جمعه 9 اردیبهشت 1384

انتقادات شهردار تهران از خاتمي: صحنه‌ كشور نشان مي‌دهد كه در اين هشت سال سر چه كساني كلاه رفته است، ايسنا

صحنه‌ كشور نشان مي‌دهد كه در اين هشت سال سر چه كساني كلاه رفته است

شهردار تهران گفت: علت تشديد هجوم به مديريت شهري را اين روزها خوب متوجهيم؛ درد پاسخ به اين مسائل نبوده و الان هم نيست؛ اما اينها را بي‌ارتباط با موضوع «كلاه» نمي‌دانيم، همان كلاهي كه رييس‌جمهور مطرح كردند و البته ساحت ملت ما پاك‌تر و بزرگتر از آن است كه سر كسي كلاه بگذارد و صحنه‌ كشور نشان مي‌دهد در اين هشت سال سر چه كساني كلاه رفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران «محمود احمدي‌نژاد» در حاشيه بازديد از شهرداري منطقه‌ 4 شهر تهران گفت: مطلع شدم كه رييس محترم دستگاه‌هاي اجرايي بالاخره يك بار در ترافيك تهران معطل شدند و از نزديك آن را لمس كردند؛ هرچند كه دوست نداريم رييس‌جمهور در ترافيك معطل شوند، اما از اين جهت خوشحال و از سوي ديگر متأسفم؛ خوشحال از اين كه بالاخره يك بار از ميان مردم عبور و در پايان دوره‌ هشت ساله بخشي از مشكلات مردم را لمس كردند و متأسف از اين كه بسيار دير و در پايان دوره مأموريت با معضل ترافيك آشنا شدند.

احمدي‌نژاد گفت: البته احتمال مي‌دهم كه رييس‌جمهور اين بار از مسير ويژه و با اسكورت حركت نكرده و همين امر باعث شده كه بخشي از مشكلات مردم را لمس كند.

وي ادامه داد: شايد به جاي اين كه از پاستور به دانشگاه تهران بروند، از كاخ سعدآباد حركت كرده‌اند و اين مسير طولاني ايشان را دچار مشكل كرده است و فكر مي‌كنم اگر دفترشان در پاستور باقي مي‌ماند، شايد زودتر با مشكلات مردم آشنا مي‌شدند؛ چراكه در سعدآباد انسان ديرتر واقعيت‌هاي زندگي مردم را مي‌بيند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دير رسيدن رييس‌جمهور به دانشگاه تهران بركاتي براي تهران و كشور به دنبال دارد، افزود: سه ماه به پايان مأموريت ايشان باقي است و اين فرصت خوبي براي اتخاذ تصميمات خوب، ارائه خدمات و رفع گره‌هاي مشكلات مردم است.

وي افزود: يكي از بركات معطلي و دير رسيدن رييس‌جمهور به دانشگاه اين است كه ايشان به همكارانشان در دستگاه‌هاي اجرايي توصيه كنند تا يك مقدار از نامهرباني‌ها و كم لطفي‌ها در مقابل تصميمات مديريت شهري دست بردارند؛ چرا كه اگر دستگاه‌ها كه كمك نمي‌كنند، حداقل اجازه دهند شوراي شهر و شهرداري به فعاليت خود بپردازند و مشكلات را رفع كنند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد گفت: اميدوارم با توصيه‌ رييس‌جمهور مديريت شهري فقط براي گرفتن 500 دستگاه اتوبوس ماهها پشت درها معطل نماند و مورد تهمت و اتهام قرار نگيرد.


به رييس‌جمهور توصيه مي‌كنم فرصت سه ماهه را قدر بدانند

احمدي نژاد افزود: البته به عنوان يك شهروند و بر اساس صحبت‌هايي كه رييس‌جمهور طي هشت سال بيان كردند، به ايشان مي‌گويم سه ماه فرصت كمي نيست و در اين مدت مي‌شود فضا را به سمت خدمت سوق داد و به عنوان يك برادر كوچك به ايشان توصيه مي‌كنم فرصت سه ماهه را قدر بدانند و ما هم در خدمت ايشان هستيم.

شهردار تهران اظهار داشت: مديريت شهري همانطور كه دو سال اخير با همه وجود در خدمت مردم و دستگاه‌هاي اجرايي براي توسعه‌ خدمات بوده، از اين پس هم خواهد بود.

وي افزود: اگر راه را باز كنند تا بتوانيم قطار شهري را به سرعت راه‌اندازي و اتوبوس به اندازه كافي داشته باشيم، يا حداقل بدهي‌هاي خود را به شهرداري بپردازند تا تعدادي از بزرگراه‌ها را زودتر باز كنيم، اين سه ماه فرصت خوبي براي تحقق خواسته‌هاي قانوني است.

شهردار تهران در ادامه با گراميداشت سالرزو تشكيل شوراها، روز گارگر و هفته معلم با بيان اين كه تشكيل شوراها گام بلندي در تحقق مردمسالاري ديني است افزود: شوراها يك نهاد بسيار ارزشمند در ساختار اداره كشور هستند؛ اما هنوز اين باور در سازمانهاي اجرايي ايجاد نشده و تلقي آن است كه منابع، بودجه و برنامه‌هاي شوراها بايد در هزار لايه‌هاي ادارات دولتي بررسي و معطل شوند.

