یکشنبه 8 آبان 1384

احمدي‌‏نژاد: حرف‌‏هايم در مورد اسرائيل قديمي بود، به حرف جديدم رسانه ملي هم توجه نكرد، ايلنا

مخالفان ايران، امروز در مسايل حقوقي انرژي هسته‌‏اي خلع سلاح شده‌‏اند

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس‌‏جمهوري گفت: ملت ايران نياز به سلاح هسته‌‏اي ندارد و قصد دارد با توانايي ذاتي خود از تماميت كشور و مكتب خود دفاع كند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد صبح امروز در دهمين كنگره مركزي شهيد فهميده و شش هزار شهيد دانش‌‏آموز با اشاره به شعار "انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست"، اين شعار را نشان‌‏دهنده آگاهي, عزم و شعور عميق جوانان و نوجوانان نسل امروز دانست و گفت: اين شعار كوتاه از عمق وجدان شماست و خدا را شكر مي‌‏كنم كه جوانان در مهمترين صحنه‌‏ها حضور تعيين‌‏كننده‌‏اي دارند و نشان داده‌‏اند اين نسل با نسل 57 تفاوتي ندارد.
وي با طرح اين سوال كه چرا غربي‌‏ها با رسيدن ايران به انرژي هسته‌‏اي مخالفند، اظهار داشت: آژانس انرژي هسته‌‏اي 34 سال پيش تاسيس شد و ايران جزو اولين كشورهايي بود كه به اين آژانس پيوست، هدف تشكيل اين آژانس جلوگيري از ساخت سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي و گسترش آنها بود.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: در اين آژانس، معاهده‌‏اي تنظيم شده است كه آژانس را موظف مي‌‏كند تا كميته‌‏اي تشكيل دهد و بر روي برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ساير كشورها نظارت داشته باشد، در همين معاهده به صراحت تصريح شده است كه چرخه سوخت هسته‌‏اي حق مسلم تمام كشورهاست و تمام اعضاي اين آژانس بايد كمك كنند تا ساير كشورهايي كه به اين انرژي دست پيدا نكرده‌‏اند، اين انرژي را به دست آورند.
احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: NPT تاكيد مي‌‏كند كه بازرسي‌‏ها نبايد مانع دستيابي ساير كشورها به چرخه سوخت هسته‌‏اي شود اما در طول اين 34 سال، آژانس تنها به نقطه‌‏اي كه مراجعه نكرده، كشورهايي است كه داراي سلاح هسته‌‏اي هستند و از اين سلاح‌‏ها در گذشته استفاده كرده‌‏اند و هنوز هم ساير ملت‌‏ها را تهديد مي‌‏كنند.
رييس‌‏جمهوري با اشاره به روند بازرسي‌‏هاي آژانس انرژي هسته‌‏اي از تاسيسات هسته‌‏اي ايران، اظهار داشت: در دو سال گذشته، بيش از 1200 ماموران آژانس انرژي هسته‌‏اي از تاسيسات هسته‌‏اي بازرسي كرده‌‏اند و 1300 سند در خصوص تاسيسات هسته‌‏اي گرفته‌‏اند كه اين امر مساله‌‏اي بي‌‏سابقه است، دولت قبلي تصور مي‌‏كرد كه كشورهاي اروپايي نگران اين موضوع هستند كه ما سلاح هسته‌‏اي داريم و اگر ما به طور كامل اعتمادسازي و شفاف‌‏سازي كنيم، آنها حق ما را خواهند داد و به همين جهت آنقدر عقب رفتند كه چرخه سوخت نطنز را داوطلبانه تعليق كردند.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: دروغ ديگري كه آنها مي‌‏گويند اين است كه مدعي هستند ايران 18 سال مخفي كاري كرده است ولي بر اساس اساسنامه آژانس، هر كشوري بايد پس از شش ماه قبل از تاسيس UCF اصفهان به آژانس اطلاع بدهد و اين در حالي است كه ما هنوز دستگاه‌‏هاي خود را در تاسيسات انرژي هسته‌‏اي نصب نكرده‌‏ايم.
