چهارشنبه 16 آذر 1384

دستور نادرست به خلبان، عامل اصلي سقوط هواپيما، بازتاب

اگر اصرار مركز كنترل پرواز و مسئولان حاضر در فرودگاه مهرآباد نبود، اين هواپيما امكان فرود بدون سانحه در سه نقطه فرودگاه امام، اتوبان قم ـ تهران و بيابان‌هاي جنوب غربي تهران را داشته است.


ابلاغ دستور نادرست به خلبان براي بازگشت به مهرآباد تحت هر شرايط، علت اصلي سانحه مرگبار روز گذشته در جنوب مهرآباد بود.

يك منبع آگاه در گفت‌وگو با «بازتاب» ضمن بيان مطلب فوق افزود: نقص فني در هواپيماي C-130 پس از گذشت هشت دقيقه از پرواز، رخ داده كه در آن لحظه هواپيما در اواسط مسير تهران ـ قم قرار داشته است و اگر اصرار مركز كنترل پرواز و مسئولان حاضر در فرودگاه مهرآباد نبود، اين هواپيما امكان فرود بدون سانحه در سه نقطه فرودگاه امام، اتوبان قم ـ تهران و بيابان‌هاي جنوب غربي تهران را داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين منبع ادامه داد: با توجه به قابليت‌هاي ويژه هواپيماي C-130، اين هواپيما مي‌تواند در دشت‌ها و بدون چتر فرود آيد، بر زمين بنشيند و حتي بدون باز شدن چرخ نيز با سينه فرود آيد و در اين صورت، تنها مقداري خسارت مالي به هواپيما وارد مي‌شود.

وي افزود: خلبان هواپيما پس از دستور مركز كنترل مبني بر بازگشت به مهرآباد، براي كوتاه كردن مسير خود، به جاي دور زدن به صورت مستقيم از منطقه آذري عبور كرده كه به دليل ارتفاع پايين و عدم تعادل، هواپيما سقوط كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستور نادرست به خلبان، عامل اصلي سقوط هواپيما، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016