شنبه 19 شهریور 1384

الله‌كرم: وقتي دولت آمريكا بر گزينه‌ نظامي عليه ايران اسلامي تأكيد مي‌كند نمي‌توان با گزينه‌ عمليات استشهادي مخالفت كرد، انصارنيوز

شنبه 19 شهريور 1384

دكتر الله‌كرم در مصاحبه‌اي به انصارنيوز گفت: عمليات استشهادي، عملياتي دفاعي است و در چارچوب استراتژي مقاومت قرار دارد و هنگامي به اجرا در مي‌آيد كه ابزار ديگري براي دفاع در دسترس نباشد، آنگاه است كه براي متوقف كردن تهاجم و اشغال سرزميني، توسط دشمن از بذل جان دريغ نخواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اين كه عمليات استشهادي در چارچوب جهاد دفاعي است و عليه نظاميان متجاوز و اشغال‌گر صورت مي‌گيرد گفت: وقتي دولت آمريكا بر گزينه‌ نظامي عليه ايران اسلامي تأكيد مي‌كند نمي‌توان با گزينه‌ عمليات استشهادي مخالفت كرد اگر هم بخواهد در اين زمينه مانوري انجام شود، مطابق قانون اساسي تجمع و هرگونه تحرك بدون سلاح منعي ندارد.

متن كامل اين مصاحبه كه در پي خبر كذب سايت بازتاب و اظهارنظر آقاي پيش‌بين نماينده و عضو كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي درباره مانور نيروهاي استشهادي درحوالي سد كرج صورت گرفته است به شرح زير است؛

انصارنيوز: جناب آقاي دكتر الله‌كرم، تعريف شما از عمليات استشهادي چيست؟

دكتر الله‌كرم: عملياتي دفاعي است و در چارچوب استراتژي مقاومت قرار دارد و هنگامي به اجرا در مي‌آيد كه ابزار ديگري براي دفاع در دسترس نباشد، آنگاه است كه براي متوقف كردن تهاجم و اشغال سرزميني، توسط دشمن از بذل جان دريغ نخواهيم كرد.

انصارنيوز: آيا نمونه‌اي از آن سراغ داريد؟

دكتر الله‌كرم: اكثر عمليات‌هاي ما در مقابل تجاوز دشمن بعثي عراق در اين چارچوب قرار داشت خصوصاً عمليات‌هاي شبانه كه به منظور غافل‌گير كردن دشمن انجام مي‌شد البته نمونه‌هاي بعدي آن در لبنان و فلسطبن به منظور اخراج نظاميان اشغال‌گر انجام شد.

انصارنيوز: تفاوت عمليات استشهادي و انتحاري در چيست؟

دكتر الله‌كرم: عمليات استشهادي در چارچوب جهاد دفاعي است و عليه نظاميان متجاوز و اشغال‌گر صورت مي‌گيرد در صورتي كه عمليات انتحاري اهداف ديگر و وسيع‌تري از جمله عمليات عليه حاميان و مردم طرفدار متجاوزين را نيز در بر مي‌گيرد، البته تفاوت‌هاي عميق ديگري نيز دارد كه در اين پرسش و پاسخ نمي‌گنجد.

انصارنيوز: آيا مضمون مصاحبه خود پيرامون مانور استشهادي در اطراف سد كرج كه در سايت بازتاب آمده است را تأييد مي‌كنيد؟

خير، زيرا آنها از بنده پيرامون مانور استشهادي در اطراف سد كرج سوال كردند، پاسخ دادم با انتشار اطلاعيه‌اي به اين موضوع پرداخته خواهد شد.

انصارنيوز: آيا اشاره‌اي كرده‌ايد در اين زمينه اذن ولي فقيه لازم نيست؟

خير، بلكه اظهار داشتم وقتي دولت آمريكا بر گزينه‌ نظامي عليه ايران اسلامي تأكيد مي‌كند نمي‌توان با گزينه‌ عمليات استشهادي مخالفت كرد اگر هم بخواهد در اين زمينه مانوري انجام شود، مطابق قانون اساسي تجمع و هرگونه تحرك بدون سلاح منعي ندارد.

انصارنيوز: واكنش آقاي پيش‌بين نماينده عضو كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

ايشان در چارچوب جنگ رواني دشمن عمل كرده است، زيرا همگان به خوبي مي‌دانند كه جريان‌هاي حزب‌اللهي فداييان رهبري هستند و عمليات‌هاي استشهادي را به خاطر فدا شدن در راه دفاع از اسلام عزيز و رهبري انجام خواهند داد.

انصارنيوز: آيا عمليات استشهادي را منحصر در بسيج مي‌دانيد؟

اگر فرمان ارتش بيست ميليوني امام راحل تحقق يابد، نيازي به گروه‌هاي مقاومت بجز بسيج نخواهد بود ليكن در حال حاضر و در صورت حمله نظامي آمريكا، آحاد ملت كه هنوز جزو ارتش بيست ميليوني سازماندهي نشده‌اند طبيعتاً مي‌توانند در گروه‌هاي مقاومت و به منظور عمليات استشهادي ثبت‌نام كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انصارنيوز: آيا عمليات استشهادي نياز به مانور دارد و آيا تاكنون مانوري انجام شده است؟

نيروهاي استشهادي آموزش‌هاي جداگانه آبي، خاكي و هوايي را به طور جداگانه مي‌بينند و بر آن اساس سازماندهي مي‌شوند، لذا در پي هر آموزش، مانور و عمليات تاكتيكي پيرامون راستي‌سنجي از ملزوات آن به شمار مي‌رود. البته مقصد اصلي حضور در صحنه است و همان‌طور كه ابتدا عرض كردم زماني كه دولت آمريكا حمله‌ نظامي را به عنوان يك گزينه‌ اصلي مطرح مي‌كند، نمي‌توان در مقابل واكنش حداقلي گروه‌هاي مقاومت تحت عنوان عمليات استشهادي و مانور نيروي عمليات‌منظوره كه به منظور حضور در صحنه صورت مي‌گيرد مخالفت نمود.

Copyright: gooya.com 2016