وي افزود: در اواخر دولت قبلي، اين دولت به اين نتيجه رسيده است كه ادعاي اعتمادسازي كشورها كه مطرح مي‌‏كنند، دروغ است و آنها مي‌‏خواهند ما را از حق مسلم خود محروم كنند، ما براي اعتمادسازي حتي اصفهان را كه فناوري هسته‌‏اي نيست، تعطيل كرديم اما امروز به اين نتيجه رسيده‌‏ايم كه آنها دروغ مي‌‏گويند و نمي‌‏خواهند ما چرخه سوخت هسته‌‏اي داشته باشيم، به همين دليل به اين نتيجه رسيديم كه بايد اصفهان را راه‌‏اندازي كنيم.
رييس‌‏جمهوري تصريح كرد: به لطف خداوند امروز به واسطه حضور دانشمندان جوان مومن، فناوري سوخت هسته‌‏اي ما بومي شده است، اگر ما آن طور كه كشورهاي ديگر مي‌‏خواستند اين انرژي را تنها وارد مي‌‏كرديم، اين مقدار از دست ما عصباني نمي‌‏شدند اما چون مي‌‏بينند كه اين دانش براي جوانان ماست، بسيار عصباني هستند.
وي با اشاره به بازديد خود از نطنز، تصريح كرد: در بازديدي كه از نطنز داشتم، تعداد زيادي از متخصصان جوان و با نشاط زانوي غم بغل كرده بودند، آنها به من گفتند كه ما تلاش كرديم تا چيزي را به دست آوريم اما امروز در مقابل چشمان ما محصول زندگي ما را پلمب كرده‌‏اند.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: امروز در خاورميانه برخي رژيم‌‏هاي جعلي و اشغالگر داراي كلاهك‌‏هاي هسته‌‏اي هستند و كسي به آنها چيزي نمي‌‏گويد اما قصد دارند آنچه را كه ملت ما به دست آورده است، از ما بگيرند ولي آنها بايد بدانند چون اين فناوري بومي است، هرگز نمي‌‏توانند آن را از ما بگيرند، چنانكه امروز نمي‌‏توانند استقلال ما را بگيرند، چون ما استقلال را خودمان بهدست آورديم و هيچ‌‏كس به ما كمك نكرد.
وي، دومين دليل عصبانيت ساير كشورها از به دست آوردن فناوري هسته‌‏اي توسط ايران را دستيابي به اين فناوري توسط جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: استكبار جهاني 27 سال است كه مي‌‏گويد نظام ديني مانع پيشرفت خواهد شد اما امروز چشم باز كرده‌‏اند و ديده‌‏اند كه جمهوري اسلامي ايران داراي بالاترين فناوري انرژي هسته‌‏اي است، اين يعني خنثي شدن 27 سال تبليغ استكبار عليه نظام جمهوري اسلامي ايران؛ آنها مي‌‏دانند كه اگر جمهوري اسلامي ايران اين حق را به طور كامل به دست آورد، مابقي ملت‌‏ها نيز به دنبال اين حق خواهند رفت.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه ما تا 10 سال آينده نيازمند 20 هزار مگاوات انرژي برق هستيم، خاطرنشان كرد: آنها چون مي‌‏دانند كه انرژي فسيلي تا چند سال آينده به پايان مي‌‏رسد، به همين جهت قصد دارند با در اختيار گرفتن فناوري هسته‌‏اي در آينده اين فناوري را به قيمت گزاف به ساير ملت‌‏ها بفروشند.
وي با تاكيد بر اينكه امروز مخالفان ايران در مسايل حقوقي نسبت به انرژي هسته‌‏اي خلع سلاح شده‌‏اند، گفت: آنها مي‌‏گويند ما به نيت شما مشكوكيم، اين حرف خنده‌‏داري است، شما كه مدعي هستيد نبايد تشويش عقايد كرد، پس چگونه است كه مي‌‏گوييد ما به نيت شما مشكوكيم، شماها سلاح هسته‌‏اي داريد و ما بايد به نيت شما مشكوك باشيم، چه كسي گفته كه شما مركز عالم هستيد؟
رييس‌‏جمهوري ادامه داد: امروز مي‌‏گويند چون ملت ايران در روز قدس حضور گسترده داشته، پس معلوم است كه به دنبال سلاح هسته‌‏اي است اما بايد گفت شعار ملت ما، شعار تمام كشورهاي اسلامي است و تنها شعار ملت ما نيست.
