یکشنبه 18 بهمن 1383

حجت‌الاسلام ذوالنور: الان چپ و راست وجود ندارند، خودي و غيرخودي مطرح است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
فرمانده تيپ 83 مستقل امام صادق(ع) عصر روز شنبه، در سلسله نشست‌هاي فرهنگي سياسي بسيج مدرسه علميه المهدي(عج) با اعتراض به سازمان ملي جوانان اين سازمان را به مبارزه با اعتقادت جوانان در قالب تشكيلات NGO متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، ذوالنور ادامه داد: در اواخر دولت آقاي خاتمي آمدند تشكيلات غيردولتي NGO ها را باب كردند و از پول بيت‌المال ريختند توي حلقوم اينها، و سازمان دادند كه تمام اينها كه از نظر سياسي سرخورده مي‌شوند و احساس مي‌كنند كه {در} دولت پاتوق‌ها و پايگاههايشان را از دست مي‌دهند با نفوذشان در اين گروهها از قبل رسميتشان را درست كردند، بار ماديشان را هم بستند و پشتوانه اقتصادي هم برايشان فراهم كردند تا اينها اگر در انتخابات بعدي كرسي دولت و مجلس را از دست دادند، بتوانند براي آينده‌شان كار كنند.

وي درباره فعاليت‌هاي اقتصادي دوران رياست‌جمهوري خاتمي گفت: بنده به دولت آقاي خاتمي از نظر اقتصادي نمي‌توانم هيچ نمره‌اي بدهم. به دليل اين‌كه كسي كه املا ننوشته نمي‌توان از او غلط گرفت و نمي‌توان گفت كه درست نوشته است. اصلا ايشان وارد مقوله اقتصاد نشدند تا كار اقتصادي بكنند و طرح اقتصادي نداشتند. همان روند سازندگي كه در گذشته هم بود كاملا اينها معطل گذاشتند و كاري نكردند كه ما بگوييم اشتباه كردند يا درست كردند. در واقع چطور مي‌شود نمره داد؟

ذوالنور در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال دارد از جناح دوم خرداد مانند هشت سال پيش ناگهان كسي بيايد و راي آورد، اظهار داشت: اين‌كه از جناح دوم خرداد كسي ممكن است بيايد، آنها كانديدا دارند، كار مي‌كنند، از گذشته هم كار مي‌كردند. ابتدا كانديدايشان جناب آقاي هاشمي رفسنجاني بود ولي با نظر مخالف ايشان مواجه شدند. تا حدودي امروز احتمال ضعيف دارد آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و استدلال هم در اين كار داشتند.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: دوم خردادي‌ها در طيف گسترده‌اي خانم‌ها را آماده مي‌كنند كه وارد انتخابات شوند. به اين دليل كه شوراي نگهبان تفسيرش از قانون اساسي اين است كه مي‌گويد رييس‌جمهور از بين رجال مملكتي باشد، معني رجال هم اين است كه هم رجليت ملاك است و هم معتقدند كه از افراد شاخص و سرشناس بايد باشد. پس جنس مذكر هم لحاظ است، آنها عده‌اي زن را بسيج مي‌كنند بيايند ميدان تا توسط شوراي نگهبان رد شوند، جوي عليه شوراي نگهبان درست كنند كه چون همين تفسير و تعبير مي‌شود آنها مي‌گويند كه اينها مخالف حضور زنان در عرصه سياستند، اينها افراطي هستند و عهد بوقي فكر مي‌كنند، افكار عمومي را نسبت به شوراي نگهبان تحريك مي‌كنند و قشر عظيمي از جمعيت كشور كه زن هستند را نسبت به شوراي نگهبان مساله‌دار مي‌كنند كه در انتخابات و راي تاثير بگذارند. اين هم يكي از ترفندهايي است كه از آنها براي تخريب شخصيت‌ها استفاده مي‌كنند و از الان اقداماتشان شروع خواهد شد.

