پنجشنبه 19 آبان 1384

احضار و سركوب و اعتراضات فعالان سياسي در نيمه اول آبان ماه، كميته رفراندوم آزاد ايران

هم ميهنان
آبانماه را با گراميداشت روز دانش آموز(13آبان) آغاز ميكنيم.روزي كه جوانان و دانش آموزان ميهنمان همگام با دانشجويان به استبداد نظام شاهنشاهي نه گفتند و برهمگان ثابت كردند هرگاه ملتي اراده كند شب بايد كه برود و جاي خود را به صبح آزادي بدهد.هر چند نظام مستبد ديني تمام شكوفايي و پويايي نسل پرشور و آزاديخواه را سركوب و پرپر كرد و با وعده ريايي و كليد بهشت،يك ميليون دانش آموز را به ميدانهاي مين فرستاد و اكنون نيز در كوچه و خيابان شهرها آنان را بنام ارازل واوباش به زننده ترين اشكال مورد توهين و تحقير قرار ميدهد.
دانشجويان و روشنفكران
بيلان احضار و سركوب و اعتراضات نيمه اول آبانماه را ذيلا به اطلاع عموم ميرسانيم:
1.زندانيان سياسي:
-قريب به دوماه است كه از آقاي اكبر گنجي روزنامه نگار و منتقد نظام خبري در دست نيست.عليرغم درخواستهاي شخصيت هاي سياسي و مذهبي مبني بر آزادي ايشان،مسئولين قوه قضائيه در پاسخ به پيگيري وكلا و خانواده ايشان هيچگونه واكنشي نشان نميدهند.
-در ادامه ضرب و شتم آقايان خالد حرداني و بينا داراب زند بنا بر اخبار دريافتي از درون زندان،آقايان خالد حرداني و شهرام وفرهنگ پورمنصوري بعنوان تنبيه به بند 6 زندان گوهردشت كرج منتقل شده و بمدت يكماه نيز ممنوع الملاقات و ممنوع تماس گرديده اند.
-آقاي مهرداد لهراسبي، از دانشجويان زنداني جنبش دانشجويي سال 78طي نامه ايي به افكار بين المللي و حقوق بشري خواستار رسيدگي به وضعيت خويش شده است.وي با اشاره به فشارهاي جسمي و روحي خويش هشدار داده است كه عواقب خطرناك وضعيت جسماني او متوجه مسئولين قوه قضائيه و جمهوري اسلامي خواهد بود.
-آقاي بهروز جاويد تهراني، طي نامه ايي مجددا به اختلالات بينايي خود كه ناشي از شكنجه وي در اوين توسط بازجويان بوده شكايت كرده و خواستار رسيدگي به اين امر شده است.آقاي تهراني در نامه قيد كرده كه سند و مدرك اين ضايعه وارد بر او نزد پزشك در اوين موجود است.
- آقاي اسد شقاقي، فعال سياسي و عضو جبهه اتحاد ملي که در تاريخ2آبان در منزل بستگانش پس از ضرب و شتم بازداشت شدپس از سپري کردن حدود يک هفته در قرنطينه و انفرادي زندان گوهردشت به بند 6 اين زندان منتقل شد. گفتني است بند مذکور محل نگهداري زندانيان عادي با جرائم خطرناك ميباشد.لازم بذكر است آقاي شقاقي پيش از اين از سوي دادگاه کرج به 3 سال زندان به اتهام عضويت در جبهه اتحاد ملي محکوم شده بود.
-بنابر اطلاعيه سازمان عفو بين الملل احتمال اعدام آقايان عماد و زامل باوي از دستگير شدگان حادثه اهواز توسط دستگاه قوه قضائيه جمهوري اسلامي زياد است.بنابراظهارات پدر اين دو زنداني آنها در زندان امانيه اهواز و در شرايط بسيار بد روحي و جسمي و تحت اذيت و شكنجه ميباشند.
- يک جوان مهابادي به‌ نام " مصطفي رسولي نيا "، با خطر اجراي حکم اعدام روبرو ميباشد. نامبرده‌ در پي حوادث تير و مرداد ماه جاري منطقه کردستان، در مهاباد دستگير و بنا به گفته خود و خانواده اش در زير فشارهاي مضاعف مجبور به‌ اعتراف به قتل يک افسر به‌ نام " جنگجو " گرديده‌ است .
