سه شنبه 20 بهمن 1383

مسکو آماده است تا ماه جاری قرار داد حمل سوخت اتمی به ایران را امضا کند، مهر

یک منبع وابسته به سازمان انرژی اتمی روسیه اعلام کرد که آن کشور آماده است تا این هفته قرارداد حمل سوخت اتمی برای راکتور هسته ای ساخت روسیه را امضاء کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، این منبع اعلام داشت که مسکو و تهران جنبه های فنی مربوط به موضوع را بطور گسترده بررسی و حل کرده اند و زمانیکه الکساندر رومیانتسف رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه در پایان فوریه به تهران سفر کند، این توافق به امضاء خواهد رسید.

این منبع همچنین اعلام نمود: نمی توان در باره هر چیزی بطور قطعی و صد درصد اظهار نظر کرد لیکن این توافق به احتمال بسیار زیاد امضاء خواهد شد و اولین کانتینر سوخت 2 ماه بعد از امضاء این توافق به ایران ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که رومیانتسف از هفتم تا نهم اسفند ماه (25 تا 27 فوریه) به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند و دراین سفر ضمن گفت وگو با مقامات ایرانی، درباره همکاریهای جامع هسته ای میان تهران و مسکو به بحث و بررسی خواهد پرداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین در این سفر علاوه بر تعیین تاریخ قطعی راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، درباره عملیات ساخت واحد دوم این نیروگاه توسط طرف روس نیز گفت وگو خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18017

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسکو آماده است تا ماه جاری قرار داد حمل سوخت اتمی به ایران را امضا کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016