وي با اشاره به موضع‌‏گيري‌‏هاي برخي از كشورها عليه اظهارات اخير خود در مورد اسرائيل، تصريح كرد: موضع‌‏گيري‌‏هايي كه عليه رژيم صهيونيستي انجام دادم، همان حرف قديم است و حرف جديد من، تنها يك جمله بود كه حتي رسانه ملي نيز به آن توجه نكرد. آنها 50 سال است كه تلاش مي‌‏كنند موجوديت يك كشور غاصب را به رسميت بشناسند و امروز به بهانه خروج از نوار غزه مي‌‏خواهند ساير كشورها را وادار كنند تا قبح به رسميت شناختن اين رژيم غاصب را بشكنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: من گفتم كه امت اسلامي در مقابل اين موضوع خواهد ايستاد، اينها از اين حرف من عصباني شدند و مي‌‏گويند رييس‌‏جمهوري ايران تهديد كرده است.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: آنها مدعي هستند كه نوار غزه را در اختيار دولت خودگردان فلسطين قرار داده‌‏اند و آزادند. اگر اين حرف آنها درست است، پس چرا دوباره حمله و ترور مي‌‏كنند و زماني كه ملت ايران راهپيمايي مي‌‏كند، اين مساله را تهديد اعلام مي‌‏كنيد.
رييس‌‏جمهوري در ادامه دانش‌‏آموزان بسيجي را سرمايه‌‏هاي كشور ايران دانست و گفت: دانش‌‏آموزان بسيجي سرمايه‌‏هايي هستند كه مي‌‏توان با آنها قله‌‏هاي تجلي كشور را فتح كرد.
وي، شهيد فهميده و 36 هزار شهيد دانش‌‏آموز را بزرگترين ذخيره انقلاب دانست و گفت: بدون ترديد شهيد فهميده و 36 هزار شهيد دانش‌‏آموز الگوي جاودانه نسل‌‏هاي پي در پي خواهند بود.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه انقلاب اسلامي بزرگترين حادثه تاريخ ماست، اظهار داشت: انقلاب اسلامي پس از نهضت پيامبر، بزرگترين حادثه تاريخ بشريت است، اين انقلاب نه تنها زندگي ما را تحت تاثير قرار داده، بلكه تمام معادلات جهاني را به هم زده است.
وي‌ با بيان اينكه حضور جوانان و نوجوانان در اين مراسم نشان دهنده شناخت والاي آنها از انقلاب است، اظهار داشت: اگر بخواهيم انقلاب اسلامي را در يك جمله تعريف كنيم، بايد گفت انقلاب ما انقلاب جوانان است، در هر صحنه‌‏اي كه ما توانسته‌‏ايم قله‌‏هاي سعادت را فتح كنيم، پرچمدار آن جوانان بوده‌‏اند، جوان 27 سال پيش به ميدان آمد و پرچم انقلاب اسلامي را بر عهده گرفت، انقلاب ما اگر جوانان نبودند به پيروزي نمي‌‏رسيد، هرگاه جوانان حضور داشتند، معادلات به هم ريخته است.
احمدي‌‏نژاد حضور جوانان را در 8 سال دفاع مقدس و دوران سازندگي بسيار چشم‌‏گير دانست و تصريح كرد: حضور جوانان رمز پايداري انقلاب است، با حضور جوانان ايراني ملت ما شكست‌‏ناپذير است و امروز جوانان ما الگوي بي‌‏بديل در دنياي آزادي‌‏خواهان هستند.
در ابتداي اين ديدار، سردار حجازي, فرماندهي نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن تشكر از حضور رييس‌‏جمهوري در اين مراسم دانش‌‏آموزان بسيجي را پيروان و ادامه‌‏دهندگان راه شهيد فهميده و 36 هزار شهيد دانش‌‏آموز خواند و اظهار داشت: اگر باز هم عرصه آزمايش ديگري فراهم شود، دانش‌‏آموزان بيش از گذشته حضور خواهند داشت.
وي در ادامه در خصوص فعاليت‌‏هاي بسيج دانش‌‏آموزي گزارشي ارايه داد.
پس از حجازي، سردار جوكار فرماندهي بسيج دانش‌‏آموزي در خصوص فعاليت‌‏هاي بسيج دانش‌‏آموزي ارايه داد.
در پايان اين مراسم نيز به خانواده شهيد فهميده و چند تن از نخبگان بسيج دانش‌‏آموزي هدايايي به رسم يادبود تقديم شد. همچنين از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تنديس حسين فهميده به رييس جمهوري تقديم شد.

Copyright: gooya.com 2016