-در پي درخواست اعاده دادرسي از سوي آقاي پيمان پيران، دانشجوي زنداني، دادگاه رسيدگي به اتهامات وي مجددا برگزار شد.آقاي پيمان پيران ،در اين جلسه‌ي دادگاه، اتهام اقدام عليه امنيت و تبليغ عليه نظام را رد كرد و وكيل پرونده نيز با استناد به ايرادات شكلي متعدد در پرونده كه شامل «صدور حكم غيابي و حبس طولاني‌مدت در زندان و موادي از اين قبيل است» تقاضاي تبديل تامين قرار كرد كه با آن موافقت نشد.
-بنابر راي دادگاه تجديد نظر حکم يک سال زندان براي آقاي"سيد احمد سيد سراجي"،وبلاگ نويس زنداني مورد تاييد قرار گرفت.اين حكم براي آقاي"سراجي"، علاوه بر حکم 6 ماه زندان و تحمل 30 ضربه شلاق باتهام تلاش بر براندازي و توهين به رهبري نظام ميباشد. لازم بذكر است كه حكم 30 ضربه شلاق آقاي سراجي توسط دادگستري تبريز به اجرا گذاشته شد.
-دادگاه آقاي افشين زارعي به صورت غير علني برگزار شد.آقاي زارعي، بيش از 11 ماه است كه در بازداشت موقت به سر مي برد.اتهام اين وبلاگ نويس زنداني توهين به مقدسات!!و ارتداد عنوان شده است.
- قوه قضاييه جمهوري اسلامي، خانواده های دانشجويان زنداني را به بهانه "تكميل ، بررسي و درج اطلاعات اين زندانيان در ليست وزارت اطلاعات"، احضار كرده است.قاضی زاده ،مدير كل قوه قضاييه اعلام كرد:خانواده هاي دانشجويان زنداني بايد با مراجعه به واحدهاي حراست وزارت علوم در سراسر كشور، اطلاعات مربوط به عضو زنداني خانواده خود را براي بررسي و درج در ليست اين وزارتخانه در اختيار اين واحدها قرار دهند."وی ضمن اعتراف به تشديد فشار در دانشگاه هاي كشورگفت "اين طرح به منظور تبادل دانسته ها و اطلاعات ميان قوه قضاييه و وزارت اطلاعات با وزارت علوم ( نهاد نظارت بر دانشگاه ها ) به اجرا در آمده است.
-آقايان هدي صابر،تقي رحماني و رضا عليجاني، از زندانيان سياسي و عقيدتي در زندانهاي جمهوري اسلامي ،ضمن حضور در تجمع جمعي از فعالان سياسي در مقابل كانون مدافعان حقوق بشر در حمايت از آقاي عبدالفتاح سلطاني وكيل زنداني خواستار تعيين تكليف و رسيدگي پرونده‌ي ايشان شدند.
-آقاي مسعود باستاني وسردبير هفته نامه توقيف شده" نداي اصلاحات" ،ضمن اعتراض به ادامه بازداشت خويش در زندان اراك اعلام كرد دوران حبس خود را بدون دليل سپري ميكنم. آقاي باستاني در مراسم حمايت از اكبر گنجي در مقابل بيمارستان ميلاد دستگير شد. وي در سال 1381 به پنج سال ممنوعيت از كار مطبوعاتي محكوم شده بود و در دادگاه تجديدنظر در سال 1383 نيز به اتهام نشر اكاذيب و توهين به شش ماه حبس در زندان اراك وپنج سال ممنوعيت از كار مطبوعاتي و صد ضربه شلاق محكوم شد.
- يک جوان سنندجي به نام مرتضي سليماني,که به دنبال تحصن و اعتراضات مدني مردم شهر سنندج در هشتم مردادماه سال جاري بازداشت شده بود، به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با نظام، توسط دادگاه اين شهر به يک سال حبس تعزيري محکوم گرديد. شايان ذکر است كه آقاي سليماني به دليل ناتواني در تامين وثيقه در جريان دادگاهش نيز همچنان در بازداشت بسر ميبرد.

2. فعالان دانشجويي:
-آقاي عبدالله مومني، دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت به دادگاه انقلاب احضار شد.موارد اتهامى آقاي مومني سازماندهى تجمعات دانشجويى و تعطيلى دانشگاه‌‏ها به تبع آن، تشويش اذهان عمومي، توهين به مقامات نظام و اقدام عليه امنيت ملى عنوان شده است.
