جمعه 1 مهر 1384

متحدان ايران، تهران را دعوت به مصالحه كردند، فارس

خبرگزاري فارس: متحدان ايران از تهران خواستند به منظور ناكام گذاشتن تلاش‌هاي آمريكا و اروپا براي ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، در اين زمينه مصالحه نمايد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتد پرس از وين، ديپلمات‌هاي كشورهاي متحد ايران در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز اعلام كردند: «بعيد است غرب از تلاش‌هاي خود براي ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل منصرف شود مگر آنكه ايران تعليق فعاليت‌هاي تبديل اورانيوم خود را از سر گيرد.»
اين ديپلمات‌ها افزودند: «ولي ايران تاكنون هيچ تمايلي براي ارائه چنين پيشنهادي ندارد.»
آسوشيتد پرس در ادامه نوشت: «امتناع ايران از مصالحه شرايط را براي كسب آراء مورد نياز در قبال يكي از دو قطعنامه پيشنهادي اروپا فراهم خواهد آورد.»
نخستين قطعنامه پيشنهادي اروپا خواستار ارجاع فوري پرونده هسته‌اي ايران از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت سازمان ملل شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قطعنامه دوم نيز كه پس از مخالفت گسترده اعضاي آژانس با قطعنامه نخست اروپا مطرح شد، بطور ضمني به آژانس اجازه مي‌دهد در نشست‌هاي آتي خود، پرونده هسته‌اي ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد.
اين در حالي است كه ايران اعلام كرده فعاليت‌ها هسته‌اي آن به هيچ وجه معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌اي را نقض نكرده است.
ديپلمات‌هاي آشنا با استراتژي غرب اعلام كردند اروپا اميدوار است كشورهاي مخالف با قطعنامه‌ دوم تدريجا و به مرور زمان به جمع موافقان بپيوندند.
در حال حاضر بسياري از كشورها نظير اعضاي جنبش غير متعهدها(NAM) و روسيه و چين(از اعضاي دائم شوراي امنيت) با دو قطعنامه پيشنهادي اروپا مخالفند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متحدان ايران، تهران را دعوت به مصالحه كردند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016