سه شنبه 19 آبان 1383

پاول در گفتگو با فایننشال تایمز :سیاست آمریکا تغییر حکومت در ایران نیست، مهر

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که تغییر حکومت جزء سیاست آمریکا در قبال ایران نیست .
به گزارش خبر گزاری مهر، کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی با روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به همکاری بین آمریکا و اروپا بر سر ایران گفت هنوز هیچ موافقتی بین ایران و سه قدرت اتحادیه اروپایی انگلیس ، آلمان و فرانسه در باره برنامه هسته ای صورت نگرفته است .

وی در حالیکه تایید کرد که تغییر حکومت جزء سیاست آمریکا در قبال ایران نیست افزود : آمریکا از پیشنهاد اروپاحمایت نکرده است و نباید به ایران فرصت دیگری داده شود تا از ارجاع پرونده اش به شورای امنیت سازمان ملل فرار کند .

این روزنامه در بخشی دیگری از این مطلب اشاره می کند که ایران و آمریکا اوخر ماه جاری در کنفرانس بین المللی عراق که در قاهره بر گزار خواهد شد سر یک میز خواهند نشست .

کالین پاول در پاسخ به سوالی درباره این موضوع که آیا این امر می تواند موجب تماس مستقیم بیشتری با ایران شود، گفت ما آنچه را که در حال پیشرفت است مشاهده خواهیم کرد .

وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه اش از تداوم سیاستهای خارجی جرج بوش در دور دوم ریاست جمهوری خود خبر داد .

وی در باره عدم اعزام نیرو های آلمانی و فرانسوی به عراق گفت که ما این امر را پذیرفته ایم و این دو کشور راههای دیگری را برای مشارکت در بازسازی عراق برگزیده اند که قابل تقدیر است .

پاول همچنین برتقویت نیروهای حافظ صلح ناتو مستقر در عراق برای تسریع بهبود وضعیت عراق و آماده سازی فضای مناسب برای برگزاری انتخابات در ماه ژانویه تاکید کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با تاکید براین مطلب که رئیس جمهوری آمریکا مصرانه سیاستهای خارجی گذشته خود را دنبال می کند گفت : بوش در صدد تداوم سیاستهای مسالمت آمیز خود در خاور میانه است و انتخاب مجدد بوش برای دور دوم حاکی از تایید سیاستهای بوش است و به همین دلیل سیاستهای گذشته خود را دنبال خواهد کرد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14169

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاول در گفتگو با فایننشال تایمز :سیاست آمریکا تغییر حکومت در ایران نیست، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016