جمعه 9 اردیبهشت 1384

رييس شوراي شهر تهران: انتخاب شهردار توسط مردم به اختلافات داخلي دامن مي‌‏زند، ايلنا

- مشكل عدم هضم شوراها توسط وزارت كشور بايد حل شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس شوراي شهر تهران، گفت: انتخاب شهردار توسط مردم و با راي مستقيم آنها، به اختلافات داخلي دامن مي‌‏زند و اگر در شرايط كنوني اين اختيار هم از شوراها گرفته شود، چيزي براي آنها باقي نمي‌‏ماند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مهندس مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران، در سخنان پيش از خطبه‌‏هاي نماز جمعه، گفت: شوراها در سراسر كشور دستاوردهاي خوبي داشته‌‏اند، هر چند با مشكلات فراوان، مانند كمبود بودجه و منابع مالي, تعدد مراكز تصميم‌‏گيري و نواقص قانوني مواجه بوده‌‏اند.
وي، با اشاره به عملكرد شوراي شهر تهران، افزود: از آنجا كه مردم از شوراي اول برداشت خوبي در ذهن خود نداشتند، براي دور دوم تعداد كمتري در انتخابات شركت كردند؛ اما دومين شوراي شهر تهران از همان ابتدا با شعار عمل و مسير خود را بر خدمت‌‏گذاري صادقانه به مردم به دور از جنجال‌‏هاي سياسي استوار كرد.
چمران تصريح كرد: ما همواره ارتباط مستقيم خود را با مردم حفظ كرده‌‏ايم و در همه مناطق شهرداري، اعضاي شورا و شهردار حضور مي‌‏يابند و به مردم پاسخ مي‌‏دهند.
رييس شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه شوراها صرفا شوراي شهرداري نيستند، گفت: با تمام دستگاه‌‏هاي شهري هماهنگي‌‏هايي انجام شده است؛ زيرا شوراها صرفا شوراي شهرداري نيستند و شوراي يك شهر محسوب مي‌‏شوند.
چمران خاطر نشان كرد: شوراي دوم شهر تهران، انتخاب شهرداري كارآمد و متدين را سرلوحه كار خود قرار داد و نظارت بر كار شهرداري و تنظيم برنامه‌‏هاي مالي و اداري آن را در دستور كار خود قرار داد.
وي، با اشاره به مشكلات شوراها، گفت: در اين مدت به دليل خدمت رساني به مردم، ديدگاه آنان نسبت به شورا و خدمت‌‏گزاري تغيير كرده است و اين امر، زمينه مناسبي را براي انتخابات مجلس فراهم كرده است.
وي خاطر نشان كرد: شهر تهران از سال 49 تاكنون هيچ برنامه مشخص و مدوني نداشته و تنها در چند سال پيش منشوري براي تهران تهيه شد؛ اما طرح‌‏هاي جامع و مشخصي در آن ديده نمي‌‏شد.
رييس شوراي شهر تهران افزود: ما طرح‌‏هايي را براي شهر تهران تدوين و آغاز كرديم و اميدواريم در مدت زمان تعيين شده به اهداف مورد نظر در شهر تهران دست يابيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چمران، با اشاره به اينكه برنامه استراتژي و طرح جامع و تفصيلي شهر تهران در دست تهيه است، گفت: براي رفع مشكلات ترافيك و زيست محيطي اقداماتي را انجام داده‌‏ايم و در حال حاضر 9 خط مترو به تصويب رسيده كه در صورت تامين منابع ماليف كار خود را آغاز مي‌‏كند.
به گفته وي، در دو سال گذشته 2 هزار و 350 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومي شهر تهران اضافه شده، در حالي كه اين رقم در سال 81، به 50 دستگاه نيز نمي‌‏رسيد.
چمران افزود: مقدار 6 هزار تن زباله در مدت 40 سال در منطقه‌‏اي در جنوب تهران دفن مي‌‏شد، در حالي‌‏كه از هفته گذشته اين زباله‌‏ها بازيافت و به كود شيميايي تبديل مي‌‏شود.
وي در پايان تصريح كرد: عدم هضم شوراها توسط دستگاه‌‏هاي دولتي به ويژه وزارت كشور و عدم واگذاري اختياراتي به شوراها مطابق آنچه در قانون تصويب شده است، از مشكلاتي است كه اميدواريم رفع شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21759

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس شوراي شهر تهران: انتخاب شهردار توسط مردم به اختلافات داخلي دامن مي‌‏زند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016