یکشنبه 16 بهمن 1384

اسدالله بادامچيان: ما نه طرفدار نوشيدن جام زهر بوديم و نه خروج از NPT، ايلنا

ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت مساله مهمي نيست

تهران- خبرگزاري كار ايران

قائم مقام حزب موتلفه اسلامي، ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت را مساله مهمي ندانست و گفت: تنها اتفاقي كه ممكن است بيفتد اين است كه يك مقدار شرايط سخت‌‏تر مي‌‏شود البته تجربه هم نشان داده است كه سختي‌‏ها ملت ما را مي‌‏سازد.

اسدالله بادامچيان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، مخالفت‌‏هاي آمريكا را در دستيابي ايران به فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي كار سياسي دانست و گفت: ايران قبلا در بلوك آمريكا بود و آنها طبق كنسرسيوم به راحتي نفت ما را به يغما مي‌‏بردند اما بعد از انقلاب آمريكايي‌‏ها ايران را مزاحم طرح خاورميانه بزرگ و موجب بيداري ملت‌‏ها مي‌‏دانند كه اين مساله امروز باعث عصبانيت آنها شده است.
وي تصريح كرد: آنها به ما مي‌‏گويند تحقيقات هسته‌‏اي نداشته باشيد اما با كره شمالي كه سلاح اتمي دارد، كاري ندارند. آنها امروز احساس مي‌‏كنند كه ايران در حال تبديل شدن به قدرت جهاني است لذا مي‌‏خواهند از هر طريق ممكن جلوي اين كار را بگيرند.
بادامچيان با تاكيد بر اينكه سياست آمريكايي‌‏ها سياست اشتباهي است، گفت: تحريم‌‏هاي اقتصادي در كشور پهناور ايران جواب نمي‌‏دهد، ما ليبي نيستيم كه با تحريم‌‏ها دچار مشكل شويم، از طرف ديگر جنگ با ايران مانند عراق كار ساده‌‏اي نيست و به يقين اين كار عواقب وخيمي را براي آمريكا به دنبال خواهد داشت.
وي اظهار داشت: سياست اصلي آمريكا در ايران براندازي و تغيير رفتار ايران بوده كه اين تغيير رفتار نيز در راستاي براندازي است اما ملت ما در روز 22 بهمن جواب آمريكا را با راهپيمايي خود خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قائم مقام حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه ايران به دنبال حسن روابط با جامعه جهاني است، ادامه داد: ما از آغاز اين قضايا نه طرفدار اين بوديم كه به قول اصلاح‌‏طلبان جام زهر بنوشيم و نه اينكه از NPT خارج شويم، ما يك دوره منطقي را گذرانده‌‏ايم كه اگر اين كار را نمي‌‏كرديم، امروز افكار دنيا عليه ما شكل مي‌‏گرفت. امروز ما از روسيه, چين و هند طلبكاريم كه چرا به اين قطعنامه راي مثبت داده‌‏اند.
بادامچيان خاطرنشان كرد: من نمي‌‏دانم روسي‌‏ها در پشت پرده چقدر از آمريكا و اروپا امتياز گرفته‌‏اند اما مهم اين است كه ما با روسيه همسايه هستيم و بايد به آنها بفهمانيم كه منافع ملي‌‏شان در همراهي با ماست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسدالله بادامچيان: ما نه طرفدار نوشيدن جام زهر بوديم و نه خروج از NPT، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016