چهارشنبه 14 دی 1384

گاردين: ايران در جستجوي فناوري بمب هسته‌‏اي در اروپاست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

روزنامه گاردين به نقل از گزارش آژانس‌‏هاي اطلاعاتي غرب ادعا كرد: ايران در جستجوي فناوري بمب هسته‌‏اي در اروپاست.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، اين روزنامه انگليسي با اشاره به گزارش 55 صفحه‌‏اي آژانس‌‏هاي اطلاعاتي غرب ادعا مي‌‏كند كه دانشمندان ايران در حال جستجوي قطعاتي براي موشك بالستيك جديدي هستند كه قادر به اصابت به اروپا است.
به ادعاي گاردين، شركت‌‏هاي روسي نقش مهمي در برنامه نظامي ايران دارند.
در اين گزارش آمده است: اسناد آژانس‌‏هاي اطلاعاتي غرب مربوط به تاريخ اول جولاي 2005 است و شامل مواردي از آژانس بلژيك، فرانسه، آلمان و انگليس است.
به گزارش روزنامه گاردين، اين اسناد براي توجيه وزراي دولت‌‏هاي اروپايي و هشدار به صنعتگران برجسته مورد استفاده قرار گرفته است تا هوشيار باشند كه چه زماني تجهيزات و فناوري را به كشورهاي خشن صادر مي‌‏كنند.
گاردين در ادمه ادعاهاي خود آورده است: ايران علاوه بر كالاهاي حساس، شديداً به دنبال فناوري و دانش براي كاربردهاي نظامي از همه نوع است.
اين روزنامه انگليسي مدعي شده است: ارزيابي‌‏ها نشان مي‌‏دهد شركت‌‏هاي مهندسي اروپاي غربي، آزمايشگاه‌‏هاي ميكروبي و مؤسسات علمي و دانشگاه‌‏ها از سوي واسطه‌‏گران، شركت‌‏ها و متخصصان به دام افتاده‌‏اند كه براي پاكستان و سوريه كار مي‌‏كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين روزنامه ادعا شده است: متخصصان كشورهاي سابق شوروي هدف قرار گرفته‌‏اند در حالي كه اروپا مكان اصلي خريد است.
در اين اسناد با ادعاي اينكه برخي كشورها از صادرات و قدرت نظامي كره‌‏شمالي منفعت مي‌‏برند، آمده است: صادرات تجهيزات تسليحاتي، مهم‌‏ترين منبع درآمد كره‌‏شمالي به شمار مي‌‏رود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گاردين: ايران در جستجوي فناوري بمب هسته‌‏اي در اروپاست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016