-دادگاه تجديد نظر استان تهران، حكم يك سال حبس خانم شيوا نظرآهاري؛ دبير كميته دانشجويي انجمن دفاع از حقوق زندانيان سياسي كه پنج سال به حالت تعليق درآمده است را، تأييد كرد. اتهام خانم آهاري، اقدام عليه امنيت از طريق شركت در تجمع غير قانوني ميباشد.
-آقاي حامد ايرانشاهي، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اراك، به دادگاه احضار شد.اتهامات آقاي ايرانشاهي، نشر اكاذيب و توهين به شوراي نگهبان است.
-دادگاه آقاي محمدمباشري ,دانشجوي دوره کارشناسي ارشد فلسفه دانشگاه شريف درشهرستان استهبان برگزار شد.اتهام آقاي مباشري ،سخنراني در مورد انتخابات در ستاد “مصطفي معين“در استهبان و نشر اكاذيب و توهين به مسئولين نظام ميباشد.
- بنابراظهارات وكيل مدافع آقاي حسين خداياري،دانشجوي دانشگاه باهنر كرمان با گذشت بيش از ۲ سال از اخذ آخرين دفاع وي هنوز حكمي براي ايشان صادر نشده است . دليل عدم صدور راي و تاخير دوساله در رسيدگي به پرونده آقاي خداياري روشن نيست.
-در تهران ماموران نيروي انتظامي يك دانشجوي جوان را ربوده و او را بعد از شكنجه و بريدن گلويش در جنگل لويزان رها كردند. اين دانشجو رضا يعقوبي , نام دارد و 22 ساله مي باشد.
-جمعي از دانشجويان عضو انجمن اسلامي از سوي كميته انضباطي دانشگاه اروميه احضار شدند.آقايان هادي سودبر ،‌ سجاد نيكنام ، سيامك كاظمي از اعضاي شوراي مركزي و نويد خالقي و مجتبي كريم مسلك، از اعضاي شوراي عمومي اين انجمن به دليل برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي و سخنان ايراد شده در آن و همچنين پي گيري درخواست‌هاي مرتبط با رسيدگي به مسائل صنفي و نيز مخالفت با طرح جداسازي سرويس‌هاي حمل و نقل دانشجويان به كميته انضباطي احضار شدند.
-بنابر قانون جديد پرونده دانشجويان سطح كارشناسي پيش از ثبت نام به اداره سنجش كشور ارجاع داده ميشود و پس از گرفتن تعهد از اين دانشجويان امكان ادامه تحصيل به كساني داده ميشود كه مورد تأييد اداره سنجش و حراست دانشگاه هستند.
-بنا به گفته مديرکل حفاظت وزارت علوم ، بزودي وظيفه انتظامات و نگهباني از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هاي دانشجوئي به حراست دانشگاه‌ها واگذار شود. اين طرح ،تجميع حراست و نگهباني از مراکز دانشگاهي نام گرفته است.در حاليكه هدف از اين طرح چيزي جز افزايش فشار و ايجاد محدوديت براي دانشجويان نيست.وزارت اطلاعات تصميم دارد تا با اجراي اين طرح مانع شكل گيري و بروز هرگونه جنبشي در دانشگاه ها شود.
- بنابر خبر اعلام شده در روزنامه كيهان، ارگان خبري ولي فقيه ،چندين استاد ، كارمند و دانشجوي دانشگاه آزاد واحد قزوين به دليل آنچه كه "تشكيل شبكه فساد در اين واحد دانشگاهي" ناميده شد، دستگير و از دانشگاه اخراج شده اند.
- روزنامه دانشجويي "هم‌‏آوا" كه در دانشگاه اروميه منتشر مي‌‏شود، بنا به تصميم كميته ناظر بر نشريات اين دانشگاه، لغو امتياز شد.دلايل لغو امتياز اين نشريه دانشجويي،نشراكاذيب ، تشويش اذهان عمومي، توهين به مقامات رسمي كشور، استفاده از منابع خبري خارجي و دعوت دانشجويان به تجمعات اعتراضي عنوان شده است.