وي تصريح كرد: هم اكنون دهها نفر در پستهاي مختلف از طريق رسانه‌ها از ما سؤال مي كنند و نمي‌دانيم بالاخره بايد به چند نفر پاسخگو باشيم.


عده‌اي كار جدي ندارند، روزنامه مي‌خوانند و در مصاحبه‌ها به شهرداري نسبتهايي مي‌دهند

احمدي‌نژاد افزود: برخي هم مي‌بينند كار جدي ندارند، روزنامه مي‌خوانند، سپس شروع به مصاحبه مي‌كنند و اخيرا هم بسياري مسائل را به شورا و شهرداري نسبت مي‌دهند.

وي با اشاره به اين كه مقاومت دستگاههاي اجرايي در پذيرش اختيارات شوراها مهمترين مشكل فعلي پيش روي اين نهاد است، بر ايجاد مديريت واحد شهري تاكيد كرد و گفت: عليرغم اين كه مديريت واحد شهري در برنامه سوم توسعه و قانون شوراها پيش‌بيني شده است؛ اما يك مقاومت سازمان يافته‌ در برابر اين موضوع وجود دارد كه خوب نيست و نبايد فرصت‌ها وارد معادله غير از خدمت شود.

وي افزود: براي تحقق مديريت واحد شهري گروهي موظف به پيگيري شدند و هم اكنون با كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در حال مذاكره هستند كه اميدارويم با همكاري دستگاههاي اجرايي لايحه مناسبي براي تقويت مديريت شهري ارائه شود.

به گفته شهردار تهران بر اساس برنامه سوم توسعه بايد سياستهاي زمين و مسكن، ميراث فرهنگي و گردشگري، فضاي ورزشي و فرهنگي و برپايي نمايشگاهها به مديريت واحد شهري واگذار شود.


محل جديد نمايشگاه بين‌المللي هر چه زودتر مشخص شود

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در خصوص برپايي نمايشگاه بين‌المللي خودرو در محل فعلي نمايشگاه نيز گفت: سال گذشته بر اساس مطالعه علمي اعلام كرديم كه محل نمايشگاه بين‌المللي بايد منتقل شود؛ اما پذيرفته نشد كه اين امر هم ناشي از مسائل جانبي است.

وي افزود: همچنين مقررشد تا دولت نمايشگاه پرازدحام در اين محل برگزار نكند و شش ماه مهلت براي ايجاد محل جديد تعيين شد اما از سرنوشت اين تصميم هم مطلع نيستيم.

شهردار تهران در پاسخ به اين كه كلنگ احداث نمايشگاه جديد از سوي دولت به زمين خورده است گفت: اگر 24 ساعت شبانه‌روز كلنگ مي‌زديم هم اكنون كشور آباد شده بود.

وي ابراز اميدواري كرد كه محل جديد نمايشگاه بين‌المللي هر چه زودتر مشخص شود اما تا آن زمان مديريت شهري با تنظيم ساعت فعاليت سرويسهاي حمل و نقل عمومي سعي در كاهش معضل ترافيك در اين منطقه را خواهد داشت.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: همچنين با آغاز فعاليت فرودگاه امام خميني (ره) مديريت شهري همكاري‌هاي لازم را واهد داشت و در همين راستا 3 پايانه درون شهري جديد بزودي احداث مي‌شود تا با همكاري شركتهاي هوايي خدمات لازم ارائه شود.

وي افزود: علاوه بر آن 2 هزار هكتار از اراضي اين فرودگاه توسط شهرداري درختكاري شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا شهردار تهران با اشاره به پروژه‌هاي عمراني و ترافيكي تهران گفت: به منظور رفع گره‌هاي ترافيكي در ميدان رسالت، عمليات اجرايي پل ميداني همسطح اين ميدان بزودي آغاز مي‌شود و تقاطع بزرگراه امام علي(ع) -- رسالت نيز توسعه مي‌يابد و با احداث اين دو پل از خيابان شهيد آيت تا ميدان آرژانتين تقاطع همسطح نخواهيم داشت.

احمدي‌نژاد افزود: پارك غدير كه توقفگاه اتوبوس‌هاي شركت واحد بوده طي دو مرحله 12 و 15 هكتاري تبديل به پارك و فضاي سبز مي‌شود كه مراحل اول آماده بهره‌برداري است.

شهردار تهران در پايان از افتتاح بوستان 5/3 هكتاري «شيان» خبر داد و گفت: همچنين بزودي بزرگراه «شهيد زين‌الدين» به بزرگراه امام علي (ع) متصل مي‌شود و اين عمليات تا ميدان استقلال ادامه مي‌يابد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21751

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقادات شهردار تهران از خاتمي: صحنه‌ كشور نشان مي‌دهد كه در اين هشت سال سر چه كساني كلاه رفته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016