یکشنبه 18 اردیبهشت 1384

فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي: با بگير و ببند نمي توان كشور را اداره كرد؛ مسئولان،مشكلات كارگران را حل كنند، ايلنا

تبريز- خبرگزاري كار ايران

فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: با بگير و ببند نمي توان كشور را اداره كرد.
به گزارش ايلنا، مركز آذربايجان شرقي، سردار" عيني باهر" كه در جمع معلمان و كارگران نمونه استان آذربايجانشرقي سخن مي گفت، افزود: متاسفانه در سالهاي گذشته وقتي تجمع اعتراض آميزي از سوي مردم در قبال عدم تحقق خواسته هايشان در مقابل دستگاههاي دولتي استان صورت مي گرفت،از نيروهاي انتظامي جهت بر هم زدن اين تجمع ها ، استفاده مي شود.
سردار" عيني باهر" افزود: سال قبل كه بعنوان فرمانده نيروي انتظامي استان آذربايجانشرقي فعاليت خود را آغاز كردم در جمع اعضاي شوراهاي تامين 19 شهرستان استان تاكيد كردم كه دخالت نيروي انتظامي در مواقعي كه مديران و مجريان سازمانها در انجام مسئوليت خود دچار مشكل شده و از پليس براي حفظ اين مديريت كاذب طلب كمك مي كنند، اشتباه است.
وي افزود: منطق حكم مي كند وقتي نانوايان مشكل دارند به سازمان غله مراجعه كنند اگر كارگران مشكل دارند به اداره كار مراجعه كنند اگر مردم ميخواهند مشكلاتشان را با مسئولان فرمانداري و استانداري در ميان بگذارند بايد به آنها اجازه بدهيم و اينكه در سازمانها را به روي آنهاببنديم، به هيچ وجه درست نيست.
وي گفت: چرا بايد بدون دليل در ميان مردم نارضايتي ايجاد كنيم؛ اگر دستگاهي ضعيف عمل كرده بايد جوابگو باشد و ما نبايد اجازه دهيم با دخالت بي مورد نيروي انتظامي به آساني درگيري و برخورد پيش آيد.
فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي همچنين به برگزاري سالم و به دور از تنش 231 جلسه و مراسم در استان اشاره كرد و گفت: البته نيروي انتظامي استان با اقتدار تمام امنيت تمامي برنامة هايي كه با مجوز قانوني بر پا شده تامين كرده است و اجازه نخواهد داد كه فرصت طلبان، امنيت جامعه را بر هم زنند.
وي با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي بايد از تبديل شدن به پليس قهري دوري كند، افزود: نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي تلاش دارد با تعامل سازنده با ساير اقشار و گروههاي اجتماعي، همكاري آنان را براي بهتر كردن وضعيت امنيتي جامعه جلب كند.
سردار" عيني باهر" تامين و ايجاد امنيت در جامعه را تنها وظيفه نيروي انتطامي ندانست و گفت همه در شكل گيري اركان جامعه نقش دارند و در واقع امنيت را خود اجتمع توليد مي كند و نيروي انتظامي تنها وظيفه صيانت از اين امنيت را دارد.
سردار" عيني باهر" با اشاره به اهميت تعامل و ارتباط سازنده نيروي انتظامي با ديگر بخشهاي جامعه اشاره كرد و گفت اگر اين هماهنگي در ميان كليه گروههاي جامعه در جهت فرهنگ سازي مناسب صورت گيرد، مي توان با سرمايه و هزينه كمتر مقولاتي نظير امنيت را به خوبي فراهم ساخت.
وي همچنين با اشاره به اقدامات موثر نيروي انتظامي استان در تامين امنيت و كاهش جرائم گفت: نيروي انتظامي استان آذربايجانشرقي با اجراي طرح تعيين ساعات كار براي واحدهاي صنفي تا ساعت 12 شب در استان توانست ميزان جرائم شبانه نظير سرقت را به يك سوم مدت پيش از آن كاهش دهد
وي راه اندازي 250 تاكسي شبانه براي رفت و آمد شهروندان را از ديگر برنامه هاي نيروي انتظامي استان آذربايجانشرقي براي گسترش تامين امنيت شبانه را در چارچوب اين فعاليتها عنوان كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار" عيني باهر" همچنين با اشاره به برنامه هاي جديد دشمنان انقلاب براي ضربه زدن به كشور گفت: آمريكا و دشمنان انقلاب ديگر فهميده اند كه ديگر نميتوانند از طريق راههاي نظامي در مورد انقلاب اسلامي نتيجه بگيرند به همين خاطر تلاش ميكنند از راههاي ديگري وارد شوند
وي افزايش آمار كشفيات مواد مخدر و سلاحهاي غيرمجاز دراستان آذربايجانشرقي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرف سالهاي 81 تا 83 با رشدي سه برابر، ميزان كشفيات مواد مخدر از حدود 380 تن به يك تن و 960 كيوگرم در استان آذربايجانشرقي رسيده است

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22227

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي: با بگير و ببند نمي توان كشور را اداره كرد؛ مسئولان،مشكلات كارگران را حل كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016