یکشنبه 22 خرداد 1384

بیانیه شماره يک جمعی از فعالین سیاسی استان یزد در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه یزد

چندی است که آرامش و خویشتن داری جنبش دانشجویی استان یزد باعث جری شدن اقتدارگرایان استان شده است و این عده سکوت دانشجویان را نشانی از انفعال آنان برداشت کرده و بی مهابا و آشکارا با دست یازیدن به ابزارهای غیر قانونی کمر همت به سرکوب فعالین دانشجویی و حذف تشکلهای مستقل و منتقد بسته اند. جلوگیری از فعالیت انجمن دانشجویان جمهوری خواه دانشگاه یزد علی رغم وجود مصوبه هیئت نظارت این دانشگاه مبنی بر مجوزفعالیت این تشکل و تصریح التزام به قانون اساسی در اساسنامه و مواضع تشکل مزبور اتفاقی نیست که تنها مسئله دانشجویان دانشگاه یزد باشد و دفاع از حق قانونی دانشجویان این دانشگاه و حفاظت از حریم دانشگاهی وظیفه ای است که بر دوش تمامی کسانی است که دل در گرو آزادی و اعتلای این مرز و بوم دارند میباشد. از اینرو ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن رفتارهای غیر قانونی مدیران دانشگاه یزد موارد زیر را متذکر می شویم:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

1- اگر چه تاکنون فعالین دانشجویی و جریانات سیاسی اصلاح طلب، تنها نظاره گر برخوردهای غیر قانونی صورت گرفته با دانشجویان دانشگاه یزد بوده اند و با حفظ خویشتن داری منتظر حل این مسئله با روشهای مسالمت آمیز بوده اند اما برخوردهای اخیر صورت گرفته آستانه تحمل و صبر فعالین سیاسی اصلاح طلب را درنوردیده از اینرو به صراحت اعلام می کنیم مسئله دانشجویان دانشگاه یزد مسئله همه ماست. علاوه بر اینکه نحوه رفتار مدیران این دانشگاه و مسئولین استان را زیر نظر داریم از این پس برخوردهای بیشتر با دانشجویان این دانشگاه را تحمل نکرده و از تمام ابزارهای ممکن برای اعتراض و جلوگیری از تصمیمات غیر قانونی استفاده خواهیم کرد.
2- به تمام مسئولان و تصمیم گیران استان هشدار می دهیم که بستن و جلوگیری از فعالیتهای قانونی به دانشجویی بالاجبار آنان را به حرکتهای غیر قانونی می کشاند و برخوردهای امنیتی و پلیسی با جنبش دانشجویی جز به رادیکال و تندتر شدن حرکتهای آنان نمی انجامد. از اینرو از مدیران ارشد استان یزد می خواهیم نسبت به اصلاح تصمیمات غیر قانونی رئیس دانشگاه یزد اقدام نموده و با باز کردن مسیرهای قانونی برای فعالیت سیاسی دانشجویان این دانشگاه جلوی خسارتهای احتمالی را بگیرند.
3- ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن حمایت از مطالبات دانشجویان متحصن دانشگاه یزد به آقای مکیان رئیس این دانشگاه متذکر می شویم هر گونه خسارت و آسیب به سلامت متحصنین و اعضای انجمن دانشجویان جمهوریخواه برسد جنابعالی را مسئول دانسته و به جنابعالی گوشزد می کنیم که باید منتظر عواقب و هزینه های برخورد غیر قانونی صورت گرفته با دانشجویان دانشگاه یزد در آینده با شید.
4- ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت نامعلوم محمد رضا رحیمی راد -که در روزهای گذشته توسط افراد منتسب به نیروی انتظامی به شکلی غیر قانونی دستگیر شده اند- از مقامات مسئول آزادی سریع و بدون قید و شرط ایشان را خواستاریم. همچنین مقامات قضایی را از افتادن در دام پرونده سازان بر حذر می داریم.
سهیلا احسانی – مهدی امینی - امیر پاکزاد – امیر ترقی نژاد - علی حسنی - حمید رضا حمزه - حسین حمیدیا- الهام خدا بنده – غزل درکی - وحید دستگاهدار - امیر رحیم پور - سمیه رضایی – عبد الله زبردست - رضا سالیانی – فضل الله ساجدی - حسین شمس - حمزه غالبی - علی فلاحتی - امیر قرائی - حسین کافی - مهدی کلانتری - حسین گلشن - محمد لکی -سارا مرغوب- یحیا مسعودی نژاد – مسعود میرزایی – مازیار مسعودیان – حسین مسلمان

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24295

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه شماره يک جمعی از فعالین سیاسی استان یزد در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه یزد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016