شنبه 9 مهر 1384

پنج عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت انتخاب شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

به دنبال برگزاري نشست دو روزه دفتر تحكيم وحدت در روزهاي پنج‌‏شنبه و جمعه؛ هفتم و هشتم مهرماه در دفتر سازمان دانش‌‏آموختگان ايران اسلامي(ادوار تحكيم وحدت)، پنج عضو شوراي مركزي اين اتحاديه با حضور اعضاي دو فراكسيون مدرن و دموكراسي‌‏خواه ملي انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين نشست عصر روز پنج‌‏شنبه با حضور اعضاي فراكسيون مدرن دفتر تحكيم وحدت در دفتر سازمان دانش‌‏آموختگان ايران اسلامي آغاز شده بود و تا نيمه شب جمعه به دليل عدم تمايل فراكسيون روشنگري و دموكراسي‌‏خواه ملي در غياب اين فراكسيون، ادامه يافته بود.
براساس اين گزارش؛ مذاكرات نمايندگان فراكسيون مدرن اين اتحاديه با نمايندگان فراكسيون دموكراسي‌‏خواه ملي تا ساعت 22 روز جمعه بي‌‏هيچ نتيجه‌‏اي پايان يافته بود و اعضاي فراكسيون دموكراسي‌‏خواه ملي حاضر به شركت در نشست انتخاباتي اتحاديه نشده بودند، و از سوي ديگر اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي و اعضاي فراكسيون روشنگري دفتر تحكيم نيز عدم حضور خود را در نشست اعلام كرده بودند. در حالي كه پاسي از نيمه شب جمعه گذشته مجيد حاجي‌‏بابايي؛ عضو شوراي مركزي اين اتحاديه و جمعي از همفكران او در فراكسيون دموكراسي خواه ملي در نشست دفتر تحكيم وحدت حاضر شدند و پس از انجام توافقاتي با اعضاي فراكسيون مدرن، آمادگي خود را براي برگزاري انتخابات شوراي مركزي اعلام كردند.
انتخابات شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت پس از گذشت ساعاتي از نيمه شب گذشته برگزار شد و به گفته عبدلله مومني؛ دبير فعلي تشكيلات؛ "محمد هاشمي" از دانشكده اموراقتصادي و دارايي، "سعيد حبيبي" از دانشگاه تربيت‌‏مدرس و "فريد مدرسي" از دانشگاه علامه‌‏طباطبايي، "حنيف يزداني" از دانشگاه شهركرد و "علي نيكونسبتي" از دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران به عنوان نمايندگان فراكسيون مدرن در شواري مركزي انتخاب شده و انتخاب چهار عضو ديگر اين شورا به نشست تكميلي انتخاباتي دفتر تحكيم وحدت كه بر گزاري آن براي دو هفته ديگر مقرر شده است، موكول شد و بر اين اساس، طبق توافق دو فراكسيون حاضر در نشست چهار عضو باقي مانده از سوي فراكسيون دموكراسي‌‏خواه ملي معرفي مي‌‏شود.
به گفته عبدالله مومني؛ دبير تشكيلات فعلي دفتر تحكيم وحدت، اين انتخابات با حضور بيش از دو سوم اعضاي اتحاديه و با شركت 50 عضو داراي حق راي برگزار شده است.
به گفته اعضاي فراكسيون دموكراسي‌‏خواه ملي، انجمن اسلامي دانشجويان 15 دانشگاه عضو اين فراكسيون در نشست نيمه شب گذشته حضور داشته‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يادآور مي‌‏شود؛ سعيد حبيبي و علي نيكونسبتي؛ عضو منتخب شوراي مركزي جديد به ترتيب به عنوان نمايندگان انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس و دانشگاه تهران و علوم پزشكي در اين انتخابات حضور داشته‌‏اند اما اين در حالي است كه فراكسيون روشنگري اتحاديه كه دانشگاه‌‏هاي تربيت‌‏مدرس و تهران و علوم پزشكي تهران جزوي از آن هستند، پيش از اين بارها بر عدم حضور و شركت در انتخابات شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت تأكيد كرده‌‏اند. از سوي ديگر علي نيكو‌‏نسبتي؛ عضو سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان تهران و علوم پزشكي بوده و اكنون مدتي است كه در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه مفيد قم مشغول به تحصيل مي‌‏باشد، ضمن اين‌‏كه حسام‌‏الدين علامه؛ دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي ضمن طرح برگزاري نشست "احياي دفتر تحكيم وحدت واحد"، شركت هر يك اعضاي تشكل متبوع خود در نشست انتخاباتي اين اتحاديه را به معناي اخراج اين افراد از انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران دانسته و اعلام كرده است.
از سوي ديگر، بهزاد عطايي‌‏كيا؛ دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز عدم شركت تشكل متبوع خود را در نشست انتخاباتي اعلام كرده و دليل آن را عدم رعايت اصل ضروري اجماع در روند برگزاري نشست دانسته است.
اين در حالي است كه ايمان صلواتي‌‏نژاد؛ عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان شهيد چمران اهواز از سوي اين تشكل در نشست انتخاباتي حاضر شده و اعمال راي كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنج عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت انتخاب شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016