چهارشنبه 4 خرداد 1384

"ورود به ورزشگاه ممنوع نيست": حضور اعتراض‌آميز حدود پنجاه زن تهراني مقابل ورزشگاه شهيد شيرودي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


گروهي از بانوان تهراني بعد از ظهر امروز در اعتراض به آنچه كه نگاه پليسي، تبعيض جنسيتي و وجود فرصتهاي نابرابر در ورزش مي‌خواندند، مقابل ورزشگاه شهيد شيرودي حضور يافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمعيتي در حدود پنجاه نفر از ساعت 16:00 امروز با حضور در مقابل ورزشگاه شهيد شيرودي و با در دست داشتن پارچه نوشته‌هايي كه شعارهايي نظير «ورزشگاه‌ها براي همه است»، «ورود به ورزشگاه ممنوع نيست»، «خشونت در ورزشگاه معني ندارد» و «خشونت در ورزش چرا؟» در آن بود، اعتراض خود را اعلام كردند.

اين بانوان بيشتر اعتراض خود را به عدم اجازه‌ي حضور به بانوان براي حضور به ورزشگاهها و همچنين وجود خشونت پليسي در ورزشگاههاي كشور اعلام كردند. همچنين اين افراد اعلاميه‌هايي را ميان تمام افرادي كه در حال ورود به ورزشگاه شهيد شيرودي بودند، پخش كردند.

در قسمتي از اين اعلاميه آمده است: «خشونت، خشونت مي‌آورد و خشونت كور، خشونت كور. چند وقتي است ورزشگاههاي فوتبال در ايران، جو متشنجي را تجربه مي‌كنند. اكنون بيش از آن كه بحث‌هاي فني و زيباي ورزش فوتبال مورد توجه كارشناسان فوتبال قرار بگيرد هتاكي‌ها، توهين‌ها و رويدادهاي جانبي فوتبال جلب توجه مي‌كند. اين در حالي است كه فدراسيون فوتبال و افراد مسوول به جاي ريشه‌يابي و چاره‌انديشي در اين مورد به فرافكني مشكلات و استفاده از روشهاي نامناسب مي‌پردازند. صدا و سيما با نمايش گاه به گاه و انتخاب صحنه‌ها و تلاش براي جدا كردن برخي افراد تحت نام تماشاگرنما، تنها بخش كوچكي از وظايف خود را انجام مي‌دهد. نيروي انتظامي با پليسي كردن جو ورزشگاه و استفاده از نيروهاي غيرتخصصي، دردي را دوا نمي‌كند و باعث مي‌شود نگاه پليسي در ورزشگاهها بوجود آيد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين اعلاميه عكسي نيز از حادثه‌ي تلخ ورزشگاه آزادي در روز پنجم فروردين ديده مي‌شود. در مورد اين حادثه آمده است: «يكي از وقايعي كه به دليل نبود نگاه كارشناسي روي داده، وقايع ورزشگاه آزادي پس از ديدار ايران و ژاپن است.»

مسوول حراست ورزشگاه شهيد شيرودي نيز در اين باره به خبرنگار ايسنا، گفت:« اين افراد بدون آن كه مطلب خاصي را عنوان كند در حالي كه تنها پارچه نوشته‌هايي را در دست داشتند در مقابل ورزشگاه تجمع كردند.»

شاكري افزود:« آنها بدون ذكر آن كه وابسته به كدام يا جريان خاصي هستند، مدتي مقابل ورزشگاه تجمع كردند و پس از آنكه يكي از نيروهاي خانم حراست با آنها مذاكره كرد و از آنها خواست درخواستهاي خود را در قالب طوماري نوشته و به حراست ورزشگاه بدهند، پس از مدتي بدون آن كه اين كار را انجام بدهند محل را ترك كردند.»

گفتني است؛ تجمع امروز به مدت 30 دقيقه به طول انجاميد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23197

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"ورود به ورزشگاه ممنوع نيست": حضور اعتراض‌آميز حدود پنجاه زن تهراني مقابل ورزشگاه شهيد شيرودي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016