چهارشنبه 30 دی 1383

وضعیت پرونده های 3 تن از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، گفتگو باعباس شکوهمند، دانشجويان ايران

عباس شکوهمند، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در گفتگو با خبرنگار «دی تی نیوز» از احضار خود به شعبه 119 دادگاه عمومی کرج خبر داد و افزود: یک عضو سابق انجمن اسلامی به نام عباس شرفی نیز که پیش از این از سوی دادگاه انقلاب کرج به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود با حکم دادگاه تجدید نظر، به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.هم چنین، محمد علی عبادی، عضو دیگر این انجمن، که بر اساس حکم اولیه دادگاه انقلاب کرج به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده، منتظر حکم دادگاه تجدید نظر می باشد.
عباس شکوهمند، در خصوص سیر پرونده و اتهامات خود گفت: اینجانب، به اتهام شرکت در اعتراضات سیاسی خرداد ماه 82 در دانشگاه تربیت معلم، در 18 آبان همان سال، هنگام خروج از دانشگاه (کرج) به همراه عضو دیگر انجمن اسلامی به نام محمد علی عبادی، از سوی حفاظت اطلاعات سپاه کرج دستگیر شدم و مدت 22 روز در بازداشت موقت بودم که 7 روز از این مدت را در بازداشتگاه سپاه و 15 روز دیگر را در زندان رجائی شهر سپری کردم.
بنده در شعبه دوم دادیاری دادگاه انقلاب کرج مورد بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفتم و اتهاماتم، « اقدام علیه امنیت ملی،تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری » عنوان شد .
هم چنین، علاوه بر اتهامت مذکور، اینجانب از سوی شعبه 119 دادگاه عمومی کرج نیز احضار شدم که قاضی پرونده، اتهاماتم را شکایت جمعی از اعضای بسیج دانشجوئی و انجمن اسلامی مخالف ما در دانشگاه (موسوم به انجمن اسلامی 68) مبنی بر تهدید و اهانت به آنان عنوان کرده و اعلام نمود که پرونده ام به دو بخش تقسیم شده که اتهام «تهدید و اهانت به اعضای بسیج دانشجوئی» در دادگاه عمومی رسیدگی شده و سایر اتهامات به دادگاه انقلاب، ارجاع داده خواهد شد. بر اساس احضاریه شعبه 119 دادگاه عمومی کرج، اینجانب در 3 اسفند ماه سال جاری باید در این دادگاه حاضر شوم.
شکوهمند افزود: پس از محاکمه و صدور حکم از سوی دادگاه عمومی، به سایر اتهاماتم در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد. شکوهمند، در حال حاضر با سپردن وثیقه 50 میلیون ریالی آزاد است.
عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در خصوص سیر پرونده و اتهامات شرفی گفت: اتهامات عباس شرفی، اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در اعتراضات و تجمعات سیاسی خرداد ماه 82 در دانشگاه تربیت معلم بود. وی در تیر ماه 82 از سوی حفاظت اطلاعات ناجا در مقابل دانشگاه(کرج) بازداشت شد و مدت 57 روز را در بازداشت موقت به سر برد.دادگاه انقلاب کرج پس از محاکمه شرفی، وی را به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران، به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباس شکوهمند در خصوص وضعیت حقوقی محمد علی عبادی، عضو دیگر انجمن اسلامی اظهار داشت: محمد علی عبادی، همراه با من در تاریخ 18 آبان 82 دستگیر شد و مدت 15 روز را در بازداشت موقت به سر برد. اتهامات وی «تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری» بود که از سوی دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم گردید.وی در حال حاضر منتظر رای دادگاه تجدید نظر بوده و با سپردن وثیقه 50 میلیون ریالی آزاد است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17139

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وضعیت پرونده های 3 تن از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، گفتگو باعباس شکوهمند، دانشجويان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016