جمعه 27 آبان 1384

آيت‌‏الله مكارم شيرازي در ديدار با متکی: برخي شعار‌هاي داخلي را نمي‌توان در خارج از كشور بيان كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

آيت‌‏الله مكارم شيرازي در ديدار وزير امور خارجه بر استفاده درست از شرايط بين‌‏المللي براي گسترش مكتب تشيع و اسلام تأكيد كرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، آيت‌‏الله مكارم شيرازي در اين ديدار مواضع و اقدامات جمهوري اسلامي ايران را در وزارت امورخارجه مفيد و مؤثر ارزيابي كرد و گفت: يكي از ويژگي‌ها و حساسيت‌هاي وزارت امور خارجه گفتن برخي كلمات و شعار‌هاست.
وي با بيان اينكه برخي از شعار‌ها را كه بيرون از كشور سر داده مي‌شود، نمي‌توان در داخل كشور بيان كرد، زيرا باعث چالش مي‌شود، گفت: از سوي ديگر برخي شعار‌هاي داخلي را نمي‌توان در خارج از كشور عنوان كرد زيرا بر خلاف مصالح است و موجب دردسر مي‌شود از اين رو بايد در اين گونه امور دقت‌ لازم صورت گيرد.
آيت‌‏الله مكارم شيرازي، كشور ايران را داراي حكومتي اسلامي بر پايه اسلام و تشيع عنوان كرد و گفت: نظام حكومتي ما جمهوري اسلامي است بر همين اساس بايد مبلغ اسلام در خارج از كشور باشيم؛ در خارج از كشور مي‌بايست فعاليت‌هاي فرهنگي فراواني صورت گيرد تا بتوانيم مكتب خود را اشاعه دهيم اگر يك دلار براي كارهاي فرهنگي خرج كنيم، ارزش آن به اندازه ده دلار كار نظامي است. امروز در جهان توجه خاصي به مكتب تشيع و اسلام شده است و ما بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنيم.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه وزارت امور خارجه نبايد در حالت انفعالي و دفاعي باشد، به حوادث اخير كشور فرانسه اشاره و تصريح كرد: نبايد همواره حالت دفاعي به خود بگيريم. امروز كه نقاط ضعف فراوان غرب مشخص شده است، بايد حالت تهاجمي به خود بگيريم و با استفاده از رسانه‌هاي خودمان آنها را مورد انتقاد قرار دهيم. حوادث فرانسه بهترين فرصت براي حمله تبليغي ما بر ضد غرب است.
همچنين در ديدار "منوچهر متكي" با آيت‌‏الله صافي گلپايگاني، بر حفظ استقلال كشور ايران و ايستادگي در برابر كشورهاي متكبر جهان تأكيد شد.
آيت‌‏الله صافي گلپايگاني در اين ديدار با اشاره به حوادث كشور فرانسه آن را نتيجه استبداد عنوان كرد و گفت: حوادث فرانسه نشان داد كه كشورهاي مدعي آزادي به نام قانون و دموكراسي، استبداد را رقم زده‌اند و اقشار مختلف را تحت فشار قرار داده‌اند. آنها به ديكتاتوري خود نام قانون گذاشته‌اند و با تمام جهان از موضع آمرانه صحبت مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه مواضع به حق جمهوري اسلامي ايران مبني بر حفظ استقلال و عدم تمكين در برابر قدرت‌هاي استكباري را مورد تأييد قرار داد و گفت: اين مواضع باعث شده دشمنان اسلام در صدد دسيسه‌چيني و فشار برضد ايران باشند. متأسفانه سران برخي از كشورهاي اسلامي بر اساس تسليم، نسبت به خواست قدرت‌هاي استكباري عمل مي‌كنند.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم، ايستادگي ملت ايران برابر در مقابل استكبار جهاني را مهم‌ترين عامل كينه‌توزي دشمنان ارزيابي كرد و ادامه داد: نظام اسلامي شعار مقاومت در جهان سرداده است و اين براي كساني كه نابودي ما را آرزو مي‌كنند خيلي گران تمام شده است. در اين هنگام كه دشمنان اعلام موجوديت جمهوري اسلامي را بر خود دشوار مي‌بينند، مي‌طلبد كه همگان با يكديگر همكاري و اتحاد داشته و مواضع اسلامي خود را حفظ كنند.
بر اساس اين گزارش به نقل از" رسا"، آيت‌‏الله صافي گلپايگاني در پايان، توسل به امام زمان(عج) را براي حل مشكلات، مهم و ضروري دانست و تأكيد كرد: دستگاه ديپلماسي كشور بينش، بصيرت و تدبير والايي را از خود نشان دهد و از افراط و تفريط بپرهيزد.

Copyright: gooya.com 2016