شنبه 9 مهر 1384

سخنان پورمحمدي در مورد خرابکاران حوادث اهواز و انتصابات جديد در وزارت كشور، انتخاب

سايت خبري تحليلي انتخاب: مصطفي پور محمدي وزير کشور در ديدار با قاضي اشرف جهانگير نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل در امور عراق گفت: ايران به صورت يکجا تاوان جنگها و درگيري‌هاي منطقه، مسئله آوارگان و ناامني ناشي از فعاليت‌هاي تروريستي را مي‌پردازد. به گزارش آفتاب وي با اشاره به شهادت 120 نفر از مرزبانان ايران در درگيري باخرابکاران در مرزهاي مشترک با عراق و انفجارهاي چندي پيش در شهر اهواز و لوله‌هاي نفت استان خوزستان افزود: در ميان گروه‌هايي که در جنوب ايران دستگير شده‌اند برخي تبعه عراقي و برخي نيز تبعه ايراني هستند که به عراق رفته و در آنجا آموزش ديده و تجهيز شده و براي انجام عمليات خرابکارانه به ايران آمده‌اند.
وزير کشور همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس بعدي وزيران کشور همسايه عراق از نماينده سازمان ملل خواست که براي تحقق برگزاري آن درجهت ثبات و امنيت عراق کمک و همکاري کند. پورمحمدي سپس خاطر نشان کرد: ايران با تمام ظرفيتها آماده همکاري است و به خصوص وزارت کشور با درک اين مسئله که تامين امنيت درجهت تحقق دولت دموکراتيک مهمترين مسئله براي عراق است، براي تامين امنيت و کمک به امنيت عراق آمادگي کامل دارد.
بنابراين گزارش نماينده ويژه دبير کل سازمان ملل نيز در اين ديدار نقش ايران را در اين راستا بسيار سازنده اعلام کرد و گفت: ايران بارها تشويق و تاکيد کرده است که نقش سازمان ملل بايد افزايش پيدا کند و ما هم در تلاش هستيم که نقش خودمان را توسعه دهيم. وي همچنين بر لزوم اتخاذ موضع متحد از سوي کشورهاي همسايه عراق در راستاي حمايت از اين کشور کرد و گفت: دستور کار و هدف اصلي ما مساعدت به دولت و ملت عراق براي ايجاد يک ساختار سياسي و ارائه خدمات اوليه به آنها است.
...
وزير کشور در جريان سفر به استان خراسان جنوبي براي شرکت در مراسم معارفه سيدصولت مرتضوي استاندار خراسان جنوبي در گفتگو با "خراسان" به اين سوءال که آيا در انتخاب مديران و استانداران نگرشهاي حزبي اعمال نمي‌شود با توجه به اينکه عدم دخالت ديدگاههاي در بکارگيري مديران از شعارهاي رئيس جمهور قبل از شروع به کار بود؟ چنين گفت: شاهد هستيد آنچه که دراين استان انجام شد کاملا کارشناسي و براساس منطق خدمت و صلاحيت وکارداني بود و هيچ نگرشي جز اين در انتصاب و انتخاب مديران وجود ندارد.
حجت‌الاسلام محمدي پور افزود: با بررسي نظر مساعد علما و عنايت و توجه نخبگان، برجستگان، نمايندگان مردم و عملکرد مناسب، سيدصولت مرتضي به مديريت عالي خراسان جنوبي منصوب شد.
وي در خصوص اينکه برخي استفاده از نيروهاي غيربومي در پست استانداري در مناطق مختلف را راهکاري براي جلوگيري از منازعات قومي و قبيله‌اي مي‌دانند و با توجه به اينکه انتصاب شخصي بومي در سيستان و بلوچستان منجر به استعفاي برخي نمايندگان اين استان نشد گفت: برعکس نگاه ما اين است که استانداران بومي بوده و برروي آنان اتفاق نظر باشد وبا شاخصهاي دولت نهم سازگار باشند. علاوه بر اين افرادي را هم که براي استانداريها در ديگر استانها تعيين مي‌کنيم بومي هستند، اما باز هم تاکيد مي‌کنم شرط اصلي براي دولت کارايي و کارآمدي است.

وي ادامه داد: در قضيه سيستان و بلوچستان استعفايي در کارنبود. سوء تفاهمي ايجاد شد و نمايندگان با ما تماس گرفتند. برايشان توضيح داديم، ابراز رضايت و در مراسم معارفه شرکت و تقدير کردند و حقيقت اين بود که مطبوعات براي اينکه سوژه‌اي داشته باشند به بحث ادامه دادند.
وزير کشور درخصوص ارتقاي ساختار دولت و به وجود آمدن شهرستانها و شهرهاي جديد هم گفت: تقسيمات کشوري ملاک‌هايي دارد و چنانچه شرايط و شاخص‌هاي تعيين شده، نمود يابد، براساس آن عمل مي‌کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينکه ارتقاء در توسعه محيطها تاثير بسزايي دارد افزود: براي ارتقاي هر منطقه‌اي که مشمول شاخصها شود و از استعدادهاي کامل برخوردار باشد، اقدام مي‌کنيم.
واکنش به اظهارات وزير کشور
به دنبال پاسخ مصطفي پورمحمدي وزير کشور به انتقادهاي نمايندگان نسبت به انتخاب استانداران، علي سرافراز يزدي عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس به ادبيات وزير کشور مبني بر بيجا بودن انتقادات اخير به انتصاب نيروهاي اطلاعاتي در وزارت کشور اعتراض کرد و به ايلنا گفت: اين ادبيات در مقابل گلايه‌هاي اخير نمايندگان اصلا روش خوب و پسنديده‌اي نيست. وي با بيان اين که طرح مشاوره پيشاپيش از سوي خود پورمحمدي مطرح شده است افزود: در شرايط فعلي بسياري از نمايندگان به انتصابهاي صورت گرفته در استان خود گله‌مند هستند.

Copyright: gooya.com 2016