سه شنبه 25 مرداد 1384

رئوس برنامه‌هاي كلان دولت در زمينه‌ي "سياست‌هاي داخلي و خارجي" اعلام شد، ايسنا

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، راهكارهاي سياسي داخلي اعلام شده عبارتند از: جامع نمودن قوانين و مقررات و حاكميت قانون‌گذاري در عرصه‌هاي مختلف حكومتي. بهره‌مندي از نقش رسانه‌هاي ملي و مطبوعات و نهادهاي مدني به عنوان چشم و گوش مردم براي شفافيت امور. طراحي كليه فعل و انفعالات و حركات و برنامه‌ريزي‌هاي دولت بر محور خدمت. ايجاد فضاي محبت، مودت، همبستگي و نشاط در جامعه . ايجاد امنيت روحي و رواني در مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي. نظام‌مند كردن مشاركت مردم در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بر اساس شايستگي‌ها و بدون تبعيض. كم كردن حجم و هزينه‌هاي دولت، كاهش تشريفات و كاغذ بازي. ايجاد فضاي نقد و امر به معروف و نهي از منكر مردم نسبت به دولت . دفاع از آزادي سياسي و بيان براي همه اقشار جامعه در چارچوب قانون اساسي. ايجاد فرصت‌هاي برابر سياسي (عدالت سياسي) براي همه افراد و اقشار جامعه. تحكيم مباني مردم‌سالاري ديني و بسط و گسترش آن در همه عرصه‌ها. فعال كردن آحاد جامعه در يك فرآيند سلسله مراتب شبكه‌اي براي ارائه‌ي پيشنهادات به دولت و تعامل در اجراي برنامه‌ها در راستاي تشكيل كابينه هفتاد ميليوني. شايسته‌سالاري در انتخاب مديران.

هم‌چنين راهكارهاي سياست خارجي و روابط بين‌المللي اعلام شده عبارتند از: ديپلماسي فعال و موثر در سياست خارجي و برقراري و تداوم روابط بين‌الملل بر اساس عزت، حكمت و مصحلت با راهبرد عدالت، صلح و عزت براي همه و مبارزه با ناامني و جنگ و تحقير ملت‌ها. پيگيري سياست تنش‌زدايي در روابط دو جانبه و تهديدزدايي در روابط بين‌الملل. نگاه راهبردي كه تحولات سياسي، فرهنگي و اقتصادي در عرصه‌ي روابط بين‌الملل و استفاده‌ي حكيمانه از فرصت‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي در راستاي منافع ملي. همكاري با كشورهاي اسلامي در جهت تشكيل قطب جهان اسلام در نظام چند قطبي آينده. تقدم نگاه منطقه‌اي بر روابط بين‌الملل و رعايت اولويت روابط سياسي، اقتصادي، فرهنگي جهان اسلام، حوزه‌ي خليج فارس، حوزه‌ي خزر و آسياي ميانه، حوزه‌ي پاسيفيك. مبارزه همه جانبه با تروريسم (دولتي و غير دولتي). حركت در جهت تبيين و مقابله با استعمار فرانو و مبارزه با ترفندهاي نظام سلطه جهاني. حمايت از مردم مظلوم فلسطين. گسترش همكاري با كشورهاي مستقل و غيرمتعهد بر اساس منافع ملي و مصالح نظام اسلامي و برقراري مناسبات عادلانه.برنامه‌ريزي ايجاد و يا استمرار رابطه سالم و فعال با هر كشوري جز رژيم اشغال‌گر قدس براي هميشه و نظام سياسي آمريكا تا زماني كه حاضر به رعايت عزت و منافع مردم ما نباشد. ارزيابي عملكرد سفراي جمهوري اسلامي ايران و رعايت پايبندي آنان به اصول ارزش‌هاي اسلامي و ايفاي نقش كارآمد در جهت تامين منافع و مصالح كشور و ايرانيان مقيم خارج.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئوس برنامه‌هاي كلان دولت در زمينه‌ي "سياست‌هاي داخلي و خارجي" اعلام شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016