سه شنبه 11 مرداد 1384

معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان: عامل ناآرامي شب گذشته سنندج توزيع يك فراخوان مجعول بود، ايلنا

در پي توزيع فراخوان بي‌‏نام و نشاني در سنندج كه تنها مردم را به حضور در برخي نقاط شهر دعوت كرده بود، تجمعاتي در برخي نقاط شهر سنندج صورت گرفت كه با مداخله نيروي انتظامي براي پراكنده كردن آنها، درگيري‌‏هايي به وجود آمد.
عليرضا جمشيدي، معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در اين زمينه گفت: حدود ساعت هفت بعد از ظهر روز دوشنبه پيرو اطلاعيه مجعولي كه در سنندج توزيع شده بود، حدود 50 الي 100 نفر در چند نقطه شهر تجمع كردند كه در پي اين تجمع درگيري‌‏هايي بين تجمع‌‏كنندگان با نيروي انتظامي به وجود آمد.
وي افزود: نيروي انتظامي بر حسب مسووليت خويش اقدام به متفرق كردن آنها نمود كه تجمع‌‏كنندگان شروع به سنگ‌‏پراكني به نيروي انتظامي, اموال دولتي و خصوصي به خصوص بانك‌‏ها نمودند كه در نهايت بين نيروي انتظامي و آنها درگيري به وجود آمد و چند تن از آنها دستگير شدند.
جمشيدي اظهار داشت: اين اطلاعيه به هيچ‌‏ فرد يا جرياني منتسب نشده و اكنون شهر در آرامش است، همچنين در درگيري‌‏هاي به وجود آمده، هيچ يك از نيروهاي انتظامي زخمي نشده‌‏اند.
وي گفت: اين مساله در دستگاه قضايي در حال بررسي است تا افرادي كه نقش اساسي در اين تجمع داشتند، شناسايي شده و بقيه آزاد شوند.
معاون سياسي- امنيتي استانداري كردستان با بيان اين مطلب كه اين اطلاعيه بدون امضاي فرد, حزب و گروه خاصي بود، گفت: در اين اطلاعيه از مردم خواسته شده بود كه در اين ساعت در نقاط مختلف شهر تجمع كنند، اينان مطالبه خاصي را در اين اطلاعيه بيان نكرده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جمشيدي ادامه داد: خوشبختانه فضاي مناسبي در استان كردستان حاكم شده است كه برخي افراد براي به‌‏هم‌‏ريختن آرامش اين استان، به دنبال آشوب هستند.
وي افزود: اگر حزب و گروهي مطالبه‌‏اي داشته باشد، مي‌‏توانند در غالب فعاليت‌‏هاي مدني و قانوني آن را مطرح كند.

Copyright: gooya.com 2016