داد: امروز نگرش‌هاي دو گانه و ابزاري به مفاهيم حقوق بشري، رويكردهاي تبعيض‌آميز و مغاير حقوق شهروندي در كشورهاي اروپايي، ترديدها را نسبت به اينكه اتحاديه تا حصول رويه‌هاي بنيادين مبتني بر احترام متقابل، متعادل و عادلانه فاصله دارد، تقويت مي‌كند.
آصفي اضافه كرد: موضوع نقض حقوق مسلمانان و قوانين تبعيض‌آميز نسبت به اقليت‌ها ،نگراني‌هاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به نقض فاحش حقوق بشر در اروپا است و انتظار داريم كشورهاي اروپايي در زمينه ارتقاي حقوق بشر در كشورهاي خود اقدام موثر به عمل آورند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: اتخاذ رويكرد گفت‌وگو و تبادل تجارب، گامي عقلايي و منطقي بوده و نبايد اين روند به اهداف سياسي آلوده شود و از اين رو اميدواريم آثار چندين دور گفت‌وگوي حقوق بشري به برداشت‌هاي واقع‌بينانه‌تر اتحاديه منجر شود و اين گفت‌وگوها علاوه بر هدف ارزشمند ارتقاي وضعيت حقوق بشر، گام موثري براي اصلاح نگرش‌ها و معيارهاي دو گانه، شناخت بيشتر و رفع ابهامات موجود باشد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13063

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: انتظار داريم كشورهاي اروپايي در زمينه ارتقاي حقوق بشر در كشورهاي خود اقدام موثر به عمل آورند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016