جمعه 15 آبان 1383

نامه سرگشاده انجمن صنفی مطبوعات به هاشمی شاهرودی، بامداد

جناب آيت الله سيدمحمود هاشمى شاهرودى رياست محترم قوه قضائيه
همان گونه كه مى دانيد طى هفته هاى اخير، روند احضار، تعقيب و بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران سايت هاى اينترنتى با افزايش بى سابقه روبه رو بوده است و ارگان هاى عمل كننده همچنان به سكوت خود در مورد مستندات قانونى اين اقدام ادامه مى دهند. اعتراض ها و واكنش هاى انجمن صنفى روزنامه نگاران ايران و ديگر نهادهاى مدنى مرتبط به اين اقدامات نيز تاكنون بى پاسخ مانده است.
جناب آيت الله شاهرودى
قشر روزنامه نگار امروزه به بى پناه ترين قشر اجتماعى از حيث مصونيت ها و حقوق قانونى مندرج در قانون اساسى و ديگر قوانين موضوعه تبديل شده است، امنيت شغلى اش به طور همه جانبه به مخاطره افتاده است، حقوق و آزادى هاى مشروع و قانونى اش حتى به عنوان يك شهروند مورد تعرض و تجاوز نهادهاى مسئول و غيرمسئول قرار گرفته و بالاخره تمامى راه هاى تضمين كننده ابتدايى ترين حقوق اين قشر بسته شده است.
رخداد اين وضعيت مخاطره آميز نام و موقعيت ايران را در زمره كشورهاى ناقض حقوق بشر و آزادى هاى اساسى در خور و شان نظام ما نيست كه برخى با عملكرد خود زمينه صدور قطعنامه ها و بيانيه هاى پى در پى مجامع و نهادهاى بين المللى، منطقه اى و مدنى را به دليل نقض حقوق بشر در ايران فراهم آورند و پس از صدور نيز به مداخله ديگران در امور داخلى كشورمان اعتراض نمايند و اين در حالى است كه همين ها به هيچ نهاد مدنى داخلى و حتى خانواده هاى افراد بازداشت شده پاسخگو نيستند. در چنين شرايطى انجمن صنفى روزنامه نگاران و ديگر نهادهاى صنفى و مدنى مرتبط با حرفه روزنامه نگارى و فعاليت هاى مطبوعاتى هيچ كدام قادر به پيگيرى حقوق قانونى اعضاى خود و پيامدهاى نامعلوم آن در آينده نخواهند بود.
جناب آيت الله شاهرودى
ممكن است به پيامد عملكردهاى خود در صحنه داخلى و بين المللى آگاهى نداشته باشند، اما جنابعالى كه براى جلوگيرى از وارد آمدن ضرر و زيان به نام و موقعيت ايران در صحنه هاى بين المللى اقدام به انجام برخى اصلاحات در قوه قضائيه و تلاش براى تغيير رويه هاى غيرقانونى كرده ايد، حتماً از پيامدهاى زيانبار و مخاطره آميز موج اخير بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران سايت هاى اينترنتى غفلت نكنيد.
انجمن صنفى روزنامه نگاران ايران بارديگر مشفقانه به جنابعالى توصيه مى كند، هر چه زودتر دستور توقف اين موج و آزادى كليه روزنامه نگاران بازداشتى را صادر فرماييد و كميته اى را براى تنظيم مناسبات ميان قوه قضائيه و صنف روزنامه نگار تعيين كنيد تا بر پايه موازين قانونى به وضعيت كنونى خاتمه داده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين درخواست مى كنيم اين كميته به طور ويژه رسيدگى به نحوه دستگيرى، احضار و بازداشت روزنامه نگاران و افراد مرتبط با سايت هاى اينترنتى را انجام داده و نسبت به اقدامات انجام شده در انطباق با مواد قانون اساسى، قوانين موضوعه و به طور خاص قانون احترام به آزادى هاى مشروع و حفظ حقوق شهروندى، كه برگرفته از بخشنامه ابلاغى شما در ابتداى سال جارى است، اعلام نظر نمايد

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13982

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده انجمن صنفی مطبوعات به هاشمی شاهرودی، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016