3.اعتراضات دانشجويي:
-انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه صنعتى اميركبير طى اطلاعيه‌‏اى نسبت به لغو برنامه‌‏هاى اين انجمن در شب‌‏هاي‌ قدر از سوى هيأت نظارت دانشگاه تهران اعتراض كرد. بر اساس اعلام قبلى انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه اميركبير، قرار بود كه سيدهاشم آقاجري، حسن‌‏يوسفى اشكورى و حبيب‌‏الله پيمان در شب‌‏هاى قدر در مسجد اين دانشگاه به ايراد سخنرانى بپردازند كه تنها سخنرانى آقاجرى برگزار شد.
-جمعي از دانشجويان فني مهندسي بناب نسبت به وضعيت نامناسب آموزشي و رفاهي دانشكده اعتراض كردند. اين دانشجويان از مسئولان وزارت علوم خواستار رسيدگي به وضعيت آموزشي و رفاهي اين مركز آموزش عالي شدند. آنان نبود فضاي آموزشي استاندارد، نداشتن انگيزه اساتيد ممتاز دانشگاه تبريز براي تدريس در اين دانشكده، كمبود شديد وسايل سخت افزار و نرم افزار، نبود يك كتابخانه مجهز و علمي ، عدم وجود سايت كامپيوتري براي 270 دانشجو، وجود فقط 5 كامپيوتر و همچنين عدم تجهيز آزمايشگاه‌ها و ناهماهنگي‌ در تشكيلات اداري را از مسايل و مشكلات خود عنوان كردند.
-دانشجويان دانشگاه آزاد نجف آباد در ادامه اعتراض به طرح جداسازي جنسي دراين دانشگاه در اعتراض به رفتار تحقيرآميز مسئولان و پرسنل حراست دانشگاه با دانشجويان تجمع مسالمت آميز برگزار كردند.آنها ضمن اعلام اين طرح متحجرانه ،اجراي آنرا در دانشگاهها مساله آفرين عنوان كردند.
-صدها تن از دانشجويان دانشگاه آزاد ساوه ،در اعتراض به قتل فجيع يك دانشجوي دختر دست به تحصن اعتراضي زدند.آنهابا تعطيل کردن کلاسهاي درس و بستن خيابان (بلوار تهران ـ همدان) مقابل دانشگاه آزاد اين شهــر به قتل فجيع يک دانشجوي دختر به نام" آزاده" اعتراض کرده وبا تحصن در اين مکان، خواستار برکناري عوامل بي لياقت در ايجاد امنيت وآرامش شهرساوه شدند.
-جمعي از دانشجويان رشته پزشكي سراسر كشور در اعتراض به استاندارد نبودن سؤالات آزمون پيش كارورزي (پره انترني) مقابل مجلس تجمع كردند.اين دانشجويان معتقدند كه آزمون مذكور كه در شهريور 84 برگزار شده داراي اشكالات اساسي بوده و سؤالات آن استاندارد نبوده است.
-گروهي ازدانشجويان دانشگاه آزاد نجف‌آباد به افزايش بي‌رويه شهريه ثابت و متغير خود اعتراض كردند.آنها اعلام كردند شهريه ثابت رشته پزشكي كه در مهرماه ‪ ۸۲‬مبلغ ‪ ۳۳۷‬هزار تومان بود با ‪۶۲‬ درصد افزايش، به ‪ ۵۵۰‬هزار تومان در مهرماه ‪ ۸۳‬افزايش يافت و پس از ان نيز رشد سالانه ‪ ۱۵‬درصدي داشته است.
-تعداد 300 نفر از دانشجويان خوابگاه پسرانه مطهري, دانشگاه ياسوج به كيفيت نامناسب غذا اعتراض كردند. اين دانشجويان از خوردن غذا امتناع كرده و خواستار بهبود كيفيت غذا شدند.
-دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايلام, با امضاي توماري خطاب به مسوولان استان خواستار رسيدگي به مشكلات دانشگاه و حل هر چه سريعتر اين مشكلات شدند.
-دانشجويان دانشگاه هنر کرج ,به دنبال تفتيش يکي از اتاق هاي خوابگاه به دست افراد ناشناس تحصن کردند.
- جمعي از دانشجويان دانشگاه پيام‌نور شهركرد ,نسبت به كمبود امكانات آموزشي و رفاهي دانشگاه اعتراض كردند.
-جمعي از دانشجويان شبانه دانشگاه تربيت مدرس, در نامه‌اي به وزير علوم اعتراض خود را نسبت به پايين بودن ميزان وام تحصيلي و عدم ارايه خوابگاه از سوي دانشگاه اعلام كردند.
