جمعه 2 اردیبهشت 1384

رئيس دادگاه انقلاب تهران: خودم را كوچكتر از آن مي‌‏دانم كه در مورد سخنان جنتي اظهارنظر كنم، ايلنا

* پرونده جاسوسان هسته‌‏اي براي نهايي شدن به وزارت اطلاعات ارجاع شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس دادگاه انقلاب تهران از ارجاع پرونده جاسوسان هسته‌‏اي به وزارت اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي مبشري در حاشيه اولين همايش علمي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران كه از آخرين وضعيت پرونده جاسوسان هسته‌‏اي سوال مي‌‏كردند، گفت: سه روز پيش، وزارت اطلاعات از ما درخواست كرد كه جهت جمع‌‏بندي و اظهارنظر نهايي پرونده را به آنها تحويل دهيم كه قاضي پرونده نيز با درخواست وزارت اطلاعات موافقت كرد.
وي در خصوص بخشي از پروند جاسوسان هسته‌‏اي كه در دادگاه انقلاب مطرح است، گفت: بخشي از پرونده در جريان است و حكم نهايي در مورد آن صادر نشده است، اين پرونده چون يك پرونده ساده نيست، زمان‌‏بر شده است.
مبشري تاكيد كرد: متهمان پرونده جاسوسان هسته‌‏اي از لحاظ امتياز وكيل، با منعي مواجه نيستند.
رئيس دادگاه انقلاب تهران در خصوص اظهارات اخير دبير شوراي نگهبان مبني بر عدم اجراي حكم اعدام افراد منافق‌‏صفت به خاطر مصلحت كشور، گفت: چون مصلحت‌‏هاي ايشان را نشنيده‌‏ام اظهارنظري در اين مورد نمي‌‏كنم، من خودم را كوچكتر از آن مي‌‏دانم كه در مورد اظهارات آقاي جنتي اظهارنظر كنم. در تشكيلات دادگاه انقلاب ممكن است پرونده‌‏هايي در مورد مسائل امنيتي وجود داشته باشد كه حكم اعدام متهمان پرونده نيز تاييد شده است اما به دلايلي از جمله مسائل امنيتي يا دستور رياست قوه قضاييه، اجراي حكم آنها تا بررسي نهايي متوقف شود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در خصوص ارجاع پرونده چهار متهم پرونده وبلاگ نويسان به دادگاه انقلاب، گفت: اگر كيفرخواست متهمان اين پرونده امنيتي باشد، قاعدتاً به دادگاه انقلاب ارجاع داده مي‌‏شود.
مبشري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا پرونده‌‏اي در مورد اعضاي القاعده در دادگاه انقلاب تشكيل شده است، گفت: در حال حاضر فردي از اعضاي القاعده در دادگاه انقلاب پرونده‌‏اي ندارد، نامگذاري اعضاي القاعده يا ضد انقلابي داخلي كار خبرنگاران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس دادگاه انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا شعبه‌‏اي در دادگاه انقلاب جهت رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در نظر گرفته شده است، گفت: اگر دادسرا كيفرخواستي براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در دادگاه صادر كند و به مستند قانوني اشاره كند، به دادگاه انقلاب مي‌‏آيد، اگر جزو وظايف دادگاه انقلاب باشد، رسيدگي در غير اين صورت قرار عدم صلاحيت صادر مي شود.
خلفي، سرپرست دادسراي كاركنان دولت نيز در جمع خبرنگاران از اعلام آمادگي اين دادسرا جهت برخورد با متخلفان انتخاباتي خبر داد و گفت: طبق سال‌‏هاي گذشته شعبي براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در نظر گرفته خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21422

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس دادگاه انقلاب تهران: خودم را كوچكتر از آن مي‌‏دانم كه در مورد سخنان جنتي اظهارنظر كنم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016