جمعه 22 آبان 1383

استاد دانشگاه تهران و فعال در مسايل زنان: بدون توجه به مسايل زنان نمي‌‏توان داعيه دموکراسي داشت، ايلنا

نبوديک زن در کابينه خاتمي، باعث تسويه حساب بسياري از زنان با جنبش اصلاحات شد

تهران- خبرگزاري کار ايران

استاد علوم سياسي دانشگاه تهران و فعال در مسايل زنان گفت: امتناع آقاي خاتمي از قرار دادن يک زن در کابينه اش، باعث تسويه حساب بسياري از زنان با جنبش اصلاحات شد.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" فاطمه صادقي در مراسم افطاري جمعي از فعالان دانشجويي گفت: قبل از انقلاب اسلامي، رژيمي در ايران حاکم بود که داعيه هايي در مورد حقوق زنان داشت، انقلاب اسلامي هم مدعي بود که اعاده حيثيت از زنان خواهد کرد، اما متاسفانه حقوق زنان، هنوز رعايت نمي‌‏شود.
وي ابراز تاسف کرد: در اين کشور همواره زنان به رغم فعاليت هاي خود در معرض سوء استفاده قرار گرفته اند و هر مسئولي که سرکار آمده است، داعيه حقوق زنان را داشته است.
صادقي با بيان اين مطلب که روند دموکراسي بيش از هدف آن، مهم است، گفت: در روند اصلاحات در ايران، توجه به مسايل زنان ديده نمي شود، بين نهضت اصلاحات در ايران و نهضت هاي کمونيستي جهان مي‌‏توان تشابهي را برقرار کرد، نهضت اصلاحات داعيه هاي بسياري در مورد زنان داشت و اظهار مي داشت که اگر دموکراسي برقرار شود، مسايل زنان هم خود به خود حل خواهد شد اما من معتقد هستم که اساسا اين نوع نگاه با دموکراسي سازگار نيست اگر مسايل زنان از همان آغاز مورد توجه قرار نگيرد، نمي توان داعيه دموکراسي داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صادقي در پايان تاکيد کرد: اگر قرار است جنبش دانشجويي يا هر جريان سياسي در ايران براي آينده اين کشور طرح و پروژه اي داشته باشد، بايد مسايل زنان را از ابتدا مورد نظر و توجه خود قرار دهد و نهضت اصلاحات از همان ابتدا نسبت به مساله زنان مشکل داشت که نمونه آن امتناع آقاي خاتمي از قراردادن يک زن در کابينه اش بود و همين حرکت آقاي خاتمي باعث تسويه حساب بسياري از زنان با جنبش اصلاحات شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14279

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استاد دانشگاه تهران و فعال در مسايل زنان: بدون توجه به مسايل زنان نمي‌‏توان داعيه دموکراسي داشت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016