یکشنبه 30 مرداد 1384

يكي از تماشاچيان بدليل اهانت به نماينده ملاير، از مجلس اخراج شد، ايرنا

يكي از تماشاچيان جلسه علني روز يكشنبه مجلس به دليل اهانت به بيژن شهبازخاني نماينده ملاير و عضو فراكسيون اقليت از مجلس اخراج شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، درجلسه علني روز يكشنبه كه راي اعتماد به وزيران پيشنهادي رييس جمهوري بررسي مي‌شود، پس از پايان يافتن سخنان شهبازخاني عضو فراكسيون اقليت مجلس در مخالفت با كابينه پيشنهادي، فردي كه درجايگاه تماشاچيان نشسته بود ، ناگهان با صدايي بلند فرياد زد " مرگ بر منافق" .

اين جمله تماشاچي واكنش تند برخي نمايندگان را در برداشت .

سپس تعدادي از نمايندگان خطاب به رييس مجلس فرياد زدند كه اين فرد بايد از مجلس اخراج شود.

حدادعادل از ماموران حفاظت خواست اين فرد را به بيرون از جلسه هدايت كنند، اما اين فرد كه مسن نيز بود ، هنچنان سرجاي خودنشسته بود و سوژه فيلمبرداران وعكاسان شده بود.

حدادعادل افزود: اتفاقي ساده است و تماشاگري احساسات خود را بيان كرده است .

البته حداد عادل چند دقيقه بعد توضيح داد كه عبارت اظهار شده از سوي اين تماشاچي را نشينده بود و به همين خاطر عبارت احساسات را بكار برده است .

رييس مجلس افزود كه پس از آگاهي از عبارت بكار رفته از سوي اين تماشاچي ، تعبير احساسات را صحيح نمي‌داند و وي (تماشاچي) به نماينده "اهانت" كرده است .

رييس مجلس در ادامه سخنان خود از نمايندگان خواست روي صندلي‌هاي خود بنشينند و از تماشاچيان نيز خواست نظم جلسه را رعايت كنند.

سپس ايرج نديمي نماينده لاهيجان در تذكري آيين نامه‌اي گفت : اين فرد خاطي بايد توقيف و به مراجع صالحه تسليم شود.

عضو فراكسيون اقليت مجلس افزود: اگر وضعيت چنين باشد ، ما نمايندگان صحبت نمي‌كنيم .

نديمي اضافه كرد: اين كار توهين به مجلس است و عبارت مرگ برمنافق ، قابل توبيخ و پيگيري است .

سپس حدادعادل از ماموران حفاظت خواست اين فرد را از جلسه علني بيرون كنند.

در پي تذكر نديمي ،تعداد ديگري از نمايندگان از جمله عماد افروغ نماينده تهران خواستار تذكر بودند كه با خارج شدن فرد خاطي ، آرامش به جلسه علني بازگشت .

اين فرد تماشاچي از ابتداي شروع جلسه علني صبح چندين بار نيز در پايان سخنان رييس جمهور و نمايندگان مجلس فرياد مي‌زد كه حدادعادل از تماشاچيان خواست نظم جلسه علني را حفظ كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

توضيح حداد عادل در خصوص توهين يكي از تماشاچي‌ها به تعدادي از نمايندگان
وي از ميهمانان شهرستاني بود، نه از مديران شهرداري تهران

حدادعادل گفت: در برخورد با تماشاچي كه به تعدادي از نمايندگان (شهبازخاني، مرحبا) داشت، ماموران مجلس به وظيفه‌ي خود عمل كردند و او را از مجلس بيرون كردند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر غلامعلي حدادعادل، رييس مجلس شوراي اسلامي، در توضيح اين اقدام گفت: چون جزو مهمانان امروز (يك‌شنبه) مجلس عده‌اي از مديران شهرداري حضور داشتند، توضيح مي‌دهم تا كسي فكر نكند آن فرد تماشاچي جزو مديران شهرداري بود، اين فرد يكي از مهماناني بود كه از يكي از شهرستان‌ها آمده بود.

وي افزود: اينگونه نباشد كه اطلاعات پراكنده كنار هم گذاشته شود و نتيجه‌گيري اشتباه صورت گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يكي از تماشاچيان بدليل اهانت به نماينده ملاير، از مجلس اخراج شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016