جمعه 29 مهر 1384

اعلام آمادگي كروبي براي مناظره در خصوص انتخابات مجلس، تحصن و قانون مطبوعات، ايسنا

قصد دعوا و اهانت نداريم، بهتر است مسائل را شفاف به مردم بگوييم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل حزب اعتماد ملي تصريح كرد: «قصد دعوا و اهانت نداريم، بهتر است مسائل را شفاف به مردم بگوييم تا خودشان قضاوت كنند.»

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي در حاشيه مراسم افطاري حزب مردم‌سالاري در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان با طرح اين پرسش كه "آيا اجماعي بوده و من آن را برهم زده‌ام يا اصلا اجماعي وجود نداشته است؟" به خبرنگاران گفت: «اجماع براي انجام كارهاي مشترك بين اعضاي يك گروه است. مثلا ايرانيان در رابطه با مسائل هسته‌اي يك موضع را اتخاذ كرده و به اجماع رسيده‌اند. مهمترين مواقع لزوم اجماع، برهه‌هاي حساس است. آيا ما در انتخابات رياست جمهوري به اجماع رسيده‌ بوديم كه چهار كانديدا معرفي كرديم؟ يا در سال‌هاي 76 و 80 اجماع داشتيم؟ آيا در سال 80 با سمت رياست مجلس نمي‌توانستم كانديداي رياست جمهوري شوم؟»

وي افزود: «با كمي دقت مي‌بينيد كه اصلا اجماعي وجود نداشته است. اگر اجماع وجود داشت در انتخابات مجلس گروهي انتخابات را تحريم و گروهي ديگر آن را واجب نمي‌كردند.»

رييس سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حوادثي موجب از دست رفتن اجماع اصلاح‌طلبان شد، گفت: «چرا از من مي‌رنجند؟ هر كسي رنجشي دارد بايد از خودش باشد. من بيش از همه براي دستيابي به اجماع تلاش كردم.»

از كروبي در مورد سخنان محسن آرمين درباره اجماع اصلاح‌طلبان سوال شد كه وي پاسخ داد: «در حالي كه اجماعي وجود نداشته، چطور به دنبال آن برويم؟ تحصن نمايندگان مجلس ششم، مهمترين نقش براي وقوع حوادث پس از آن را داشت و تركيب مجلس هفتم و نتيجه‌ انتخابات رياست جمهوري معلول تحصن است.»

وي ادامه داد: «ممكن است كسي بگويد اين نظر شخصي شماست و حقيقت نيست. براي روشن شدن اين مساله حاضرم در محيط دوستانه‌اي در اين باره مناظره كنم و تمام آنچه كه بوده را براي مردم بيان كنيم.»

كروبي افزود: «مردم بهترين هيات منصفه هستند. بهتر است به صورت شفاف تمام مسائل را بگوييم تا مردم آگاه شوند و قضاوت كنند. دوست ندارم تنها به قاضي بروم، بلكه مي‌خواهم با يكي از اين عزيزان به مناظره بپردازم.»

كروبي گفت: «البته تحصن يكي از اين موارد است. در مورد مسائلي مانند قانون مطبوعات و حكم حكومتي نيز بايد بحث كنيم و بررسي كنيم كه تئوري خروج از حكومت را چه كساني بيان كردند و چرا عملي نشد؟ بايد روبرو شويم و مسائل را مطرح كنيم كه بسيار مفيد است.»

وي تاكيد كرد: «قصد دعوا و اهانت نداريم. مي‌خواهيم درباره تك تك مسائل بحث كرده و به نتيجه برسيم.»

دبيركل حزب اعتماد ملي درباره آينده‌ي چينش‌هاي سياسي اصلاح‌طلبان گفت: «آينده‌ اين چينش‌ها را بسيار روشن مي‌بينم. اگرچه در آرايش‌هاي جديد اختلافاتي ايجاد شده، اما گروه‌ها در كنار هم قرار دارند. به همين جهت ممكن است دو يا سه جبهه در كنار هم كار كنند و به پيمان نانوشته‌اي متحد شوند و حريم يكديگر را نگه دارند. مثلا هيچ كس ديگري را تخريب نكند و همه از حقوق هم دفاع كنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا كروبي تصريح كرد: «اصلاحات هميشه وجود دارد و مردم خواهان اصلاحات هستند، اصلاحات به هيچ وجه به اشخاص و گروه‌ها متكي نيست. با اختلافات جديد، فقط آرايش‌هاي جديد به وجود مي‌آيد.»

بنابراين گزارش، در افطاري حزب مردم‌سالاري، افرادي همچون مهدي كروبي، هادي خامنه‌اي، اصغرزاده، يوسف‌پور، صالح‌آبادي، ابراهيم اميني، حاجي، طلايي‌نيك، دهقان، محمدجواد حق‌شناس، اعلمي، حاضري، راه‌چمني و بسياري ديگر از نمايندگان مجلس و احزاب اصلاح‌طلب حضور داشتند.

Copyright: gooya.com 2016