شنبه 8 مرداد 1384

گزارش مصور تحصن اعتراضي فعالان سياسي، اجتماعي و فرهنگي در مقابل استانداري کردستان

به گزارش خبرگزاري کار ايران، ايلنا، در اعتراض به وقايع اخير در برخي شهرهاي کردنشين، فعالان سياسي و اجتماعي كرد مقابل استانداري كردستان تحصن كردند.

Cap0002.BMP

بر اساس همين گزارش متحصنين مقابل استانداري كردستان كه جمعيتي قريب به 300 نفر را شامل مي‌‏شود، با انتشار بيانيه‌‏اي، تشكيل دادگاهي علني براي پيگيري عاملان حادثه اخير شهرستان مهاباد، آزادي بي قيد و شرط دستگيرشدگان وقايع اخير، پايان دادن به تبعيض‌‏ها در مناطق كردنشين و آزادي زندانيان سياسي و مطبوعاتي را خواستار شدند.

Cap0001.BMP

در همين حال بر اساس اطلاعيه سازمان جوانان کومه له در سنندج و حومه، مردم با حمل پلاکاردهائي در محکوميت جنايات رژيم در کردستان و سکوت رسانه های داخل کشور، خواستار آزادی زندانيان سياسي و محاکمه قاتلين شوانه سيدقادر شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Cap0006.BMP

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري نيز در اطلاعيه اي افزوده است که پلاکاردهای بسیاری از جمله با شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد، علیه شکنجه و اعدام و سرکوب شهروندان باید متوقف شود، در دست تظاهرات کنندگان بوده است. در پلاکارد دیگری اعدام های اخیر در مشهد محکوم شده بود.

Cap0007.BMP

بر اساس همين اطلاعيه در اين تظاهرات با مبارزات خانواده هاي زندانيان سياسي در سراسر کشور اعلام همبستگي شده و در عين حال قتل وحشيانه شوانه بدست عوامل حكومت بشدت محكوم شده و خواست محاكمه علني قاتلين شوانه در پلاكاردها بچشم ميخورد. حزب کمونيست کارگري همچنين خبر مي دهد که سرنشینان اتومبیل ها با روشن کردن چراغ و تکان دادن دست به شرکت کنندگان در تظاهرات تبریک میگویند. عکس هاي استفاده شده در متن خبر از سوي کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ارسال شده بودند.

خبرگزاري ايلنا بعد از ظهر شنبه از پايان يافتن اين تحصن اعتراضي خبر داد و نوشت: تحصن جمعي از فعالان سياسي اجتماعي و فرهنگي مقابل استانداري كردستان با اعلام پيگيري خواست‌‏هاي اين متحصنين از سوي معاونت سياسي امنيتي استانداري و نمايندگان نهادهاي امنيتي و انتظامي كردستان پايان يافت. به گزارش خبرنگار ايلنا، پس از پايان اين تحصن كميته پيگيري از سوي متحصنين تشكيل شد تا اين كميته اجراي خواسته‌‏هاي متحصنين را پيگيري كند. به گفته ايلنا اين كميته با اعلام سه روز وقت براي تحقق خواسته‌‏هاي متحصنين اعلام كرد كه در صورت عدم تحقق اين خواست‌‏ها تحصن ادامه خواهد يافت.

Copyright: gooya.com 2016