شنبه 19 شهریور 1384

رايس خواستار حمايت چين، روسيه و هند از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت شد، خبرگزاري فارس

وزير امور خارجه آمريكا از كشورهاي چين، روسيه و هند خواست بخاطر آنچه كه امتناع ايران از متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي خود ناميد، از آمريكا در تهديد ارجاع پرونده تهران به شوراي امنيت حمايت كنند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس از واشنگتن، "كاندوليزا رايس" شب گذشته در يك كنفرانس خبري گفت: «ايران بايد از جامعه بين‌الملل يك پيام متحد دريافت كند.»
وي افزود: «پيام اين است كه اين قابل قبول نيست كه ايران با پايبندي بر تعهدات بين‌المللي خود با اروپايي‌ها وارد مذاكره و سپس از آن خارج شود.»
وزير امور خارجه آمريكا با اشاره به مخالفت ايران در پذيرفتن پيشنهادهاي اقتصادي ارائه شده از سوي اتحاديه اروپا كه مورد حمايت آمريكا نيز بوده است اظهار داشت واشنگتن در تلاش است تا حمايت متحدان خود را براي ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل و اعمال تحريم عليه تهران جلب كند.
اظهارات كاندوليزا رايس درحالي صورت گرفته است كه ايران بارها ضمن تاكيد بر عدم صرف نظر از حق قانوني خود در برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي اعلام كرده است از ارجاع پرونده خود به شوراي امنيت بيمي ندارد.
جمهوري اسلامي ايران سال گذشته در اقدامي داوطلبانه و اعتماد ساز همه فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي اورانيوم را به طور موقت به حال تعليق درآورد بطوري كه داوطلبانه و موقت بودن اين اقدام ايران در قطعنامه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تصريح شد.
جمهوري اسلامي ايران در پي عدم تحقق وعده‌هاي سه كشور اروپايي فعاليت‌هاي تبديل اورانيوم در تاسيسات اصفهان را از سر گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سه كشور اروپايي مذاكره كننده ايران و آمريكا در تلاش براي محروم كردن ايران از حق مسلم برخورداري از چرخه سوخت هسته‌اي با تهديدات بي‌اثري چون ارجاع پرونده هسته‌اي كشورمان به شوراي امنيت سازمان ملل از جمهوري اسلامي ايران خواسته‌‌اند فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم را بطور دائم متوقف كند كه اين امر با مخالفت تهران مواجه شده است.

Copyright: gooya.com 2016