وي درباره وضعيت دكتر حسن عباسي گفت: برادرم آقاي عباسي دكتر نيستند. ايشان در رشته‌ي فلسفه مقطع كارشناسي مشغول تحصيل هستند و درخصوص سازماني كه داشتند من حدود 6 ساعت و نيم با ايشان بحث كردم. البته آقاي مهندس رامين هم در اين جلسه حضور داشتند. ايشان دفاعياتي از آقاي عباسي داشتند. نهايتا به يك جمع‌بندي رسيديم و من گفتم اين جمع‌بندي را در صحبت‌هايم مي‌كنم. اگر قبول داريد اين جمع‌بندي را قبول كنيم و اگر نه هركدام كار خودمان را بكنيم كه جناب آقاي عباسي جمع‌بندي را پذيرفتند در CD هاي آخر سخنراني‌هايش اشتباه كرده و خودش آنها را قبول ندارد. حتي آقاي رامين مي‌گفت در CD كه كتش را در مي‌آورد با پيراهن آستين كوتاه است، بعدش آمد خانه ما و خيلي ناراحت بود و گفت من امروز اشتباه كردم. خود ايشان محتواي اين CD را قبول ندارد و قرار بر اين شد كه اگر اين تحريم تلويزيوني شكسته شد و ايشان دوباره وارد دور صحبت شدند، جبران كنند.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام ذوالنور در پاسخ به اين سوال كه چرا اصولگرايان و شوراي هماهنگي در فهرست كانديداها آقاي هاشمي را قرار ندادند، گفت: چون معتقد نيستند كه به ميدان آمدن آقاي هاشمي به سود باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه الان حزب چپ و راست در جامعه وجود دارند؟ هم گفت: خير وجود ندارند. الان خودي و غيرخودي مطرح است. امروز يا كسي تفكرات امام، انقلاب و مقام معظم رهبري را قبول دارد كه خودي مي‌شود يا قبول ندارد كه غيرخودي است. اگر غيرخودي شد معني‌اش اين نيست كه دشمن است. مگر اقليت‌هاي ديني ولايت‌فقيه را قبول دارند، نظام اسلامي را قبول دارند، ولي در موضع مخالفت و ايستادگي نيستند زندگي‌شان را مي‌كنند. بنابراين اگر كسي در جبهه خودي نبود الزاما دشمن نيست. ممكن است شهروند ساده‌اي باشد و خودي هم نباشد.

وي حزب مشاركت را منافقين جديد دانست و افزود: ما الان به منافقين مي‌گوييم منافقين و به اسم گذشته‌شان صدايشان مي‌كنيم؛ چون آن زمان رجوي مي‌آمد و تفسير انقلابي قرآن مي‌گفت و آخوندها را آمريكايي مي‌دانست و مي‌گفت شما سازشكاريد. بايد آمريكا را بكوبيد. اينها منافقين بودند. ما را سازشكار ارتجاعي و آمريكايي و خودشان را مسلمان انقلابي مي‌دانستند. امروز كه منافقين در دامن آمريكا و اسرائيل نوكري مي‌كنند ديگر نمي‌شود به آنها منافقين گفت.
وي با ابراز اتهاماتي افزود: منافقين جديد كساني هستند مثل مجاهدين انقلاب اسلامي، تشكيلات آقاي بهزاد نبودي و مشابه جبهه مشاركت و من مي‌توانم اين را اثبات كنم.

وي درباره كابينه‌ خاتمي گفت: در كابينه آقاي خاتمي خيلي كم مي‌توان نيروي غيرمشاركتي پيدا كرد. استاندارهاي شما را مشاركتي‌ها تعيين مي‌كنند، تمام نبض امور مملكت متاسفانه در دست مشاركتي‌هاست و بقيه هم سر كارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ذوالنور درباره مجمع روحانيون مبارز گفت: در مورد مجمع روحانيون مبارز نمي‌توان چيزي گفت بسياري از آنها آدم‌هاي ارزشي و خوبي هستند. اشتباه سياسي دارند و بعضي‌هايشان هم دچار پسرفت شده‌اند و به همان جرگه پيوسته‌اند.

وي درخصوص برخورد دولت با وزارت ارشاد نيز گفت: خيلي خوب است كه دولت كنترل كند، اما شما تعليق به محال فرموديد، دولت نه همتش را دارد نه تصميمش را و نه صلاحيتش را، آقاي مسجدجامعي از زمين تا آسمان با آقاي مهاجراني متفاوت است. ايشان از آقاي مهاجراني بهتر است. وي مهاجراني را متهم كرد كه ابتذال و درگيري را به اوج رسانده بود.

وي درخصوص اين‌كه در اين صورت چرا با ارشاد برخود نمي‌شود، گفت: مشكلي كه ما الان داريم فضاي جامعه در بعضي از جاها مهيا نيست، شما برخوردي مي‌كنيد، مردم همان برخورد شما را مطلع مي‌شوند. يك وقت رسانه‌ها و امكانات دست كساني است كه شما با آنها برخورد مي‌كنيد و ذهن مردم را عوض مي‌كنند. آقايي در تهران و در اطراف تهرانپارس مسجدي بود و فعاليت مي‌كرد. ايشان شخصيت سرشناسي است مدعي شخصي داشت، كساني پول دستش داده بودند و آن را حيف و ميل كرده بود. دادگاه ويژه پرونده درست كرد. ايشان محكوم شد و به زندان افتاد و تبديل شد به قهرمان سياسي، كسي كه دزدي كرد اين‌گونه شد. از دزدان سياسي و خائنان به مملكت قهرمان سياسي درست مي‌كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجت‌الاسلام ذوالنور: الان چپ و راست وجود ندارند، خودي و غيرخودي مطرح است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016