سه شنبه 15 دی 1383

نشست منطقه‌اي آمريكا درباره روابط تهران - واشنگتن فردا در دبي برگزار مي‌شود، خبرگزاري فارس

همايش منطقه اي مشترك آمريكا و موسسه سعودي «البحوث للخليج»، براي بررسي روابط ايران و آمريكا، فردا در امارات عربي متحده آغاز مي شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، جنگ با تروريسم ، اوضاع آمريكا در عراق و آنچه آمريكا فرايند دمكراسي سازي در خليج فارس در قالب «ابتكار مشاركت خاورميانه » مي‌نامد، از جمله ديگر مسايلي است كه در اين همايش دو روزه بررسي خواهد شد.
از برخي فعالان سياسي ايران نيز براي شركت در اين همايش دعوت شده است و گفته مي‌شود نماينده‌اي از وزارت امور خارجه ايران در اين همايش شركت خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريكا، «ابتكار مشاركت خاورميانه» (MEPI) كه رياست جمهوري آمريكا مبدع آن است، به منظور حمايت از تلاش هاي اصلاح گرايانه در خاورميانه و ايجاد فرصت رقابت براي تمام مردم منطقه به ويژه زنان و جوانان، تهيه شده است.
اين طرح بر چهار موضوع اقتصادي، سياسي،‌ آموزشي و امور زنان استوار است.
«اسكات كارپنتر»،معاون دستيار وزير امور خارجه آمريكا، مسئول اين طرح و «ريچارد آرميتاژ» معاون وزير امور خارجه آمريكا هماهنگ كننده امور در اين ابتكار هستند.
روزنامه نيويورك سان در گزارشي در 24 نوامبر گذشته به نقل از «اسكات كارپنتر» با اشاره به تلاش آمريكا براي برگزاري كنفرانس هاي منطقه اي در قالب «ابتكار مشاركت خاور ميانه» نوشت :‌« ما به دنبال راههايي هستيم تا با گروههاي مختلف داخل ايران همكاري كنيم.»
به گزارش نيويورك سان،كارپنتر با تاكيد بر آن كه «كمك‌هاي وي » براي دمكرات‌هاي ايراني از اولويت برخوردار است، تصريح كرد در نظر دارد از مخالفان و ناراضيان ايراني براي حضور در كنفرانس‌هاي منطقه‌اي دعوت كند تا دورنماي همكاري آمريكا را با سازمان‌هاي مخالف ايران، بررسي كند.
كارپنتر پيشتر مشاور شوراي حكومتي عراق پس از اشغال بود. تمام اعضاي اين شورا را « پل برمر» حاكم آمريكايي عراق منصوب كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسسه «البحوث للخليج» وابسته به دولت عربستان است كه با آمريكا همكاري نزديكي دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16458

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست منطقه‌اي آمريكا درباره روابط تهران - واشنگتن فردا در دبي برگزار مي‌شود، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016