یکشنبه 30 بهمن 1384

آغاز اعدامهای سیاسی و افزایش فشار بر زندانیان و فعالان سیاسی در ایران، فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر

در هفته‌هاي اخير چند تن از روزنامه‌نگاران و نويسندگان مطبوعات در تهران و شهرستان‌ها بازداشت شدند،
در تهران آقاي علي افصحي به دنبال احضار به دادگاه انقلاب بازداشت و به نقطه نامعلومي برده شده است. آقاي آرش سيگارچي روزنامه‌نگار گيلاني در پي صدور حكم تجديد‌نظر مبني بر 3 سال زندان به دادگاه احضار و بازداشت شده است. در بندرعباس 7 تن از روزنامه‌نگاران نشريه تمدن هرمزگان به اتهام انتشار مطالب توهين‌آميز دستگير و بازداشت شدند. خانم الهام افروتن يكي از دستگير‌شدگان اين نشريه با وضعيت مبهم مواجه است ، وضعیتی مشابه با آن چیزی که پیشتر خانم زهرا کاظمی با آن مواجه بوده است و به نظر می رسد پروژه ای شبیه به آنچه درباره ایشان رقم خورده بود مجددا در حال تکرار شدن است . از دیگر سو اخبار ها به صورت غیر رسمی خبر از اعدام حجت زمانی و از سوی دیگر خبر از اعدام خالد حردانی داده اند ، اخباری که از سوی قوه قضائیه تا کنون نه تائید و نه تکذیب شده است .
به نظر می رسد حکومت جمهوری اسلامی ایران اکنون که در زیر فشارهای دولتهای اروپایی و سازمانهای بین المللی برای مسئله هسته ای می باشد سعی دارد با فرافکنی و ایجاد بحرانها و حوادثی از قبیل آنچه که درمقابل سفارتخانه های دولتهای اروپایی و همچنین در حسینیه معروف به دراویش شهر قم انجام شد و یا اعدامهای سیاسی و شدت عمل نسبت به روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و دانشجویی با اقدامات اینچنینی چیزی جز امنیتی کردن فضای جامعه در سر ندارند تا ضمن ایجاد جو امنیتی و به سکوت کشانیدن مخالفان و منتقدان در داخل کشور، اذهان بین المللی رانیز نسبت به مصمم بودن در مسیرسخت افزاری خود آگاه سازند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


« فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر » به عنوان دیده بان جامعه مدنی ایران عمیقا نگرانی خود را نسبت به آنچه که این روزها در جمهوری اسلامی رقم می خورد اعلام می نماید و خواهان توضیح رسمی مقامات نسبت به سرنوشت زندانیان سیاسی و مطبوعاتی از جمله حجت زمانی ، خالد حردانی ، علی افصحی و الهام افروتن می باشد که علیرغم اخبار ضدو نقیض هیچگونه خبری از ایشان از سوی قوه قضائیه تا کنون داده نشده است و بار دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهیم در این شرایط حساس موجود که تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور را میتواند به خطر اندازد از هرگونه اقدام خارج از چارچوب‌هاي شناخته شده حقوقي و قانوني در عرصه بین المللی و داخلی خودداري ورزند و خویشتنداری از خود در برابر قوانین بین المللی و حتی قوانین مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی نشان دهند که این روزها در قبال برخورد با روزنامه نگاران و فعالان سیاسی حتی آنهم رعایت نمی شود . و از تمامي گروهها و فعالين سياسي و حقوق بشر دعوت مي نمايد نسبت به روشن شدن وضعيت نامبردگان اقدام عاجل به عمل آورند تا بار ديگر شاهد حوادثي همچون آنچه که در پیرامون زهرا کاظمی رقم خورد نباشیم .

شورای مرکزی
فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر
یکشنبه /30/بهمن/1384

Copyright: gooya.com 2016