جمعه 23 دی 1384

احمدي نژاد: ازحق خود در برخورداري از فناوري هسته‌اي كوتاه نخواهيم آمد، ايرنا

بندرعباس،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۲۳‬

رييس‌جمهوري اسلامي تاكيد كرد: از حق قانوني خود در برخورداري‌از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي ذره‌اي كوتاه نخواهيم آمد.

به گزارش خبرنگار ايرنا،"محمود احمدي نژاد" كه روز جمعه در جمع مردم شهرستان بستك سخن مي‌گفت، افزود: ابرقدرتها كه هر سال دهها نيروگاه سوخت هسته‌اي برپا مي‌كنند، در پي محروم كردن ايران از اين حق قانوني هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به فوايد بيشمار انرژي هسته‌اي در زندگي انسانها از جمله در پزشكي، كشاورزي و انرژي ، ادامه داد: انرژي هسته‌اي امروز در همه عرصه‌ها حرف اول را مي‌زند و ابرقدرتها مي‌خواهند انرژي هسته‌اي تنها در اختيار آنان باشد.

رييس جمهوري‌اظهارداشت: دشمنان جمهوري اسلامي بدنبال اين هستند كه وقتي انرژي فسيلي تمام‌شد، ذره ذره از انرژي هسته‌اي را با قيمت‌هاي گزاف به ملتها بفروشند، به ملتها زور بگويند و سلطه خود را بر آنان تحميل كنند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: دشمنان و ابرقدرتها مخالف سلاح هسته‌اي نيستند چون خودشان دارند، بلكه آنها مخالف پيشرفت علمي ملتها هستند.

رييس‌جمهوري خطاب به قدرتهاي بزرگ ودشمنان جمهوري اسلامي ايران، گفت: اي ابرقدرتها بشنويد اين مشتهاي گره كرده جوانان و فرياد مرگ بر آمريكاي آنان جواب سخنان شما است.

رييس جمهور گفت: تمامي قوانين مصوب بين‌المللي دنيا به ملت ايران اين حق را مي‌دهد كه با اتكا به دانش و اطلاعات و جوانانش از انرژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشد.

رييس جمهوري تصريح كرد: ايران مسير توليد انرژي هسته‌اي صلح آميز را دنبال خواهد كرد و از تهديدات دشمنان هيچ هراسي ندارد.

احمدي نژاد خطاب به دشمنان ملت ايران و نظام اسلامي تصريح كرد: همه در مقابل اراده ملت ايران ذليل خواهيد شد و بايد از تصميم ملت ايران تبعيت كنيد.

رييس جمهوري دربخش ديگري ازسخنان خودبا اشاره به اينكه در گذشته‌هاي نه چندان دور، بستك دروازه خليج فارس بوده است،گفت: مردم بستك در دفاع از سرزمين ايران و پشتيباني از رفت و آمدها و گسترش فرهنگ نقش مهمي را ايفا كردند.

احمدي نژاد افزود: مردم بستك در علم و سواد و فرهنگ بالاترين رتبه در استان را دارند و جوانهاي عزيز اين خطه در دانش و مسابقات علمي و به خصوص مسابقه ورودي به دانشگاهها رتبه بالا و افتخارآميزي را به خود اختصاص داده‌اند.

رييس جمهوري ملت ايران را يك ملت ويژه و برجسته خواند و گفت: خصلت‌ها و ويژگي‌هاي ملت ايران منحصر به‌فرد است و سابقه تمدني و فرهنگي ملت ايران دربين همه ملتهاي دنيا در مقابله با ساير ملتهاي دنيا بي‌نظير است.

رييس جمهوري افزود: مردم ايران علاقه مند به فرهنگ و هنر هستند تا جايي كه حتي مردمي كه به لحاظ مادي درشرايط خوبي نيستند براي تحصيل فرزندانشان خرج مي‌كنند ملت ايران اين جور به علم و ادب و فرهنگ اهتمام مي‌ورزند.

احمدي نژاد گفت:شهرستان بستك ‪ ۲۸‬شهيد و جانباز و ايثارگر تقديم دفاع از سرزمين ايران كرده است و اين نشان از شجاعت مردم اين منطقه و ايران است.

احمدي نژادافزود: امروز نيز وقتي ابرقدرتها ملت ايران را به‌صراحت تهديد مي‌كنند حتي بچه‌هاي مدرسه‌اي ايران هيچ‌هراسي به دل راه نمي‌دهند، اين نشان از شجاعت ملت ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري مهرورزي را يكي ديگر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد مردم ايران دانست و افزود: در زمانه‌اي كه مردم دنيا از حال هم بي‌خبرند و هيچ احساس مشتركي بين آنها نيست ملت ايران در سايه اسلام دلهاشان آنقدر به هم گره خورده كه اگر گوشه‌اي از اين سرزمين حادثه‌اي به وجود آيد همه ملت براي غمخواري و كاهش آلام آن بخش از ميهن اسلامي تلاش مي‌كنند.

احمدي نژاد گفت: در جمهوري اسلامي چه شيعه و چه سني با هم برادر هستند و با هم يك روح واحد را تشكيل مي‌دهند و آن روح عزتمند ايران و اسلامي است كه ما را به هم پيوند داده است.

رييس جمهوري در ادامه با تاكيد بر اينكه رفع موانع از پيش پاي مردم از مهمترين وظايف دولت است، گفت: شرايط و ارتباط اداري و وجود برخي از عناصر خاص در اداره مانع از برقراري عدالت است كه دولت بايد اين موانع را بردارد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: براي ساختن كشور نيازمند همدلي و همراهي دولت و ملت هستيم و عامل مهم براي ساختن كشور حضور ملت در عرصه سازندگي است.

رييس جمهور ادامه داد: اقتصاد را ملت مي‌سازد ملت‌ها بايد كارخانه برپا كنند تجارت كنند و هيچ دولتي در طول تاريخ به تنهايي نتواسته است چنين كاري را بكند و دولت بايد زيرساختها را آماده كند.

احمدي نژاد با اشاره به مصوبات ديشب هيات دولت گفت: دولت خدمتگزار شما درجلسه شب گذشته در مركز استان، تصميمات مهمي براي رفع مشكلات استان اتخاذ كرد كه اميدواريم بااجراي اين مصوبات، چهره استان دگرگون شود.

رييس جمهوري در پايان اظهار اميدواري كرد در سفر بعدي به استان هرمزگان شاهد آن باشيم كه جوانان و مردم بستك پرچم سازندگي را برافراشته و بستك را به الگوي پيشرفت و سازندگي استان تبديل كنند.

رييس جمهوري كه نماينده ولي فقيه در استان و استاندار هرمزگان، وي را همراهي مي‌كردند، با بدرقه باشكوه مردم بستك ، اين شهر را به مقصد حاجي آباد ترك كرد تا ضمن ديدار با مردم اين شهر، در جمع آنان سخنراني كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: ازحق خود در برخورداري از فناوري هسته‌اي كوتاه نخواهيم آمد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016