-جمعي از دانشجويان دانشگاه اصفهان ،نسبت به وضعيت خوابگاهي خود اعتراض كردند و خواستار توجه بيشتر مسئولين دانشگاه به اين امر شدند. اين دانشجويان علاوه بر مشكلات خوابگاهي، از كيفيت غذا، نور ناكافي اتاقها و قطع آب لوله كشي خوابگاه در برخي ساعات انتقاد كردند.

3.فعالان سياسي و فرهنگي:
-احمدرضا شيری روزنامه نگار و وبلاگ نويس که پيش از اين به دليل فعاليتهای خبری و نوشتاری خود در بهمن ماه 1382بازداشت شده بود و مدتی در بازداشت بسر برد به دادگاه انقلاب مشهد احضار شد. اين روزنامه نگار چندی پيش نيز به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و چندين ساعت مورد بازجويی و تهديد به بازداشت قرار گرفته بود.
-دومين جلسه دادگاه پرويزپيران و سعيد مدني برگزار شد. وكيل مدافع اين دو فعال مطبوعاتي اتهام آنان را مصاحبه با راديو فرانسه در مورد مسئله فروش دختران ايراني و تحليل وضعيت اقتصادي و اجتماعي ايران ،از سوي قوه قضائيه عنوان كرد.
-مديرمسئول هفته نامه آسو (ئاسو) به دادسراي انقلاب سنندج، احضار شد. احضار آقاي حسين احمدي نياز، در پي شکايت نيروي انتظامي استان آذربايجان غربي و به اتهام نشر مطالبي مربوط به حوادث اخير( مردادماه سال جاري) کردستان صورت گرفته است.
-آقاي نعمت احمدي ،وكيل وبلاگ نويسان اعلام كرد عليرغم تبرئه آقايان مهدي درايتي، حنيف مزروعي، اصغر وطن خواه و مسعود قريشي، اسناد وثيقه آنان به علت نامعلوم از سوي دادگستري پس داده نميشود.اتهام مشترك همه اين وبلاگ نويسان تشويش اذهان عمومي و اقدام عليه امنيت عمومي، و در مواردي افترا به رهبري، سب و ارتداد است.
-در ادامه كار رسيدگي به شكايتهاي مطبوعاتي،دادگاه كيفري تهران پرونده‌ي‌ نشريات «پيام شادي»،«اميد جوان»و«زاگرس ايران» را رسيدگي کرد.دادگاه بررسي پرونده‌هاي «صبح كرج» و «روانشناسي جامعه» را به علت حضور نيافتن مديران مسوول اين نشريات به وقت ديگري موكول كرد. لازم بذكر است از زمان روي كار آمدن دولت احمدي نژاد و تشكيل هئيت نظارت مطبوعات تاكنون 70نشريه و روزنامه و مديران مسئول احضار و مورد مواخذه قرار گرفته اند.
-روزنامه هاي "توانا" ،"نداي اصلاحات" و "آينه جنوب" به دادگاه مطبوعات مي روند. بر اساس اعلام دادگاه عمومي تهران، نشريات توانا و نداي اصلاحات در نوبت رسيدگي در دادگاه مطبوعات، با حضور هيئت منصفه قرار گرفتند و روزنامه آيينه جنوب، براي تفهيم اتهام و تحقيق به همين شعبه دعوت شد.
- دادگاه تجديد نظر آقايان فريد مدرسي و حسين عبدالله‌‏پور از وبلاگ نويسان روزنامه‌‏نگار قم كه پيش از اين سوي شعبه 115 دادگاه عمومي تهران به اتهام توهين به خاتمي و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام به 91 روز حبس محكوم شده بودند، مجددا در استان قم برگزار شد.
-آقاي حامد متقي روزنامه نگار و نويسنده« وبلاگ طنين سكوت» بار ديگر به دادگاه احضار شد! مدير سايت توقيف شده نقشينه تاكنون در دادگاههاي عمومي قم به جهت فعاليتهاي مطبوعاتي و سياسي اش چند بار محكوم شده است.
