پنجشنبه 22 بهمن 1383

رايس: ايالات متحده معتقد است كه مسئله هسته‌يي ايران بايد به سازمان ملل ارجاع داده شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي

رايس در مذاكرات خود با كشور هاي اروپايي آنها را نسبت متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، كونداليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا، در اين باره كشور‌هاي اروپايي را متهم كرد كه در روشن كردن تحريمات سازمان ملل در خصوص ايران در اين زمينه شكست خورده‌اند.
وي در گفت‌و گو با فاكس نيوز گفت: ايرانيان بايد بدانند كه اگر پيشنهاد اروپاييان را در مورد فعاليت‌هاي هسته‌يي نپذيرند اين پرونده به شوراي امنيت ارجاع داده خواهد شد. وي افزود: من نمي‌دانم كه كسي اين موضوع را به اين صراحت به ايرانيان گفته باشد.
رايس در ادامه گفت: ايالات متحده معتقد است كه مسئله هسته‌يي ايران بايد به سازمان ملل ارجاع داده شود و ايرانيان بايد بدانند كه مذاكرات آنها با اروپاييان يك ايستگاه يك طرفه نيست كه به آنها اجازه دهد كه به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند.
وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: واشنگتن هيچ مهلتي براي پيشرفت در تلاش‌هاي ديپلماتيك جهت حفاظت از ضمانت‌هاي ايران نسبت به برنامه‌هاي هسته‌يي‌اش ندارد اما به دقت مذاكرات ديپلماتيك ميان 3 كشور اروپايي و تهران را پي‌گيري مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان اظهار داشت: ايران بايد بداند كه ملزم به رعايت تعهدات بين‌المللي هست و ما مذاكرات را در ارتباط نزديك با اروپاييان دنبال مي‌كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رايس: ايالات متحده معتقد است كه مسئله هسته‌يي ايران بايد به سازمان ملل ارجاع داده شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016