جمعه 28 بهمن 1384

جميله كديور: مسلمانان نمي‌‏توانند اهانت به رسول اسلام را امري از مقوله آزادي بيان تلقي كنند، ايلنا

- آزادي بيان غرب كوچك‌‏ترين تشكيك درباره كشتار يهوديان را بر نمي‌‏تابد

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده تهران در مجلس ششم گفت: به رغم تلاش روزنامه ها و محافل سياسي و رسانه اي در كشورهاي اروپايي براي دفاع از اين جسارت رسانه‌‏اي به عنوان آزادي بيان، مسلمانان نمي‌‏توانند اهانت به رسول اسلام را امري از مقوله آزادي بيان تلقي كنند.

به گزارش"ايلنا" جميله كديور به بررسي سه موضوع كه فعلا در صدر موضوعات روز دنيا هستند، پرداخته و آورده است:
1- توان علمي ايران براي كسب دانش هسته اي 2-آينده فلسطين و موفقيت حماس در انتخابات اخير و 3- انتشار كاريكاتورها عليه رسول اكرم (ص)در مطبوعات غربي به بهانه آزادي بيان.
وي در ادامه آورده است: آيا اين سه موضوع با يكديگر مربوطند؟ آيا تبليغات اخير عليه مسلمانان، نشانه‌‏اي براي تحقق نظريه هانتينگتون نيست؟ اهانت به رسول اسلام آن هم با هماهنگي و برنامه ريزي و به طور زنجيره وار، به حدي تلخ و غير قابل انتظار بود كه حتي وزير خارجه انگليس و دولت آمريكا هم از انتشار كاريكاتورها انتقاد كردند.
آيا رسم اين كاريكاتورها اشتباهي موردي است؟ نگاه حداقلي به قضيه و كوچك كردن مساله، در اين حد است كه كشيدن تصوير رسول اسلام حرام است و مسلمانان از اين رو تظاهرات مي‌‏كنند كه نبايد تصوير يا كاريكاتور نبي اكرم را كشيد و بدين ترتيب مي‌‏خواهند اصل محتواي كاريكاتورها را كم اهميت جلوه دهند.
عمده اعتراضات و سخن اصلي بر سر محتواي تصاوير است؛ بيش از آنچه كه اصل ترسيم تصوير رسول اكرم مورد توجه بوده باشد كه بيش از اين تصاويري از ايشان هم در كشورهاي اسلامي و غير آن رسم شده بود، سخن بر سر اين است كه روزنامه‌‏ها چهره‌‏اي از رسول اسلام ترسيم كرده اند كه تداعي كننده تروريسم است و مي‌‏خواهند بگويند اسلام مساوي آدمكشي است. به همين خاطر مدتي است كه مطبوعات غربي از واژه اسلاميست به عنوان تروريست استفاده مي‌‏كنند؛ كه البته براي اولين بار اين واژه را مطبوعات اسراييل به كار بردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كديور در ادامه نوشتار خود در" مكتوب" آورده است: اسلام دو مشخصه در دوره معاصر دارد: 1- توانايي سازماندهي مسلمانان؛ يعني همان شعاري كه حماس با آن در انتخابات فلسطين اكثريت آراء را به دست آورد و 2-اسلام موجب احراز هويت و تلاش براي اعتلا در عرصه هاي گوناگون شده است.
اسلام به مسلمانان عزت مي‌‏دهد، ولله العزه ولرسوله وللمومنين. عزت رسول و مسلمانان در هم تنيده شده است.
به رغم تلاش روزنامه ها و محافل سياسي و رسانه اي در كشورهاي اروپايي براي دفاع از اين جسارت رسانه‌‏اي به عنوان آزادي بيان، مسلمانان نمي‌‏توانند اهانت به رسول اسلام را امري از مقوله آزادي بيان تلقي كنند. آزادي بياني كه كوچك‌‏ترين تشكيك درباره كشتار يهوديان را بر نمي‌‏تابد؛ فيلم آخرين وسوسه مسيح در زمان اكران در برخي از اين كشورها مورد حمله قرار مي‌‏گيرد؛ نويسنده‌‏اي كه عليه صهيونيسم قلم مي‌‏زند، محكوم و بازداشت مي‌‏شود ...
به نظر مي‌‏آيد دست‌‏هايي به طور جدي در صدد تحريك مسلمانان است. انگار زير نقاب آزادي بيان، بوي جنگ‌‏هاي صليبي به مشام مي‌‏رسد...

Copyright: gooya.com 2016