دوشنبه 12 اردیبهشت 1384

تحريريه همشهري محله تحصن مي‌‏كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

اعضاي تحريريه همشهري محله كه 51 نفر از آنان به يك باره از سوي موسسه همشهري اخراج شدند، به منظور پاسداشت حرمت خبرنگار فردا از ساعت 12 تا 14 مقابل ساختمان اين موسسه در خيابان آفريقا تحصن مي‌‏كنند.
اكبر هاشمي، يكي از نمايندگان خبرنگاران اخراجي اين نشريه با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: علاوه بر تحصن فردا از طريق وكلايي كه انجمن صنفي در اختيار تحريريه گذاشته است، دو شكايت از روزنامه همشهري و پيمانكار همشهري محله به وزارت كار و تامين اجتماعي تقديم كرده‌‏ايم.
وي افزود: از پيمانكار همشهري محله به اين دليل شكايت كرده‌‏ايم كه در طول 19 ماه گذشته هيچ يك از اعضاي تحريريه را بيمه نكرده است و نيز اعضاي تحريريه معتقدند كه حقوقشان به علت پرداخت نامنظم پايمال شده است و هنوز حقوق فروردين ماه را دريافت نكرده‌‏اند.
هاشمي تصريح كرد: شكايت دوم ما از احمدي نژاد و شيخ عطار است كه براساس قرار داد بين همشهري و پيمانكار مي‌‏بايست بر عملكرد پيمانكار نظارت مي كردند، اما نظارت همشهري در اين مدت تنها معطوف به مميزي‌‏هاي طاقت فرسا بود به طوري كه گاهي 12 صفحه را براي چاپ آماده مي‌‏كرديم، اما تنها 8 صفحه آن مورد تأييد قرار مي‌‏گرفت.
اين نماينده خبرنگاران اخراجي همشهري محله تصريح كرد: روز گذشته كه براي شكايت از پيمانكار به دادگاه مراجعه كرديم، متوجه شديم كه كارفرماي همشهري محله آقاي ناصر كرمي نيست، بلكه كار فرمايي خانمي به نام نسرين لهراسبي است كه شغلشان پرستاري است و ماتاكنون ايشان را رويت نكرده‌‏ايم.
وي افزود: در پيگيري‌‏هايي كه انجام داديم مشخص شد كه اين خانم همسر اقاي ناصر كرمي است و سوال ما اين است كه اگر قرار داد همشهري با كارمندان خود قانوني است، چرا با كرمي قرارداد بسته نشده است و اگر اين كار غير قانوني است، انتخاب همسر ايشان به اين منظور با چه معيارهايي صورت گرفته است.
هاشمي با بيان اين كه پس از اخراج 51 خبرنگار مذاكراتي با شيخ عطار سر دبير روزنامه و اصغر واعظي معاون سر دبير انجام داده ايم، گفت : با توجه به دستور شهردار تهران به مدير مسوول روزنامه مبني بر بازگشت خبرنگاران، شيخ عطار از اين دستور تمكين نكرده است و در تماس هايي كه خبرنگاران با موسسه مي‌‏گيرند، اعلام مي شود كه شيخ عطار تنها اجازه بازگشت يك نفر را داده و گفته است خبرنگاران زن به هيچ وجه حق بازگشت به تحريريه را ندارند و بقيه نيز بايد در قسمت گزينش موسسه حضور يابند تا مصاحبه و گزينش شوند.
اين نماينده خبرنگاران اخراج همشهري محله گفت: تاكنون انجمن صنفي خبرنگاران آزاد تهران به طور كامل اعلام كرده‌‏اند كه در تحصن ما شركت خواهند كرد و انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران نيز براي دريافت مطالباتمان اعلام حمايت كرده‌‏اند.
هاشمي در پاسخ به اظهارات مسوولان همشهري محله كه علت اخراج خبرنگاران را پايان قرار داد اعلام كرده است، گفت: اگر قرارداد ما با موسسه به اتمام رسيده است، اما قرار داد ما با اين موسسه به صورت دوره‌‏اي بود و تاكنون چند بار تمديد شده است و اكنون سوال ما اين است كه چرا در دوره‌‏هاي پيش اين اتفاق نيفتاد و اكنون به اين نتيجه رسيده اند كه همه خبرنگاران را يكجا اخراج كنند.
وي افزود: به اقرار خود مسوولان همشهري افت شديد روزنامه همشهري به علت تصدي گري آن توسط محافظه كاران با انتشار همشهري محله جبران شده بود.
هاشمي گفت: در ابتداي راه اندازي همشهري محله، مسوولان چون پتانسيل انتشار چنين نشريه اي را در بين خبرنگاران جناح راست نمي ديدند اعضاي تحريريه را از بين خبرنگاران اصلاح طلب برگزيدند، اما همواره اين مشكل را داشتند كه به نوعي مي خواستند كار را به خودي ها واگذار كنند و بنابراين اگر آنها با تفكر اعضاي ايرانشهر مشكلي نداشتند، تمامي تحريريه را اخراج نمي‌‏كردند.
وي افزود: اگر چه هنوز برايمان محرر نشده است شنيده ايم كه اخيرا شيخ عطار دستور داده است كه كساني از تحريريه ايرانشهر كه در قسمت هاي همشهري مشغول به كار هستند، اخراج شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي تصريح كرد: اين حق را به كار فرماي خود مي دهيم كه به صورت قانوني در وقت اتمام قرار داد با افراد ديگري قرار داد ببندند، اما معتقديم به منزلت اجتماعي ما توهين شده است. به اين دليل كه بعد از 19 ماه زحمت در ايرانشهر حق مناست كه قرار داد جديد ببنديم. از سوي ديگر آيا آنها توانستند يك جلسه كوچك ترتيب داده و از زحمات بچه ها تقدير كنند يا به ما فرصت مي دادند كه كار جديدي پيدا كنم.
هاشمي در پايان از تهديدهاي تلنفي برخي از اعضاي اخراجي تحريريه براي عدم پيگيري موضوع خبر داد و گفت : ما علي رغم همه تهديد مطالبات خود را پيگيري خواهيم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21891

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحريريه همشهري محله تحصن مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016