-آقاي عبدالله ناصري مدير عامل سابق خبرگزاري جمهوري اسلامي به دادسراي كاركنان دولت احضار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

-بنابر اطلاعيه ايي در سايتي بنام “سپاه اسلام“ اسامي 210 روزنامه نگار ايراني مستحق اعدام اعلام شده است.اين سايت، که قبل از انتخاب محمود احمدي نژاد، فعاليت خود را محدود کرده بود، مجددا فعال شده است. بر اساس بيانيه مندرج در پايگاه اينترنتي "سپاه اسلام"، به"روزنامه نگاران ناراضي و مخالف با جمهوري اسلامي که هراز چندگاهي به عناوين مختلف، مخالفت و ضديت خود را با نظام مقدس جمهوري اسلامي به معرض نمايش مي گذارند" اخطار داده شده که به زودي " با ياري سپاه اسلام به درک واصل خواهند شد".
-دادسراي كاركنان دولت به آقاي محمد حسن عليپور" ،مديرمسوول و سردبير هفته‌نامه "آبان" اخطار كرد كه در صورت فعاليت مطبوعاتي بر خلاف حكم صادره، مجازات حبس براي وي اجرا مي‌شود. آقاي عليپور در پي چاپ مقاله "مردم عبور خواهند كرد" در نشريه آبان، در دي‌ماه سال ‪ ۱۳۸۳‬با شكايت دادستان كل كشور به اتهام اقدام عليه امنيت ملي، به دو سال ممنوعيت از فعاليت مطبوعاتي و شش ماه زندان تعليقي به مدت دو سال محكوم شده است».
- دادگاه عمومي سنندج، محمدصديق كبودوند، مدير مسوول هفته‌‏نامه توقيف شده پيام مردم كردستان را به يك سال حبس كه به مدت سه سال تعليق مي‌‏شود و پنج سال محروميت از صاحب امتيازي و مدير مسوولي محكوم كرد.
-مدير مسئول هفته نامه محلي"خوش خبر"به دادسراي عمومي و انقلاب تبريز احضار و بازجويي شد.آقاي"جواد کهنمويي،"سردبير هفته نامه "خوش خبر" چاپ تبريز علت احضار خويش را شكايت نيروي انتظامي اين شهر از وي بدليل چاپ عكسي در مقاله ايي با عنوان "هيچ رييس جمهوري براي ملت ايران خاتمي نخواهد شد" به اتهام"تبليغ منفي عليه مقامات رسمي کشور"عنوان شده است.
-مدير مسئول چهار روزنامه «نسيم صبا»، «همبستگي»، «ابرار» و «رايزن جوان» احضار شدند.موارد اتهامي اين روزنامه ها،نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي، توهين به نهادهاي قانوني و رسمي، تبليغ عليه نظام، توهين به شوراي نگهبان و توهين به مقدسات عنوان شده است.
-رئيس انجمن فرهنگيان اصفهان، از طرف دادگاه عمومي اين شهر به چهار سال حبس تعليقي محكوم شد. اتهام آقاي يوسفي در اين پرونده، تشويش اذهان عمومي ذكر شده است.
-در بابل يك پسرجوان را به خاطر اينكه در ماه رمضان شراب خورده بود، شلاق زدند و محكوم به حبس كردند و علاوه بر آن آفتابه را به گردن او بستند و در محل خودشان چرخاندند.پدر اين جوان كه كارگر زحمتكش و ساده اي بود از ديدن اين صحنه و اينكه ديگر آبرويي در شهر ندارد از شدت ناراحتي سكته و فوت كرد.
كميته رفراندوم آزاد ايران، ضمن محكوم نمودن اعمال ضد انساني توسط مأموران جمهوري اسلامي، عليه فعالان سياسي،دانشجويان ،روزنامه نگاران و نويسندگان و همچنين زندانيان سياسي بيدفاع و با ارج گذاري نسبت به تمامي اعتراضات ،تمامي ارگانهاي بين المللي و حقوق بشري و وجدانهاي بيدار بشري را بدادخواهي عليه اين ظلم و جنايت مي طلبد. ما خواستار فشار آوردن هر چه بيشتر براي متوقف كردن نقض حقوق بشر در جمهوري اسلامي و دستگيريهاي گسترده و خودسرانه در ايران هستيم.

زنده باد آزادي
كميته رفراندوم آزاد ايران
16آبانماه1384(7نوامبر2005)

رونوشت به:
-دبيركل سازمان ملل متحد
-عفو بين الملل

Copyright: gooya.com 2016