شنبه 23 مهر 1384

وزير كشور: مردم در انتخابات رويكرد ديگري را طلبيدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير كشور مطالبات و انتظارات برآورده نشده را مورد اشاره قرار داد و گفت: واقعيت آن است كه در پاسخ به انتظارات فراوان كاستي هاي فراواني نيز در سر راه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از سايت وزارت كشور،حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي روز پنج‌شنبه در آئين معارفه‌ي مهندس نوذري به عنوان استاندار جديد استان زنجان در اين شهر، افزود: از همين رو مردم در انتخابات با زبان مرسوم خود، انتظارات خودشان را اعلام كردند تا ما ملتزم به خواسته‌ها و توقعات آن‌ها باشيم.

وي با بيان اينكه اگر روال گذشته در پاسخگويي به مطالبات مردم، جوابگو ‌بود، زبان انتخاباتي مردم بر همان سياق سابق بود، اظهار داشت: اما مردم در انتخابات رويكرد ديگري را طلبيدند.

وي مهم ترين مشخصه اين رويكرد را تحول طلبي ذكر كرد و گفت: دولت نهم براي تحقق خواسته مردم، حركت تحولي را مدنظر خود قرار داده است.

وزير كشور بار ديگر نظام بهره‌وري فعلي را براي پاسخگويي به هر نوع تحولي، فاقد توانايي لازم دانست و با اشاره به نرخ پائين 6 دهم درصدي در كشور و مقايسه آن با نرخ هاي متفاوت 6 /1 درصدي در ساير كشورهاي در حال توسعه گفت كه براي رفع كاستي‌هاي موجود، نظام بهره‌وري ما بايد كيفيت و سرعت را در سرلوحه خود قرار دهد.

وي شاخص ديگر رويكرد تحولي را ايجاد توازن و تعادل برشمرد و جامعه مطلوب را جامعه‌اي توصيف كرد كه هر نوع برخورداري در آن، توام با توزيع عادلانه مي‌باشد.

وي تاكيد كرد : هرچه درآمد سرانه بالاتر برود، توزيع نيز بايد دقيق تر و عادلانه‌تر صورت پذيرد.

وزير كشور با بيان اينكه توازن در توسعه حرف اول را مي زند، از 17 برابر بودن حداكثر و حداقل دهك ها در جامعه ما اظهار تأسف كرد و گفت: اين عدم تعادل در نظام ما پذيرفتني نيست.

پورمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود، مشاركت‌جويي و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي مردمي را در ايجاد تحول عامل ضروري دانست و گفت: مشاركت‌جويي و تمركززدايي به معناي كيفي آن زماني رخ مي‌دهد كه قدرت از دست يك جمع خاص در كل جامعه منتشر شود.

وي با بيان اينكه گاهي مديران جامعه با وضع مقررات پيچيده و مبهم خود مانع توسعه مي‌شوند، گفت: مقررات عريض و طويل گاهي مانع از اجراي مقصود شده و عامل گريز عناصر فعال و كاري مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور فضاي احساسي، شعاري و سياست زده‌ي جامعه را از ديگر موانع توازن در جامعه برشمرد و گفت: نقاط آسيب پذير در تحول جامعه بايد با اراده جدي مديران براي كار بيشتر برطرف شود.

وزير كشور در پايان مراسم از خدمات رحمانزاده استاندار پيشين زنجان تقدير و براي مهندس نوذري استاندار جديد آرزوي موفقيت كرد.

استاندار جديد زنجان از مديران شهرداري تهران و شهردار يكي از مناطق اين كلانشهر بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: مردم در انتخابات رويكرد ديگري را طلبيدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016